Oslovte více zákazníků pomocí Google Ads

Článek zveřejněn 30. 11. 2018
| 3 minuty čtení

Google Ads je služba společnosti Google, v níž za pomoci zadání důležitých klíčových slov poskytnete větší význam vašemu webu ve vyhledávání Google. Nejenže tak přilákáte více zákazníků, s Google Ads zaujmete také správné publikum, které může být z vašeho okolí, ale i jakéhokoliv koutu světa.

Proč využívat Google Ads

Služba Google Ads poskytuje možnost reklamy ve vyhledávači Google, jeho Vyhledávací, Obsahové síti či partnerských webech. Reklamu spouští klíčová slova – to znamená, že se lidem na Googlu objeví právě tehdy, když hledají věci, které nabízí váš e‑shop. Vaše kampaně můžete cílit různým způsobem (např. přivedení nových návštěvníků na web či zvýšení online prodeje) a na různé oblasti (státy, regiony, města nebo v konkrétní vzdálenosti od sídla firmy).

Platíte za výsledky

Přihlášení do Google Ads je bezplatné. Platby se účtují, až když uživatel klikne na reklamu a přejde na váš web. Výše rozpočtu je zcela na vás.

Typy kampaní Google Ads

Reklama ve Vyhledávací síti

Reklamy ve Vyhledávací síti Google jsou textové reklamy, které se nachází nad (občas také pod) neplacenými výsledky vyhledávání a jsou označené štítkem „REKLAMA“. Díky tomu, že se spouští zadáním klíčových slov, oslovujete rovnou zákazníky, kteří mají o vámi nabízené zboží skutečný zájem. Výsledky těchto kampaní zaznamenáte prakticky hned.

Pokud nabízíte něco nespecifického, je třeba vymyslet způsob, jak zákazníka zaujmout – s vaší reklamou se často zobrazí také reklama konkurence. Pokud je naopak vaše zboží velmi specifické nebo se jedná o novinku na trhu, musíte být při výběru klíčových slov kreativní. Místo inzerce na název produktu vybírejte jako klíčová slova obecná slova, která definují problém, který váš produkt řeší. I touto cestou se k vašemu produktu mohou zákazníci dostat. 

Určitě se pro začátek vyplatí testovat větší množství reklamních sestav a klíčových slov. Podle výsledků jednotlivých inzerátů se pak rozhodnete, které reklamy má smysl nechat běžet a které ne. 

Reklama v Obsahové síti

Oproti Vyhledávací síti je vám v Obsahové síti k dispozici textová i grafická reklama. Zároveň máte na výběr, jestli se vaše reklama zobrazí podle klíčových slov, tématického zaměření webu či konkrétních URL adres. Vybrat si také můžete, jestli se reklama uživatelům zobrazí podle jejich zájmu a chování nebo podle demografických údajů. Možnosti nastavení kampaní v Obsahové síti Google tak nabízí rozsáhlé pokrytí.

Pokud nabízíte nové či specifické zboží či produkty, poměrně snadno oslovíte i uživatele, kteří vaši firmu neznají. To zejména díky možnostem grafické reklamy, která jednodušeji upoutá pozornost.

Reklama v Google Nákupech

E‑shopy mohou využít možností reklamy v Google Nákupech. Tyto reklamy se stávají z obrázku, popisu a ceny zboží – jejich potenciál přilákat zákazníka je proto větší než u prosté textové reklamy. Klíčová slova se zde nepoužívají, díky tomu máte nižší kontrolu nad tím, kdy se reklama zobrazí.

Abyste rozjeli kampaň na Google Nákupech, musíte mít účet Google Merchant Center a kvalitní XML feed, který se bude generovat podle požadavků Google. Tyto reklamy můžete použít pouze ve státech, kde fungují Google Nákupy.

Další typy a podtypy kampaní

Dalšími možnostmi, jak upoutat zákazníky na Google, jsou videokampaně a univerzální kampaně propagující aplikace. Tyto nástroje jsou velmi specifické a používá je pouze málo e‑shopů.

Podtypy kampaní

Ve Vyhledávací síti:

  • Dynamické reklamy ve vyhledávání
  • Kampaně pouze pro volání

V Obsahové síti:

Pokud uvažujete nad využíváním dalšího online marketingového kanálu, zamyslete se nad službami Google Ads. Pomocí kampaní ve Vyhledávací síti dokážete získat zakázky i při nízkém rozpočtu. S reklamami v Obsahové síti snadno uspěje zajímavé a specifické zboží. Zajímá vás, jak používat Google Ads pomocí Mergada? To si ukážeme v brzkém pokračování tohoto článku.

Napsal / Lukáš Horák / 30. 11. 2018

Lukáš se v MERGADU stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z MERGADA. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.