Proč biddingové automaty nepřináší maximální výsledky — díl 2. není spárovanost jako spárovanost & aplikace Heureka Watchdog

Jiří Guňka
27. 7. 2016
2 minuty čtení
Biddingové automaty vs. spárovanost a Watchdog

Každý chce mít co nejvyšší spárovanost, protože to znamená, že bude jeho nabídka více vidět, ale ne vždy to platí protože není spárovanost jako spárovanost…

Znáte ten hřejivý pocit z dobře odvedené práce, když na vás v administraci Heureky na přehledu “svítí” počet spárovaných položek, který je po provedených úpravách vyšší o desítky procent.
Říkáte si, že s tím už se dá pracovat. Třeba použít nějaký ten biddingový automat, abyste ušetřili čas a vydělali více. Ale automaty potřebují aspoň pro začátek vaši pomoc, tedy aby vaše nabídka byla v co nejlepším stavu. Jinak nemají co biddovat, i když by chtěly. Jak je to s cenou jsme naťukli v předchozím díle.

Není spárovanost jako spárovanost

Dalším z bodů je skutečný stav produktových karet přímo na Heurece, do kterých jsou produkty zařazeny. Protože jedním z předpokladů, aby se pro produkt zobrazily biddované nabídky je, že v produktovém detailu jsou alespoň čtyři e‑shopy viz článek o novinkách v biddingu. A to u tisíců a více produktů, už tak snadno a rychle nezjistíte.
Například u módy se lehce stane, že v produktovém detailu jste jediný e‑shop někdy i s více vlastními nabídkami, typicky s různými velikostmi.

Jeden e-shop v produktovém detailu s více vlastními produkty[Jeden e‑shop v produktovém detailu s více vlastními produkty]

Pokud si rozumíte s tabulkovými procesory můžete si “diagnostiku” vyzkoušet sami, když si stáhnete sortiment report.
Jestli preferujete automatizaci a přehlednost máme na takovou diagnostiku v Mergadu aplikaci Heureka Watchdog.

Co Heureka Watchdog umí

Widget Heureka Watchdog

[Widget v přehledu dalších aplikací]

Heureka Watchdog je dobrý hlídač vaší inzerce na Heurece. Hlídá nejen spárovanost, ale taky to, jak dobře využíváte možnosti, co se různých nastavení v administraci Heureky týče.

Ukázka hlavní stránky Heureka Watchdog-u[Ukázka hlavní stránky Heureka Watchdog‑u]

Z popisu výše nás zajímá kategorie “Osamocených”. Dostanete přehled produktových detailů, kde jste jediný e‑shop (bez nutnosti otvírat jednotlivé produktové detaily přímo na Heurece). Lze zde přepárovat produkty do jiného produktového detailu na Heurece, případně si všechny takové produkty vyexportovat do CSV.

Dalším krokem by mělo být párování produktů, ať těch vůbec nespárovaných, či těch, které právě řešíme — osamocených. Přímo v přehledu osamocených u každé položky vidíte návrhy produktových detailů do kterých produkt přepárovat. Stačí u daného detailu kliknout na ikonku řetězu.

Ukázka reportu osamocených produktů
[Ukázka reportu osamocených produktů]

Přibližně 90 % prokliků z Heureky do e‑shopu je z produktového detailu a cca 60 % prokliků je z top pozic (oranžový box — aukční model cen za proklik) viz Heureka.

Pokud víte, že váš sortiment není tak jedinečný, abyste v produktových detailech byli jako e‑shop sami, pusťte se do toho a aktivujte si na zkoušku Heureka Watchdog.

Články popisující další užitečné funkce Heureka Watchdogu naleznete zde.

Jiří Guňka

Jirka pracuje ve společnosti Reglendo technologies, s. r. o. kde má na starosti návrh aplikací a jejich vylepšování. Řadu jejich aplikací pro e‑shopy najdete v Mergado Store.

Jirka není členem týmu Mergado, na tomto blogu působí jako externí autor.