Heureka technicky podporuje novu „lištu“ do prohlížeče DealPly. Přečtěte si klíčová fakta pro e-shopy!

Co je to DealPly

  • Globální firma, která provozuje stejnojmenný doplněk do internetových prohlížečů Firefox, Chrome a Internet Explorer.
  • Doplněk DealPly zobrazuje uživatelům nabídky zboží či slevových kuponů, v průběhu jejich procházení internetu. Podrobnosti o fungování z pohledu uživatele viz následující video.
  • DealPly spolupracuje s vyhledávači zboží a dalšími subjekty, které jí dodávají nabídky zboží.

Video představuje princip DealPly.

Co je dobré vědět o vstupu DealPly na český trh

Firma DealPly uvádí kontakt v Izraeli, nicméně jde o globální podnik, působící ve více než 30 státech. DealPly se rozhodlo vstoupit do ČR a na Slovensko. Z toho důvodu začalo hledat partnera, který by jí dodal katalog s nabídkami zboží. V zahraničí DealPly už spolupracuje např. s Ceneo.pl či Buscape.com.br, které patří do skupiny NASPERS, stejně jako česká a slovenská Heureka. Díky tomu došlo k navázání kontaktu a následně i spolupráce.

Další fakta o DealPly v ČR:

  • Činnost DealPly je na samém počátku. Počet instalací u koncových uživatelů i počet prokliků na inzerující weby je minimální.
  • Prokliky na cílové weby e-shopů z DealPly se v Google Analytics zapíší do zdroje návštěvnosti Heureka.cz nebo Heureka.sk.
  • Cena prokliku bude odpovídat minimální ceně prokliku pro dané zboží na Heurece. Tedy minimální ceně prokliku pro kategorii, do které je položka zboží zařazena.
  • Inzerujete-li na Heurece, nelze zobrazování vašich nabídek v DealPly vypnout.
  • Statistiky DealPly do své administrace zapracuje Heureka až pokud počet prokliků bude alespoň trošku větší. To aby mělo smysl jej vyhodnocovat.

A především:

  • DealPly se zobrazuje na různých stránkách. Tedy nikoliv jen na stránkách e-shopů inzerujících na Heurece, ale kdykoliv, kdy si to tento software usmyslí. Podobně jako např. starší český Cenobot.
  • Heureka nebude DealPly nijak propagovat ani podporovat. Spolupráce je čistě na technologické a obchodní úrovni.

Co si o DealPly myslí pan Mergado

Klíčové bude, zda se DealPly podaří rozšířit mezi koncové uživatele. Pokud se mu do prohlížečů proniknout nepodaří v širší míře, bude návštěvnost z tohoto zdroje de facto bezvýznamná.

Do diskusí o roli Heureky bych rád řekl, že DealPly hledalo partnera. A pokud by ho nenašlo v Heurece, data by dodal někdo jiný. Ke vstupu na český a slovenský trh by tak došlo stejně. Z pohledu Heureky tak jde o obratný tah, kdy z potenciálního konkurenta udělá partnera.

Na nás inzerentech je nyní vyčkat, jak se bude DealPly u nás dařit šířit mezi koncové uživatele. Podle toho mu pak věnovat pozornost v odpovídající míře.

Komentáře

Zajímavé, ale pravda že má smysl počkat až to/pokud někdy/ začne být zajímavé.

Tomáš Pavlík/Neděle, 18. Leden 2015 - 11:39

Je jasné, proč to Heureka nepodporuje. Předtím se zalekla velkých obchodů http://www.heureka.cz/rozsireni a teď by to bylo stejné.

Nevím, čím obchody vyhrožovali, ale zrušení této heurékoidní lišty nebyl krokem ke spokojenosti klientů :(

Daniel Nytra/Čtvrtek, 29. Leden 2015 - 10:59

Daniel - nikdo nemusel vyhrožovat, celý projekt byl proti jejich vlastním podmínkám, kdy data zneužívali k něčemu jinému než byla určena. Navíc se svým jednáním dostávali i na hranu zákona, neboť si účtovali peníze za přivedeného zákazníka a v dalším kroku tohoto zákazníka odváděli jinam. Ničemu by to všechno neodporovalo ve chvíli, kdy by e-shopy neposkytovaly data za úplně jiným účelem a Heureka si neúčtovala peníze za prokliky.

David/Pondělí, 9. Únor 2015 - 23:39

Přidat komentář