Zautomatizujte svoji práci pomocí Data Owl

Lukáš Horák
3. 1. 2018
3 minuty čtení
Zautomatizujte svoji práci pomocí Data Owl

Třetí aplikací z dílny Reglendo je Data Owl. Díky ní si můžete vytáhnout zajímavá data z Heureky či pracovat s počasím. Proč aplikace vznikla a co všechno její pomocí dokážete, nám představil Jirka Guňka, jeden z jejích tvůrců.

Třetí aplikací z dílny Reglendo je Data Owl. Díky ní si můžete vytáhnout zajímavá data z Heureky či pracovat s počasím. Proč aplikace vznikla a co všechno její pomocí dokážete, nám představil Jirka Guňka, jeden z jejích tvůrců.

Proč vznikla aplikace Data Owl?

Vznikla jako nástroj pro usnadnění práce. Marketingoví specialisté jako pomoc k práci často používají např. sortiment report z Heureky, statistiky nebo měření konverzí. Nejprve ale musí sortiment vygenerovat, stáhnout, potom ho zkontrolovat a na základě výsledků udělají opatření. Následující den ale toto nastavení už nemusí být úplně platné, protože si v Mergadu vytvořili výběr a ten se dále neměnil.

Co tedy dělá Data Owl?

V Data Owl se data každý den obnovují, sám si stahuje sortiment report, a tím pádem má stále aktuální informace. Šetří to čas v tom, že si marketér jednou udělá nastavení a potom se už všechno generuje automaticky na základě vytvořených pravidel. Jinak by museli sami vždy report stáhnout, vytvořit si filtry, zkopírovat jen to, s čím chtějí pracovat, znovu uložit do Mergada a tak dokola. Když jsem dělal konzultanta, moc mě to nebavilo a zdálo se mi to jako ztracený čas. Proto jsme vyvinuli aplikaci a přidávali do ní postupně další zdroje použitelné v práci.

Co je k fungování aplikace potřeba?

Jsou dvě možnosti. Aplikace se dá zapnout bez jakýchkoliv jiných podmínek, ale zpět bude dávat pouze omezené množství dat. Například data o produktu: kdy se produkt objevil ve feedu, kdy byl upravený a kolik produktů je v dané kategorii, jaká je nejnižší cena v kategorii apod.

Jestliže má e‑shop Ověřeno zákazníky, povolené měření konverzí na Heurece, generování XML a v Mergadu propojený Keychain s Heurekou a Google Analytics, tak tam dostane více dat, které mu pomohou.

Po jaké době začne ukazovat aktuální informace?

Data o produktech, což jsou interní data Mergada, se objeví při dalším přegenerování feedu a na data z Heureky a GA je potřeba počkat cca 24 hodin.

Při jaké práci aplikaci využijeme?

Dá se použít všude, kde se dá použít Mergado. Klasicky při práci na cenových porovnávačích. Ze sortiment reportu z Heureky umíš dostat popularitu produktu a udělat si výběr na nejpopulárnější produkty, a nebo udělat výběry na základě počtu objednávek a těmto produktům se přednostně věnovat. A nebo pro PPC vytvářet inzeráty, které jsou tvořené dynamicky, ale kromě názvu do nich dostaneš informace jako „tento fotoaparát máme za XY, je to jeho cena z feedu a v kategorii máme ještě dalších Y počet produktů a nejlevnější XY v dané kategorii. Takto se dá využít spousta dat. A nebo si pomocí výběru v Mergadu porovnáš nejnižší cenu produktu na Heurece s tou svojí a můžeš vytvořit inzerát, v němž řekneš, že máš produkt za nejnižší cenu na trhu.

Pracuje Data Owl i s nějakými jinými informacemi?

Ano, pracuje s počasím. Každou hodinu stahuje počasí pro Prahu a Bratislavu. Je tam teplota, jestli bude sněžit nebo pršet. Tato data se dají použít při nastavování kampaní i při používání Feed Image Editoru. Například si uděláte výběr: je méně než 4 stupně, kdy víme, že námraza už začíná být na cestě. Výběr se naplní a ve Feed Image Editoru si dopředu nachystáte šablonu pro tuto podmínku. V šabloně můžete své potenciální zákazníky varovat či je nabádat k přezutí kol na autě, a nebo k zazimování bazénu.

Co bys poradil uživatelům aplikace?

Myslím si, že je dobré dát jí čas, vyzkoušet si to a pokusit se vyběhnout ze zažitých kolejí. Z toho, že si stáhnete sortiment report, tam nic neuděláte. Že máte natrénované kliky v tabulkovém procesoru, ale stále to zabírá čas. Myslím si, že je to zbytečné, když to může dělat stroj.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.