3 postupy, jak spárovat zboží z e‑shopu na Heurece, porovnejte jejich (ne)výhody!
1) Upravte zboží v e‑shopu
Zkopírujte název zboží z Heureky. Pokud to nepomůže, zkontrolujte, zda je kategorie pěkně bohatá, popsána více slovy, ideálně ve více úrovních. Informaci o kategorii najdete v XML elementu CATEGORYTEXT.
Příklady vyplnění CATEGORYTEXT:
chybně: Výprodej
správně: Foto — Fotoaparáty — Digitální fotoaparáty — Zrcadlovky
Výhody editace v e‑shopu:
- Není třeba žádný dodatečný software
Nevýhody editace v e‑shopu:
- Dojde ke sjednocení zboží na stránkách e‑shopu s Heurekou i dalšími konkurenty, to má negativní dopad na vnímání zákazníkem, na SEO aj.
- Pokud editujete položky zboží jednu po druhé ručně, je to velmi pracné
- Zpětně se změny v e‑shopu obtížně hledají
2) Upravte zboží v Mergadu ručně
Využijete-li Mergado „tradičním způsobem“, pak lze zboží vyhledat a upravit elementy PRODUCTNAME a CATEGORYTEXT. PRODUCTNAME zkopírujte z Heureky, pro CATEGORYTEXT využijte našeptávače — napoví vám správnou kategorii. Výsledek je podobný prvnímu postupu viz výše, výhodou je však oddělení dat pro vyhledávače zboží od informací na stránkách e‑shopu. Zkušení uživatelé ocení práci s regulárními výrazy, proměnnými a další nástroje, které práci s velkými objemy dat výrazně zrychlí. Navíc je možno nově nastavená pravidla operativně měnit.
Výhody ruční úpravy v Mergadu:
- Nezávislé na e‑shopu a na tom, jak komunikuje s uživateli
- Lze dát přístup třetí osobě — např. marketingové agentuře
- Velmi efektivní při řešení chyb, které se opakují — např. informací o dárcích v názvech atp.
Nevýhody ruční úpravy v Mergadu:
- Poměrně pracné při „dolaďování“ položek, které zbydou nespárované po hromadných změnách
- Změny se zpětně špatně hledají
3) Použijte Mergado & Heureka watchdog
Aplikace Heureka watchdog vypíše, mimo jiné, nespárované položky. Proklikejte si je. U vybraných položek zboží vám vypíše kandidáty pro spárování. Kliknutím na ikonu řetízku dojde k úpravě dat automaticky. Ty by pak Heureka měla spárovat. Obvykle to udělá do 24 hodin. V některých případech položky přesune do kandidátů pro spárování a trvá jí to déle.
Výhody Heureka watchdog:
- Nezávislé na e‑shopu a na tom, jak komunikuje s uživateli
- Lze dát přístup třetí osobě — např. marketingové agentuře
- Méně pracné než předchozí postupy
Nevýhody Heureka watchdog:
- Procházení položek v Heureka watchdog je (zatím) zdlouhavé
Vyzkoušejte si, jak vám Mergado pomůže zvýšit spárovanost položek zboží na Heurece!
Komentáře
Spousta e‑shopů už má v administraci zvláštní kolonky pro názvy, které jdou do feedů pro zbožáky, a napojení na strom kategorií Heureky, takže pak vítězí první varianta.
Heureka Watchdog je ale super stejně jako párovací nástroj v administraci Zboží.cz. Neskutečně to zrychlí práci na párování.
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak se toto běžně řeší? Pokud jsem to správně pochopil, tak pokud nemám mergado + watchdog, pak mi zbývá pouze produkty ručně pojmenovat podle názvů z Heuréky. Jak to ale skloubit, když pak chci správné párování i na Zboží.cz? Předem děkuji za váš čas.
Dobrý den, Martine,
ano, řeší se to přesně tak, jak jste napsal. Ručně změníte název produktu a categorytext na hodnoty, které požaduje Heureka. Než existoval Watchdog, dělalo se to tak běžně, teď už se více využívá Watchdog.
Pro Zboží.cz v Mergadu zatím párovací nástroj nemáme, takže je potřeba to dělat ručně. Stačí však upravit název produktu. Zboží.cz na kategorie víceméně nedbá.
Skloubit…myslíte scénář, kdy má produkt na Heurece a na Zboží.cz jiný název? Běžný postup je mít pro každý zbožový vyhledávač samostatný export. Nevadí, že z eshopu máte pouze jeden výstup, pomocí Mergada lze z jednoho feedu vytvořit libovolný počet výstupů.
Každý “zbožák” to chce trošku jinak, proto pak každý export upravujete zvlášť. Ještě něco by vás zajímalo?
lknjb
Přidat nový komentář