Podívejte se na 5 chyb XML e-shopů pro Heureku a Zboží.cz!

Příklady chyb XML pro Heureku a Zboží.cz

Uvedu vždy náhled příkladu chyby tak, jak ji uvidíte v mém auditu XML pro Heureku a Zboží.cz. Následně stručně popíši podstatu problému.

1) Nesprávná kategorie CATEGORYTEXT

Kategorie CATEGORYTEXT by měla být bohatá na slova, která vystihují oč jde. To se týká hlavně XML pro Heureku, u XML pro Zboží.cz to má význam minimální. Každopádně texty "Výprodej", "Příslušenství" atp. jsou k ničemu. Více příkladů najdete ve článku s příklady chybných CATEGORYTEXT.

2) Chybný textový popis DESCRIPTION

Textový popis DESCRIPTION by měl být pěkný, obchodně účinný, bohatý na klíčová slova. Pamatujte, že na Heurece se zobrazuje uživatelům ve výsledcích vyhledávání. Heureka i Zboží.cz v DESCRIPTION vyhledávají. Roli hraje také to, že DESCRIPTION je obvykle vytvářen z textového popisu zboží na webu a není-li kvalitní text v XML, nemusí být ani na webu.

3) HTML značky uvnitř XML elementů

HTML značky nemají uvnitř elementů co pohledávat. Mohou zlobit při zpracování porovnávačem zboží. Pokud ve svém XML tyto značky objevíte, můžete využít mé nové pravidlo pro čištění HTML značek z XML.

4) Překlep v elementu ITEM_TYPE

Bývají na to časté dotazy i na školeních (naposledy minulý čtvrtek :) - ano, správně se píše "bazaar", tedy s dvěma A. Text s jediným A je chybou.

5) Příliš strohý název zboží

Obecné názvy zboží je třeba chápat v širším kontextu. Tedy například zboží "Srdce" by mohlo být dekorací, stříbrným přívěskem, kusem perníku... Takto obecné názvy mohou zlobit při párování zboží do produktových karet. Je vhodné být v názvech více konkrétní.

A co Vaše XML pro Heureku či Zboží.cz? Víte, jak si stojí? Udělejte si zdarma jeho Audit a zjistíte víc!

 

 

Přidat komentář