Nejčastější chyby v XML souborech pro vyhledávače zboží

9 TOP chyb v XML pro vyhledávače zboží, podle auditu pana Mergada

1) Zase ty kategorie...

Největší zastoupení měla chyba v elementu CATEGORYTEXT, konktétně to, že element obsahuje jenom jednu hodnotu namísto řetězce hodnot.

Příklad: CATEGORYTEXT = "Svítidla" namísto správného zápisu CATEGORYTEXT = "Dům a zahrada | Bydlení a doplňky | Osvětlení | Svítidla".

Dopad chyby: takto stručný zápis snižuje pravděpodobnost správného spárování zboží, zejména na Heurece.

2,3) Buďte unikátní!

Druhým a třetím nejčastějším problémem se jeví neunikátnost elementů DESCRIPTION a PRODUCT. V tomto případě jsou na vině často varianty produktů, které nejsou ve feedu zohledněny.

Příklad: prodáváte produkt "Dlaždice bílá", ale v názvu PRODUCT či popisu DESCRIPTION už neuvedete odlišnosti variant 10x10cm, 20x20cm aj.

Dopad chyby: více různých položek se může jevit jako jedno stejné nebo velice podobné zboží.

4) Uvádějte textový popis všude!

Na bramborové pozici stojí v naší "hitparádě" nedostatků v XML absence elementu DESCRIPTION. Buď tento element ve feedu úplně chybí nebo je vypsán, ale neobsahuje žádnou hodnotu. Možná si řeknete, že takový popisek vlastně nic zásadního neznamená, ale opak je pravdou. Dobře napsaný popisek může vašim produktům pomoci nejen na zbožácích, ale svědčí o správně vyplněné stránce zboží na e-shopu, což je přínosné např. pro SEO.

5) Zakletý EAN kód

EAN (European Article Number) je číselný identifikátor zboží. E-shopy často EAN neuvádějí nebo uvádějí chybný. EANů existuje vícero variant, nejčastěji je podporována varianta o třinácti číslech. Častými chybami jsou i uvádění jiné (například osmimístné) varianty nebo záměna EANu s jakýmkoli interním označením produktů.

6) Neplaťte, když nemusíte

Využíváte element UNFEATURED? Jistě máte ve feedu pro Zboží.cz položky, které stojí zanedbatelnou částku a nemá význam investovat do jeho inzerce vyšší částky. Přesto se občas nějaký kus prodá, tak by byla škoda jej přestat inzerovat úplně. V tomto případě stojí za zvážení element UNFEATURED. Za proklik zaplatíte namísto obvyklé výchozí korunové ceny dvacet haléřů. Tento element platí stejně jako následující případ pouze pro Zboží.cz.

Příklad elementu UNFEATURED pro zboží v režimu se sníženou cenou za proklik: <UNFEATURED>1</UNFEATURED>

7) Když už jste v katalogu, využijte toho

Platíte si zápis v katalogu Firmy.cz? Pak by byla škoda nevyužít bezplatné možnosti ukázat u svého zápisu pět skutečně TOP produktů. Pokud element FIRMY_CZ nepoužíváte, zobrazuje se u vaší firmy pět náhodných produktů z vaší nabídky. Když víte, které zboží u vás zákazníci rádi nakupují, označte ho pomocí FIRMY_CZ.

Příklad pro zvýraznění položky v detailu vaší společnosti na Firmy.cz: <FIRMY_CZ>1</FIRMY_CZ>.

8) Prodávejte pomocí obrázků!

Nemáte u produktu jeho obrázek? A není to škoda? Kdo si koupí červené kalhoty, aniž by viděl, jaký mají střih?

9) Uvádějte skladovou dostupnost zboží!

A co teprve takový DELIVERY_DATE, česky dodací doba. Člověk je tvor v zásadě netrpělivý a když neví, kdy od vás může očekávat dodání zboží, raději nakoupí u konkurence, která mu řekne, že zboží dostane například za týden. Co naplat, že vy jej můžete expedovat okamžitě, když tuto skutečnost neuvedete v XML feedu.

A co váš XML feed?

Jak je na tom váš feed? Obsahuje všechna důležitá data? Vyzkoušejte si Audit pana Mergada. Je zdarma, k ničemu vás nezavazuje a může vám pomoci odhalit chyby ve vaší inzerci pro vyhledávače zboží. Naleznete jej na adrese: https://app.mergado.com/audit/

Přidat komentář