Móda na Zboží.cz a rozhovor s Milanem Šmídem

 
Protože už jsme o novinkách psali, a i vy jste se s novým formátem dávno seznámili, shrneme změny a tipy jen stručně, a v druhé části článku se v rozhovoru s Milanem Šmídem budeme věnovat některým detailům inzerce. 
  • Začněme zlehka připomenutím vizuálního rozdílu mezi úvodní stranou kategorie Oblečení a móda a třeba Dům a zahrada. Kromě správného categorytextu se tak hodí mít také dobře vyplněné všechny parametry, aby bylo vaše zboží vyhledatelné.

  • Na Zboží.cz můžete nově inzerovat i unikátní kousky - nabídky e-shopů, ke kterým patří značky jako ZOOT, totiž srovnávač zařadí do podrobnějších kategorií a nadefinuje jim vlastnosti jako je barva nebo velikost, aby se daly snadno filtrovat. Aktuálně skrze toto vyhledávání najde zákazník i unikátní kousky a vy máte šanci s inzerovaným oblečením uspět.
  • Důležitou součástí inzerce na Zboží.cz jsou podobně jako u Glami velké a kvalitní fotografie, které upoutají pozornost zákazníků.
  • Ve výsledcích vyhledávání jsou zobrazeny tři nejdůležitější parametry –  kompletní název, cena a počet obchodů, ve kterých lze produkt koupit, není tedy vždy nutné se proklikávat dál.
  • Velkou pozornost zákazníků strhávají redakčně sestavené kolekce, o tom, jak se tvoří, se dozvíte níž.
  • Jistě vás už napadla podobnost s Glami – jsou si podobné hlavně způsobem vyhledávání a tím i způsobem prodeje, který se podobá nákupu v kamenné prodejně - na obou srovnávačích vybíráte podle toho, co se vám zrovna líbí. U obou je tak důležitá kvalita obrázků, Zboží.cz ale postrádá sociální funkce. 

Rozhovor

Na podrobnosti ohledně inzerce na Zboží.cz jsme se ptali jeho manažera Milana Šmída
 
Jakým způsobem vznikají kolekce na Zboží.cz?
V sekci věnované oblečení a módě nově nabízíme kromě porovnání zboží také přehled aktuálních trendů. Ty pravidelně sestavuje redakce z lifestylového magazínu Proženy.cz. Díky této spolupráci se u nás může každý nechat inspirovat a vybrat si z pěti kolekcí, které se každé dva týdny obměňují. Zároveň zařazujeme také unikátní kousky jednotlivých e-shopů, jež se u jiných prodejců nedají koupit. 
 
Může e-shop svoje zapojení do kolekce nějak ovlivnit?
Prioritou při sestavování kolekcí je pro nás výběr zajímavých produktů, které odpovídají aktuálním trendům. Cílem je tedy inspirovat návštěvníky Zboží.cz jakým kouskem si mohou obohatit svůj šatník. Pro e-shopy je pak důležité mít náš categorytext a parametry. To jsou jediné podmínky pro správné zobrazování nabídek a produktů. Bez toho není možné zařadit nabídky e-shopů do výběru, ze kterého skládá redakce Proženy.cz jednotlivé kolekce. Samotný výběr je pak kompletně v režii redakce. Nechceme v tomto případě používat obchodní model, skrze který by e-shopy mohly kolekce ovlivňovat. Dává nám smysl, aby to byla čistě inspirace, která zobrazuje aktuální trendy bez nátlaku e-shopů. 
 
Chystáte se rozšířit web o sociální funkce, podobně jako to má např. Glami?
Na Zboží.cz chceme lidem pomoci rychle se zorientovat a jednoduše si vybrat ten správný kousek šatníku. Druhým naším cílem je inspirovat. Typicky například v situaci kdy si při obědové pauze prohlížíte kabelky, ale nemáte nutně potřebu si ji hned v tu chvíli pořídit. V tuto chvíli proto rozšíření na sociální funkce neplánujeme. 
 
Jak funguje bidding u módy – lze biddovat na jednotlivé kategorie (jak jste avizovali v září) i na zařazení na hlavní stranu ?
Aukce funguje napříč celou službou, tzn. že pro zobrazování nabídek v kategoriích je nutné mít náš categorytext. Na základě toho jsme rozšířili naše statistiky v adminu Zboží.cz, kde je podrobně rozepsán zdroj návštěvnosti (prokliky) ze Zboží.cz. směrem k e-shopům. Například na hlavní straně módy pro ženy se zobrazují nabídky, které jsou za určité období nejhledanější.
 
Plánujete aktuálně další změny ve vyhledávání nebo zobrazování nabídek?
Dlouhodobým tématem je pro nás zkvalitnění produktové databáze. Zejména teď před Vánoci budeme mít díky ní kvalitní produkty v adekvátním počtu včetně novinek na trhu. Jinak zásadní změny ve vyhledávání či zobrazování nabídek máme pro tuto sezonu za sebou. Všechny požadavky od e-shopů, kteří pracují s naším párovacím nástrojem, dokážeme odbavit 48h od zadání, představili jsme novou kategorii Oblečení a móda a také jsme zavedli samostatné nabídky v konkrétních kategoriích. Teď jsou na pořadu dne drobnosti, které umožní lepší servis jak pro návštěvníky, tak pro e-shopy. Mezi ty aktuální patří např. umožnění dvou extra message u nabídek. 
 
Můžete prozradit, jaký konverzní poměr mají produkty zařazené do kolekcí a jaké produkty, které tam nejsou zařazené?
Kolekce oblečení a módy sestavujeme relativně krátce, proto je příliš brzy uvádět konkrétní čísla. Obecně nabídky v kolekcích mají výrazně vyšší počet zobrazení než ostatní produkty. Ale to není žádné překvapení.
 
Za odpovědi Milanovi děkujeme!
 
Inzerce na Zboží.cz se od léta proměnila. Pokud hledáte, kde a jak zvýšit předvánoční tržby, zvažte třeba úpravy feedu pro tento srovnávač. 

Přidat komentář