Jak vylepšit vlastní štítky pomocí praktických tipů od Advisia

Článek zveřejněn 07. 12. 2021
| 3 minuty čtení

V dnešní době plné automatizací máme například u kampaní v Google Nákupech velice omezené možnosti optimalizace. Nelze pracovat s vylučováním nerelevantních vyhledávacích dotazů nebo používat úpravy nabídek. Jak s tímto naložit? Odpověď zní: zaměřte se na maximální kvalitu produktových dat. Přečtěte si případovou studii agentury [Advisio].

Tato případová studie navazuje na článek Jak zpřehlednit kampaně v Google Shopping pomocí custom_​label. Přečtěte si, jak v Mergadu seřadit sortiment podle vašich požadavků.

Vyšperkujte XML feed tak, aby obsahoval veškeré povinné, ale i doplňkové informace. V áčkové praxi to děláme tak, že pomocí nástroje Mergado jednoduše feedy editujeme, aniž by klient musel dělat změny na webu. O pár poznatků pro využití vlastních štítků se s vámi nyní podělíme.

Doplňte informace o marži produktu

U chytrých kampaní v Google Nákupech se nastavují nabídky na základě cílové návratnosti investic [ROAS]. Většina e‑shopů má pro různé produkty, výrobce nebo kategorie různé marže. Pokud se hodnoty marže jednotlivých výrobců liší, tak si jednoduše nastavte více kampaní a rozdělte je dle výrobců.

Jestliže mají produkty jiné marže, které nejsou propsané v XML feedu, vytáhněte data například ze svého CRM systému (Shoptet, Upgates…) a připravte si importní soubor.

Stačí použít jeden párovací element [například produktové číslo] a tím rozeznat produkty. Pak si vytvořte importní soubor ve formátu csv. a pomocí pravidla import datového souboru marže importujte například do vlastního štítku 3. Kampaně segmentujte dle skupin maržovosti.

Přidejte parametry do štítku pro DSA feed

Většina ppcčkářů nyní pro dynamické vyhledávací kampaně využívá feed místo zdroje webu. Tento CSV feed si můžete v Mergadu snadno vytvořit z běžného feedu pro Google Nákupy. Pokud ho už máte, obohaťte si ho o element CUSTOM LABEL. V rámci segmentace však často potřebujeme pracovat s více informacemi. Do tohoto elementu si je hravě propište a akorát je oddělte středníkem.

Mrkněte na řešení u našeho klienta, u kterého využíváme filtraci podle značky produktu, kategorie a dalších důležitých informací přímo z jeho feedu. Všechny tyto elementy musí být vyplněné. Toto můžete ošetřit výběrem dat s podmínkami, že žádný z použitých elementů není na výstupu prázdný.

Nechte zazářit v inzerci top produkty

V Google Analytics exportujte produkty, které jsou nejvýkonnější. Najdete je v sekci Konverze — Elektronický obchod — Výkon produktu. Označte je vlastním štítkem pomocí importu datového souboru nebo využijte výběry dat. U této varianty je však potřeba ručně výběr obnovovat na základě aktuálních výsledků. Pak stačí aplikovat pravidlo s přiřazením vlastního štítku s hodnotou např. TOP. Úplně stejně si pak můžete udělat výběr dat třeba pro štítek na Black Friday.

Doporučujeme také využít aplikaci Bidding Fox Elements. V ní si pomocí aktivace elementu BFE_H_POPULARITY doplníte informace o tom, které produkty jsou TOP na Heurece. Tyto údaje si pak můžete propsat do dalších XML feedů.

Zkroťte štítky jednou provždy 

Pokud štítky nejsou vaším šálkem kávy nebo na ně nemáte čas, obraťte se na naše [Advisio] specialisty. Jsme áčka v oboru a se vším vám rádi poradíme. Navíc s Mergadem se známe už dlouho a můžeme se postarat nejen o vaše feedy, ale i celou správu vašeho účtu v Google Nákupech.

Autory článku jsou specialisté agentury Advisio.

Mohlo by vás zajímat:

Napsal / Lukáš Horák / 07. 12. 2021

Lukáš se v MERGADU stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z MERGADA. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.

Témata: Case Studies

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.