Kreativní řešení vám přivedou více zákazníků: Polská e‑commerce během pandemie #2

Lukáš Horák
5. 5. 2020
2 minuty čtení
Kreativní řešení vám přivedou více zákazníků: Polská e-commerce během pandemie #2

Svět internetového obchodu se v období pandemie musel přizpůsobit mnoha změnám. Nová řešení polských e‑commerce služeb a jejich uživatelů přinesla několik trendů. Abyste mohli vytvářet co nejúspěšnější strategie, musíte tyto trendy znát a pracovat s nimi. Přečtěte si tento článek a zareagujte na změny v polské e‑commerce včas.

Svět internetového obchodu se v období pandemie musel přizpůsobit mnoha změnám. Nová řešení polských e‑commerce služeb a jejich uživatelů přinesla několik trendů. Abyste mohli vytvářet co nejúspěšnější strategie, musíte tyto trendy znát a pracovat s nimi. Přečtěte si tento článek a zareagujte na změny v polské e‑commerce včas. Ať už v Polsku prodáváte, nebo se na to chysáte, jejich využíváním předstihnete konkurenci při získávání zákazníků.

Jaké aktuální trendy v polské e‑commerce vám pomohou zkvalitnit strategie

Zaměřte inzerci na Skąpiec

Dvojka mezi polskými zbožáky s nabídkou 13 tisíc obchodů a téměř 3 miliony návštěv měsíčně, Skąpiec aktuálně zaznamenal 64% nárůst počtu uživatelů a 81% zvýšení konverzí (ve srovnání se stejným obdobím minulého roku).

Jaké jsou důvody jeho úspěchu:

  • redesign hlavní stránky – dříve nepřehledné kategorie byly nahrazeny snadno přístupnými bloky, které lze filtrovat (zdravotnictví, teploměry, home office, práce z domova, zahrada, atd.)
  • spolupráce s dopravcem InPost umožňující bezkontaktní doručení při objednání z webu

Doručujte objednávky se službou InPost

  1. Klíč úspěchu dopravce InPost je bezkontaktní doručování balíků. Tato služba zaručuje doručení objednávek do krabic bez nutnosti kontaktu s jinou osobou. Uživatel ji pohodlně aktivuje z rozhraní chytrého telefonu.
  2. InPost také spustil multidelivery – tato možnost příjemcům nabízí doručení více různých objednávek najednou, dorazí ve stejný den a v jednom balíků – služba startuje 15. května.

Velcí maloobchodní hráči útočí na e‑commerce

Nemožnost prodávat v kamenných obchodech přiměla mnoho maloobchodníků více se soustředit na vylepšení jejich e‑shopů.
Mezi společnosti, které zaznamenaly masivní nárůst prodejů na internetu, patří zejména skupina CCC. Oproti loňskému roku, kdy obchodovala v poměru 25 % online a 75 % maloobchodně, se v první čtvrtině letoška toto číslo téměř srovnalo na 45 % za elektronický obchod a 55 % za retail.
Skupině CCC se tak vyplatilo soustředění na zdokonalení online prodejních kanálů a snížení investičních nákladů do maloobchodu. Je pravděpodobné, že takto významný hráč ovlivní poměr sil na polském elektronickém trhu.

Přizpůsobte váš e‑shop nejnovějším trendům – při dynamickém vývoji polské e‑commerce budete mít jistotu, že jste vaše strategie nasměrovali správnou cestou. S Mergadem ušetříte na nákladech za externí pracovníky, a přitom dokážete spravovat inzerci na srovnávačích zboží sami.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.