Mergadův průvodce I. - úvod

Proč využívat Mergado

V prvním kroku si v bodech povíme, kdy je vhodné využívat Mergado.

  • chci vylepšit inzerci na vyhledávačích zboží
  • chci inzerovat na nových vyhledávačích a nemám XML feed podle jejich specifikace
  • chci spárovat produkty
  • chci do feedu přidat nové informace (o dopravě, benefitech, cenách za proklik, atd.)
  • chci detailněji pracovat s cenou za proklik
  • můj eshop má jinou strukturu kategorií než vyhledávače zboží, chci zboží správně zařadit
  • pro úpravy v eshopu musím volat programátora
  • chci zachovat strukturu svého eshopu, ale zároveň vyhovět vyhledávačům zboží (které často uznávají jiné názvy produktů, jiný systém kategorií)


Jak Mergado pracuje

Mergado funguje jako mezičlánek mezi eshopem a vyhledávačem zboží.

Data putují z vašeho eshopu do Mergada. Zde se provádí úpravy a odsud si data stahuje vyhledávač zboží.

Mergado je nástroj, pomocí něhož lze inzerci upravovat. Samotné změny se nedějí samovolně, čili pokud v Mergadu nic nezměníte, nelze čekat jakékoli změny ani na vyhledávačích zboží.

Veškeré provedené úpravy jsou kontinuálně zohledňovány (například si nastavíte, že nechcete inzerovat zboží levnější než 100Kč, a když se ve feedu objeví nové zboží o této hodnotě, filtr jej skryje).

Kolik zaplatím?

Záleží vždy na velikosti eshopu. Každý eshop včetně domén (tedy například mujeshop.cz a mujeshop.sk) se platí zvlášť.

V rámci jednoho eshopu se sčítají počty položek na výstupu pro všechny feedy dohormady – například mám 2000 položek ve feedu pro Heureku, 2000 položek pro Zboží.cz, 2000 položek pro Google nákupy, celkem tedy mám pro tento eshop 6000 položek, což je tarif Basic, platím tedy 286 Kč + DPH za měsíc.

Další informace k tarifům naleznete zde.

Jak se platí?

První měsíc má každý eshop zdarma. Poté vám bude vždy na začátku měsíce vystavena faktura na vámi spravované eshopy.

Pokud vás každoměsíční fakturace obtěžuje, lze si službu předplatit. S půlročním předplatným získáte slevu 10% z celkové částky, s ročním předplatným tato sleva činí dokonce 20%. Fakturační odbobí si nastavíte zde.

Oprávnění

S úhradami souvisí i oprávnění. K eshopu může mít přístup vícero uživatelů, a to každý ze svého účtu. Stačí, když na výchozí stránce kliknete vpravo u eshopu na ikonu dvou panáčků a můžete k eshopu přizvat své kolegy či marketéry. Je však nutné aby měli v Mergadu založen uživatelský účet (ten je vždy zdarma, platí se pouze za eshop).

Faktury vystavujeme na fakturační údaje uživatele, který má u daného eshopu oprávnění Vlastník.

Kdo s Mergadem pracuje?

V praxi se využívají dvě varianty. Buď si eshop k optimalizacím vzdělá člověka ze svých řad nebo využije služeb některé z certifikovaných agentur. Každá varianta má svoje pro a proti. Vzdělávání interního pracovníka může být zdlouhavé a existuje riziko chybovosti (co se vzdělávání týče, doporučujeme školení a studium blogu, kam pravidelně píšeme novinky z oboru).
Oproti tomu agentura, pro kterou je práce se srovnávači denním chlebem, ví, co a jak nastavit, orientuje se v oboru a sleduje nejnovější trendy. Záleží tedy na vás, jakou variantu správy zvolíte, obě mají něco do sebe.

Co rozhodně nedoporučujeme!

Rozhodně nedoporučujeme pomocí Mergada nepravdivě uvádět ceny nebo dostupnost zboží. Srovnávače zboží obě tyto hodnoty kontrolují a pokud se liší informace, které do vyhledávače posíláte od těch, které máte na webu, je pravděpodobné, že bude váš eshop zablokován.


Pro začátek jsme si tedy ujasnili základní informace, na které se nás často ptáte. V dalším díle se už budeme zabývat praktickými radami. Jak jsme již zmínili, vezmeme to pěkně od začátku.

Máte otázky nebo tipy na další díly? Napište nám v diskusi pod článkem nebo na mail mergado@mergado.cz.

Přidat komentář