Proč biddingové automaty nepřináší maximální výsledky - 3. díl - hned, nebo až za tři dny?

Představte si situaci, že máte zvířecího mazlíka, kterého máte rádi a pravidelně ho krmíte (jinak by vám stačil plyšák). Jenže jste v poslední době docela vytížení a taky roztržití. Díky tomu zapomenete, že vám včera došel poslední zbytek mazlíkova krmení. Navíc krmíte krmivem, které v místním zverimexu nemají a spoléháte na on-line zdroje. Sednete tedy k počítači, hledáte e-shop, kde mají vaši značku skladem a objednáváte. Zvládli jste to. Dneska ještě zaimprovizujete, zítra krmení dorazí a vše je zase v pořádku, mazlík je spokojen.

Linka je jasná, chcete mazlíka zasytit tím, co má rád, a to co nejdříve. V tu chvíli vám nejde ani tak o cenu, ale hlavně, aby to bylo doma co nejdříve.

Představte si, jak budete v této situaci reagovat na tuto nabídku:

zbozi-ukazkaUkázka ze Zboží.cz

Většina klientů si v této situaci ráda připlatí, když bude mít jistotu, že zboží přijde co nejdříve.

Pro e-shopy z toho plyne, že dostupnost je potřeba vyplňovat pořádně. Často se setkáváme s klienty, kteří zboží na skladě mají, ale díky chybně uváděné dostupnosti přicházejí o spousty objednávek!

Optikou e-shopu

Pohled e-shopu na to, co vyplnit do elementu DELIVERY_DATE, může být různý.

Naříklad při zboží skladem:

  • e-shop vyplní hodnotu DELIVERY_DATE ve významu, za jak dlouho bude zboží u zákazníka, tedy DELIVERY_DATE = 1 (většina přepravců doručí balíček na druhý den)
  • e-shop vyplní hodnotu DELIVERY_DATE ve významu, za kolik dní od přijetí platby zboží odešle DELIVERY_DATE = 0 (odesílá ve stejný den)

Oba e-shopy mají zboží skladem, ale jejich nabídka ve vyhledávačích zboží se bude zobrazovat jinak. První bude mít nabídku s dostupností do 3 dnů druhý skladem.

Takových situací může nastat více např. vyplníte jako dostupnost 4 místo 3 a už vaši nabídku návštěvníci Heureky nebo Zboží.cz vidí s dodáním do týdne. Další “zlomy” nastávají s dostupností 8 a 15.

Nabídka do týdne se ještě do top pozic (biddovaných) dostane podle toho, jakou dostupnost uvádí konkurence. Ale s tou “do 14 dnů” už to bude mít biddovací automat velmi těžké a pravděpodobně vás na ty pozice, po kterých tak toužíte nedostane.

Jak odhalit produkty s hraniční dostupností

Nejjednodušší je si udělat audit feedu (zdarma), ve kterém se o takových položkách (a taky o dalších problémech) dozvíte.

audit-hranicni_hodnotaUkázka výsledku z auditu
           
Pokud už Mergado používáte, můžete si zkontrolovat, jaké všechny hodnoty (+ kolika a jakým produktům) do elementu DELIVERY_DATE vyplňujete. To zjistíte na stránce Pravidla -> Upravit elementy -> a klik na hamburger menu ikoku u elementu DELIVERY_DATE.

pravidla

hodnoty elementu

Jak zobrazuje Heureka a Zboží.cz dostupnost

Pro doplnění přikládáme přehled o tom, jak Heureka a Zboží.cz zobrazuje dostupnost podle hodnot v DELIVERY_DATE.

Heureka

  • skladem - 0
  • do 3 dnů - 1-3
  • do týdne - 4-7
  • do 2 týdnů - 8-14
  • do měsíce - 15-30
  • více než měsíc - 31 a více
  • info v obchodu - pokud dodací dobu neuvádíte

Dokumentace:  http://sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/#DELIVERY_DATE
 

Zboží.cz

  • skladem - 0
  • do 3 dnů - 1-3
  • do týdne v e-shopu - 4-7
  • více jak týden - 8-30
  • na dotaz - 31 a více

Dokumentace: http://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/specifikace-xml-pro-obchody/specifikace-xml-feedu/#DELIVERY_DATE

Závěrem dvě doporučení. V prvé řadě se zamyslete nad tím, zda správně uvádíte dostupnost v DELIVERY_DATE. I malá revize může způsobit velké změny v objednávkách! Mimo zamyšlení si také zjistěte, jak je na tom vaše nabídka a zkontrolujte si feed rovnou.

Občas jsme se setkali i s eshopy, které s dostupností podváděly - uváděly, že mají všechno zboží skladem, i když to nebyla pravda. Tento nepoctivý přístup důrazně nedoporučujeme. Jednak vám vytváří naštvané klienty (kteří vám to vrátí v hodnocení eshopu), druhak dostupnost kontrolují samotné vyhledávače a v případě nesrovnalostí vám mohou inzerci kompletně zablokovat!

Přidat komentář