Dostaňte co nejvíc z povánočního prodeje

Nevěnujte pozornost prodeji pouze do Vánoc. Čím dál více lidí si nechává nákup – klidně i dražšího – zboží na povánoční slevy. Připravte se důkladně na výprodeje v tomto období. Pokud se nad povánočními strategiemi zamyslíte správně, přinesou vašemu e‑shopu další zisk.

Nevěnujte pozornost prodeji pouze do Vánoc. Čím dál více lidí si nechává nákup – klidně i dražšího – zboží na povánoční slevy. Připravte se důkladně na výprodeje v tomto období. Pokud se nad povánočními strategiemi zamyslíte správně, přinesou vašemu e‑shopu další zisk.

Jak se připravit na povánoční výprodeje

Tvorba strategií pro povánoční prodej by měla začít volbou vhodného sortimentu. Minulé roky sice ukazují, že se dobře daří dražšímu zboží, ale pokud e‑shop včas vytvoří účinnou reklamu, dokáže prodat produkty téměř jakékoliv kategorie. Zákazníci po Vánocích často využívají dárkové kupóny. V povánočním období také začínají například s novoročními předsevzetími, na které se dá zajímavě cílit.

Příprava na povánoční prodej zahrnuje mnoho úkonů, které jsou stejné jako před Vánocemi. Některá úskalí se však liší.

Na co nezapomenout při tvorbě povánočních strategií

Zajistěte si dostatek zboží

  • Naskladněte dostatečné množství produktů a vytvořte jim zajímavé ceny.
  • Při cenotvorbě však myslete na to, aby vaše ceny působily věrohodně. V minulosti někteří prodejci nejdříve uměle navýšili ceny, aby pak mohli nabízet opticky lákavé slevy o desítek procent. Příliš vysoké slevy by proto mohly některé zákazníky odradit.
  • Usnadněte zákazníkům orientaci vytvořením speciálních kategorií. Vhodně zvolte nové cílové skupiny pro povánoční období.

Zamyslete se nad tím, kdo budou vaši zákazníci

  • Vytvořte si publika uživatelů, kteří ve vašem obchodě byli, ale nenakoupili.
  • Oslovte je po Vánocích znovu např. pomocí dobře cíleného mailingu.

Připravte kvalitní placenou reklamu

Zaměřte se na vhodné SEO

Nabízejte slevové kupóny

  • Dejte zákazníkům vědět o vašich povánočních slevách už před Vánoci tím, že budete nabízet vouchery a slevové kupóny.
  • Angažujte potenciální zákazníky na sociálních sítích, např. prostřednictvím voucherů, které budou sdílet s přáteli a rodinou.
  • Pokud prodáváte mu či doplňky, nastavte slevové kupóny na GLAMI. Funkce na zbožáku funguje celoročně. Ve feedu na danou slevu odkazujte pomocí elementu PROMOTION_ID.

Dejte si při tvorbě povánočních strategií pozor na výše cen za prokliky. Například na Heurece jsou v tomto období ještě pořád vyšší.

Vytěžte z povánočních kampaní co nejvíc tím, že se na ně včas a správně připravíte. Zautomatizujte si strategie v Mergadu a editujte hromadně produktové obrázky pomocí Feed Image Editoru. Vychytejte si bidding v automatu Bidding Fox.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.