Jak na cashback v marketingu e-shopů ve vyhledávačích zboží

Co je cashback

Cashback“ znamená v překladu „peníze zpět“. Setkat se s tímto pojmem můžete např. v bankovnictví, kdy vám, při platbě kartou v obchodě, může být, na požádání, vyplacena i hotovost navíc. Podobně jako při výběru z bankomatu. Mezi e-shopy se pak cashback dostal v podobě té, že uživatel nakoupí na e-shopu za běžnou cenu a  následně je mu část ceny vyplacena zpět. Vyplácet ji přitom může někdo jiný, než prodávající e-shop, např. vendor dané značky zboží. Vendoři tento postup mohou využívat jak k prodejním akcím, tak například monitoringu toho, kteří prodejci odebírají zboží z lokální distribuce pro Českou republiku.

Příklad cashback mezi e-shopy

 

Jak uvádět cenu pro vyhledávače zboží

Pro Heureku, Zboží.cz a další vyhledávače zboží musí e-shop v elementu PRICE_VAT, uvádět řádnou cenu zboží, kterou zaplatí spotřebitel při nákupu v e-shopu. Informaci o cashback a jeho výši lze uvádět např. do rozšířeného názvu, popisu zboží atp. Cenu po slevě by e-shop v elementu PRICE_VAT uvádět neměl.

Jak postupovat, pokud konkurence uvádí chybně nižší cenu

Informujte administrátora daného vyhledávače zboží. Sjedná nápravu.

Přidat komentář