Jak začít

Nejprve je nutné analyzovat chyby feedu. Základní chyby feedu vám pomůže odhalit náš XML audit. Je zdarma a pomůže vám odhalit základní technické nedostatky vašeho feedu.

Dále je vám k dispozici aplikace Repairman. Ta pomůže najít a jednoduše opravit další chyby, které jdou vyřešit automaticky. Aplikace je zdarma a můžete si ji aktivovat v Mergado Store.

Dalším vodítkem jsou administrace jednotlivých vyhledávačů zboží. Většina z nich vás upozorní na to, co se jim nelíbí. Ať už jsou to nespárované položky (kvůli názvu produktu či jeho kategorii) nebo například nedostatečné identifikátory produktu. Každá administrace je trochu jiná a každý vyhledávač má trochu jiné požadavky, proto je vhodné přistoupit ke každému feedu individuálně.

Analýza inzerce — k vyhodnocení tohoto hlediska je nutná dobrá znalost online marketingu nebo marketingový konzultant, který vám s tím pomůže. Je to často běh na dlouhou trať, ale z dlouhodobého hlediska může s výsledky vašich prodejů hodně pohnout.

Tip: Základy práce s Mergadem se můžete učit i skrze video!

Pomocí Google Analytics nebo statistik jednotlivých vyhledávačů můžete zjistit, které zboží je na vyhledávačích ztrátové a pak tento problém řešit. Důvody ztrátovosti jsou různé. Zboží může být například zařazeno ve špatné produktové kartě, může mít nekonkurenceschopnou cenu, špatně nastavenou cenu za proklik, jeho dostupnost není ideální nebo mu třeba chybí obrázek. Zkušený markeťák vám takové chyby pomůže rozklíčovat.
Stejně tak je vhodné zaměřit se na zboží, které vám generuje zisk a zkusit, jestli například zvýšení ceny za proklik povede i k nárůstu prodejů.

Mergado doporučuje najít si člověka či agenturu, která se na vyhledávače zboží specializuje. Jde o vysoce odbornou službu, se kterou jde ruku v ruce i její cena, ovšem výsledky inzerce a prodejů pak mohou být nesrovnatelné. Doporučujeme vybírat z certifikovaných agentur. Jsou to specialisté, kteří vyhledávačům zboží opravdu rozumí.