E‑shopy, vydělávejte produktovými reklamními kampaněmi na Facebooku!

Pan Mergado
28. 7. 2015
2 minuty čtení
Mergado a Facebook, loga

Podobně jako vloni spustil v ČR Google své produktové reklamní kampaně Product Listing Ads (PLA), které se za tu dobu vyšplhaly mezi nejeefektivnější reklamní formáty Google AdWords, tak letos spouští v ČR produktové reklamy další velikán — Facebook, a to pod názvem Dynamic Product Ads. Mergado vám pomůže s přípravou potřebných dat. Pojďme si proto říct podrobnosti.

Co jsou produktové reklamy na Facebooku

Reklamní formát pro e‑shopy, který umožňuje propagovat konkrétní položky zboží. Informace o zboží může brát z XML souboru. Formát XML e‑shopu pro Facebook vychází z XML pro Google Nákupy, nicméně od spuštění produktových reklam na Facebooku přišel Google se změnami svého XML, a tak se dnes již tyto formáty mírně liší. Produktové reklamy lze kombinovat s Facebook retargetingem.

Příklad produktové reklamy na Facebooku

Náhled produktové reklamy na Facebooku.

Jak připravit produktové reklamy na Facebooku

  • Váš e‑shop musí mít svou facebook stránku.
  • Zařiďte si Facebook business manager.
  • Na stránky e‑shopu vložte konverzní pixel a pixel pro sběr publik. Pozor, jsou to dva různé kódy.
  • Vytvořte si XML soubor pro Facebook.  Potřebný XML soubor pro Facebooku vytváří buď váš e‑shop, nebo zde v Mergadu vytvořte nový export, na vstupu zadejte XML pro Heureku či Zboží.cz a na výstupu zadejte Facebook.
  • Ve Facebooku business manageru vytvořte katalog zboží ze svého XML souboru.
  • Vytvořte novou reklamní kampaň se šablonami inzerátů.

Zakládání Facebook exportu pro e-shop v Mergadu

Nastavení výstupu do Facebooku při zakládání exportu e‑shopu v Mergadu.

Co od produktových reklam na Facebooku čekat

Zatím jsem viděl první zkušební kampaně. Ty říkají, že:

  • V ČR tento reklamní formát, po technické stránce, funguje.
  • Problémy jsou nejčastěji s nasazováním kódů na stránky e‑shopu.
  • Produktové reklamy lze kombinovat s Facebook retargetingem!
  • První výsledky přinášejí vyšší náklady, než tradiční vyhledávače zboží, nicméně u řady e‑shopů by mohly být ziskové.

Jak pokračovat dál

Vyzkoušení produktových kampaní na Facebooku doporučuji. Jednak mne překvapily rozumné výsledky i u e‑shopů, kde bych to nečekal, jednak se blíží Vánoce s vysokou ochotou uživatelů nakupovat. Konkrétní opatření závisí na tom, zda se přípravě kampaní chcete věnovat osobně.

  • Pokud se věnujete především řízení svého businessu a správou reklam na Facebooku nechcete ztrácet čas — vyberte si z certifikovaných agentur a poptejte přípravu produktových reklam u ní.
  • Pokud jste marketingovými odborníky — vzhůru do přípravy první kampaně. Potřebovat k tomu budete Mergadovo XML pro Facebook.

Pan Mergado

Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.