3 postupy, jak spárovat zboží z e‑shopu na Heurece, porovnejte jejich (ne)výhody!

Článek zveřejněn 26. 08. 2014
| 2 minuty čtení

1) Upravte zboží v e‑shopu

Zkopírujte název zboží z Heureky. Pokud to nepomůže, zkontrolujte, zda je kategorie pěkně bohatá, popsána více slovy, ideálně ve více úrovních. Informaci o kategorii najdete v XML elementu CATEGORYTEXT.

Příklady vyplnění CATEGORYTEXT:
chybně: Výprodej
správně: Foto — Fotoaparáty — Digitální fotoaparáty — Zrcadlovky

Výhody editace v e‑shopu:

  • Není třeba žádný dodatečný software

Nevýhody editace v e‑shopu:

  • Dojde ke sjednocení zboží na stránkách e‑shopu s Heurekou i dalšími konkurenty, to má negativní dopad na vnímání zákazníkem, na SEO aj.
  • Pokud editujete položky zboží jednu po druhé ručně, je to velmi pracné
  • Zpětně se změny v e‑shopu obtížně hledají

Párování položek na Heurece, ilustrace

2) Upravte zboží v Mergadu ručně

Využijete-li Mergado „tradičním způsobem“, pak lze zboží vyhledat a upravit elementy PRODUCTNAME a CATEGORYTEXT. PRODUCTNAME zkopírujte z Heureky, pro CATEGORYTEXT využijte našeptávače — napoví vám správnou kategorii. Výsledek je podobný prvnímu postupu viz výše, výhodou je však oddělení dat pro vyhledávače zboží od informací na stránkách e‑shopu. Zkušení uživatelé ocení práci s regulárními výrazy, proměnnými a další nástroje, které práci s velkými objemy dat výrazně zrychlí. Navíc je možno nově nastavená pravidla operativně měnit.

Výhody ruční úpravy v Mergadu:

  • Nezávislé na e‑shopu a na tom, jak komunikuje s uživateli
  • Lze dát přístup třetí osobě — např. marketingové agentuře
  • Velmi efektivní při řešení chyb, které se opakují — např. informací o dárcích v názvech atp.

Nevýhody ruční úpravy v Mergadu:

  • Poměrně pracné při „dolaďování“ položek, které zbydou nespárované po hromadných změnách
  • Změny se zpětně špatně hledají

Párování pomocí Heureka watchdog

3) Použijte Mergado & Heureka watchdog

Aplikace Heureka watchdog vypíše, mimo jiné, nespárované položky. Proklikejte si je. U vybraných položek zboží vám vypíše kandidáty pro spárování. Kliknutím na ikonu řetízku dojde k úpravě dat automaticky. Ty by pak Heureka měla spárovat. Obvykle to udělá do 24 hodin. V některých případech položky přesune do kandidátů pro spárování a trvá jí to déle.

Výhody Heureka watchdog:

  • Nezávislé na e‑shopu a na tom, jak komunikuje s uživateli
  • Lze dát přístup třetí osobě — např. marketingové agentuře
  • Méně pracné než předchozí postupy

Nevýhody Heureka watchdog:

  • Procházení položek v Heureka watchdog je (zatím) zdlouhavé

Vyzkoušejte si, jak vám Mergado pomůže zvýšit spárovanost položek zboží na Heurece!

 

Napsal / pan Mergado / 26. 08. 2014
Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.

Komentáře

Spousta e‑shopů už má v administraci zvláštní kolonky pro názvy, které jdou do feedů pro zbožáky, a napojení na strom kategorií Heureky, takže pak vítězí první varianta.

Heureka Watchdog je ale super stejně jako párovací nástroj v administraci Zboží.cz. Neskutečně to zrychlí práci na párování.

Vladimír Přichystal (admin) / 26. 08. 2014 - 09:07

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak se toto běžně řeší? Pokud jsem to správně pochopil, tak pokud nemám mergado + watchdog, pak mi zbývá pouze produkty ručně pojmenovat podle názvů z Heuréky. Jak to ale skloubit, když pak chci správné párování i na Zboží.cz? Předem děkuji za váš čas.

Martin Charvát / 19. 08. 2015 - 16:25

Dobrý den, Martine,

ano, řeší se to přesně tak, jak jste napsal. Ručně změníte název produktu a categorytext na hodnoty, které požaduje Heureka. Než existoval Watchdog, dělalo se to tak běžně, teď už se více využívá Watchdog.

Pro Zboží.cz v Mergadu zatím párovací nástroj nemáme, takže je potřeba to dělat ručně. Stačí však upravit název produktu. Zboží.cz na kategorie víceméně nedbá.

Skloubit…myslíte scénář, kdy má produkt na Heurece a na Zboží.cz jiný název? Běžný postup je mít pro každý zbožový vyhledávač samostatný export. Nevadí, že z eshopu máte pouze jeden výstup, pomocí Mergada lze z jednoho feedu vytvořit libovolný počet výstupů.

Každý “zbožák” to chce trošku jinak, proto pak každý export upravujete zvlášť. Ještě něco by vás zajímalo?

Jakub Nožička (admin) / 19. 08. 2015 - 16:34

lknjb

Podlahářství Řepa / 25. 10. 2016 - 07:57

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.