Novinky ve značení distribuce zboží na Heurece

Video: Novinky ve značení distribuce zboží na Heurece

Princip nového značení distribuce zboží

E-shop uvede v XML nový parametr Distribuce s jednou ze stanovených hodnot.

Příklad značení distribuce zboží pro Heureku

<PARAM>
   <PARAM_NAME>Distribuce</PARAM_NAME>
   <VAL>...</VAL>
</PARAM>

kde tři tečky nahradíme jednou z hodnot:

  • CZ
  • EU
  • mimo EU
  • neznámá

Vysvětlení pojmů viz dokumentace Heureky.

Značení distribuce v Čechách a na Slovensku

V Čechách zavede Heureka tuto novinku od 1. listopadu 2013. Na Slovensku ji zavede také, jen termín zatím nebyl potvrzen. Pravděpodobně to bude v řádu měsíců, a tak je na místě se připravit jak v Čechách, tak na Slovensku.


S dotazy prosím neváhejte.



Komentáře

Přenechání řízení tohoto parametru na prodejce nerozumím. Pokud bude dovážet šedivky, copak to dobrovolně přizná? Nacpe si do feedu Distribuce: CZ, a hotovo.

Bob/Úterý, 15. Říjen 2013 - 20:23

Přinejmenším by se to projevilo v recenzích Ověřeno zákazníky. Následovat by mohl zákrok adminů. Zkoušet to nedoporučji :)

On je k zamyšlení vůbec pojem "šedý dovoz". Pokud jde o zboží, určené pro trh EU, které obsahuje vše podstatné pro ČR, pak je koncovému zákazníkovi jedno, z jakého velkoskladu jej prodejce získal. Důležité je pro zákazníka, zda dodrží své povinnosti - záruku, servis atp.

Nové značení by mělo být lepší, než stávající stav. Jak moc dobré bude uvidíme až v praxi.

Michal Janík (admin)/Středa, 16. Říjen 2013 - 0:01

Tohle dle mého taky není úplně nejlepší stav, radši bych byl, kdyby zprovoznili distributorum možnost označkovat obchody certifikátem (autorizovaný) prodejce beze toho nesmyslného poplatku. A rázem by bylo jasné jaký obchod prodává zboží zboží pro ČR trh.

Marek/Čtvrtek, 17. Říjen 2013 - 8:48

Je to ještě složitější. Řada trhů je dnes silně pokřivená. Stává se, že v zahraničí nakoupíte zboží mnohem levněji, než u nás. Jsou segmenty, kde koncové maloobchodní ceny některých prodejců jsou výrazně nižší, než ceny, které poskytuje zastoupení toho prodejce jako velkoobchodní. Přitom zboží je de facto stejné.

Můžeme nad tím kroutit hlavou, nicméně je to fakt.

Servis zákazníkovi

Za mne je podstatný servis, který koncovému zákazníkovi garantuje prodejce. Pokud jde o silného hráče, který poskytuje služby špičkové, podle mne, nemusí koncový zákazník řešit, kde zboží vzal.

V případě Heureky celkovou spokojenost řeší Ověřeno zákazníky.

Na druhou stranu Heureka moc dobře ví, co jí e-shopy posílají za data a kde bývají problémy nejčastěji.

Staovisko e-shopu

Přijde mi důležité, že do tohoto značení bude moci promluvit samotný prodejce. Doposud to byl automat, který nebylo možno nijak zásadněji ovlivnit.

Michal Janík (admin)/Čtvrtek, 17. Říjen 2013 - 9:00

S tou cenou pro Velko a maloobchod souhlasím, občas taky něco bereme třeba z Rakouska nebo Německa, pokud výrobce uznává reklamaci i v ČR (což teda moc nechtějí)

Marek/Čtvrtek, 17. Říjen 2013 - 9:18

No ono to k zamyšlení moc není. Zboží importované do EU ma pro prodej v ramci EU celkem jasna pravidla a ty nezmeni ani vule vyrobce. Mozna to je nekdy dobre, jindy spatne, ale je to tak.

Pavel/Sobota, 16. Listopad 2013 - 20:09

Přidat komentář