Kde všude MERGADO usnadňuje život agenturám? Inspirujte se u ptagroup

Lukáš Horák
14. 10. 2020
3 minuty čtení

Slovenská agentura ptagroup vytvořila na ich blogu sérii článků, kde představila pět praktických způsobů, jak nejčastěji pracují s Mergadem. Zvažujete, jak si usnadnit analytiku, bidding, cenotvorbu a další pravidelné marketérské činnosti? Přečtěte si, jak si ptagroup usnadňuje práci pomocí Mergada.

Slovenská agentura ptagroup vytvořila sérii článků, kde představila pět praktických způsobů, jak nejčastěji pracují s MERGADEM. Zvažujete, jak si usnadnit analytiku, bidding, cenotvorbu a další pravidelné marketérské činnosti? Přečtěte si, jak si ptagroup usnadňuje práci pomocí MERGADA.

  1. Podrobná analytika
  2. Nastavení biddingu s ohledem na konkurenci
  3. Google Ads kampaně
  4. Kontrola sortimentu
  5. Cenotvorba

Podrobná analytika

Na optimalizaci online kampaní nejen na srovnávačích potřebujete mít dostatek dat pro vyhodnocení jejich úspěšnosti, klíčových slov, reklam a podobně. V případě zbožáků ptagroup kromě celkových dat zajímají i data jednotlivých produktů, kategorií či značky. MERGADO nabízí množství šikovných pravidel, se kterými je nastavení této analytiky hračka. Díky tomuto nastavení v ptagroup získávají mnoho cenných dat pro jednotlivé produkty zvlášť, takže mohou měřit výkonnost jednotlivých produktů (kategorií, značek atd.).

🧑‍🏫 Více o tom, jak na podrobnou analytiku pomocí MERGADA, se ptagroup rozepsali v článku: Ako pomocou MERGADA nastaviť podrobnú analytiku a segmentáciu produktov

Nastavení biddingu s ohledem na konkurenci

Bidding na Heurece je častokrát nastavený velmi jednoduše – v lepším případe je cena za pzoklik nastavená produktům na základě cenové hladiny produktů, levnější produkty mají nižší maximální CPC, dražší naopak vyšší. V horším případě je jedna maximální cena za proklik nastavená na celý sortiment bez ohledu na ceny, kategorie, prodejnost a podobně. Nemusí to být automaticky špatně, ale v drtivé většině případů se to dá vylepšit. Díky biddingovému automatu Bidding Fox v kombinaci s aplikací Bidding Fox Elements dokážete nastavit propracovaná pravidla a produktové výběry, které vám pomohou v důkladném biddingu. Nebudete zbytečně biddovat v případech, kde jste výrazně dražší než konkurence. Naopak v případech, kdy jste nejlevnější, se budete ucházet o nejvyšší příčky v biddingu. Možností nastavení je skutečně hodně.

🧑‍🏫 Na důkladný bidding s využitím Bidding Fox a Bidding Fox Elements se zaměřuje článek: Všetko o biddingu – nastavenia stratégií s ohľadom na konkurenciu

Google Ads kampaně

MERGADO ptagroup pomáhá i při tvorbě některých typů Google kampaní – zejména těch produktových, kde využívají XML feed. Pomocí pravidel a výběrů připravují reklamní texty do Google Ads (nebo Skliku), které následně jednoduše (přes nástroj na synchronizaci XML feedu s Google Ads) nahrají do Google Ads. Ušetří si tím mnoho času, který by příprava těchto kampaní bez využití XML feedu zabrala. Díky šikovnému pravidlu Import datového souboru je možné takto připravit nejen reklamy na produkty, ale i kategorie, značky, nebo jiné produktové skupiny.

🧑‍🏫 Detailní informace, jak na Google Ads kampaně pomocí MERGADA, najdete zde: Príprava dát do Google Ads vyhľadávacích kampaní pomocou MERGADA

Kontrola sortimentu

MERGADO funguje i jako nástroj na kontrolu sortimentu. Pomocí pravidel a produktových výběrů v ptagroup sledují a kontrolují chybějící, duplicitní, nesprávné nebo jinak chybné elementy, které ovlivňují inzerci i celý e‑shop. Chybějící cena, chybějící obrázek, kategorie s malým počtem produktů a mnoho dalšího zkontrolujete v MERGADU za pár minut. Kromě toho snadno zjistíte, jaký je např. podíl produktů do 300 Kč, jaké je rozdělení sortimentu do jednotlivých kategorií, která kategorie je „největší“, která značka má nejmenší zastoupení a mnoho dalších cenných údajů.

🧑‍🏫 ptagroup se věnuje kontrole sortimentu prostřednictvím pravidel v Mergadu podrobně v článku: Analýza a kontrola sortimentu v MERGADU

Cenotvorba

MERGADO je pro ptagroup jasnou volbou i při dynamické cenotvorbě – a to zejména pro možnost využívání aplikace Pricing Fox. Díky údajům z aplikace Bidding Fox, resp. Bidding Fox Elements, dokážete (manuálně i automatizovaně) přeceňovat produkty na základě dat konkurence, nejčastěji z Heureky či Zboží.cz pro český trh. Pomocí získaných elementů a údajů rychle zjistíte, které produkty máte výrazně dražší nebo lacinější než konkurence a na jejich základě dokážete přizpůsobovat ceny.

🧑‍🏫 Více o efektivní cenotvorbě s využitím MERGADA najdete na blogu ptagroup: Cenotvorba na základe konkurencie na Heureke

Zkuste na 30 dní zdarma

Jsme rádi, že MERGADO je v ptagroup jedním z nejpoužívanějších nástrojů. Přečtěte si jejich odborné články a inspirujte se, jak zrychlíte a zpřesníte vaši marketérskou práci.

Článek vznikl ve spolupráci s agenturou ptagroup.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.