Proč je dobré občas nahlédnout do výsledků Zboží.cz

Počet prokliků vzrostl

V následujícím grafu představuje modrá čára počet prokliků ze Zboží.cz na stránky většího e-shopu. Vidíte ten velký růst? Naproti tomu červená čára, která představuje počty objednávek roste minimálně. Došlo k tomu, že se během tří dnů proklikalo mnohem více peněz a tržby byly přitom srovnatelné. Jak se to mohlo stát?

Výsledky inzerce na Zboží.cz, tržby a prokliky

Další důležité informace

  • Rychlý růst začal den před státním svátkem.
  • Pracovník, řídící inzerci, růst odhalil první den v práci, po pracovním svátku a inzerci omezil.
  • Prokliky "navíc" vedly jen na pár položek zboží.
  • Cílové položky zboží byly spíše drahé a měly nastavenu vyšší nabídku za prokliky.
  • Příčinou růstu návštěvnosti byla publikace PR článků, směřujících na Zboží.cz. Čtenáři článků měli jiný charakter než běžní návštěvníci Zboží.cz. Důsledkem byl téměř nulový konverzní poměr této skupiny návštěvníků.

Důsledky pro inzerující e-shop

Bez zapřičinění prodávajícího e-shopu došlo k růstu zobrazování jeho reklamy. Růst to byl rychlý. Uživatelé byli, v průměru, výrazně méně kvalitní než obvykle. To vše ve státní svátek. Výsledkem byl prudký růst ceny inzerce při standardních tržbách. A to je dobrý důvod vědět, co říkají statistiky, případně si nastavit nějaké to automatické hlášení, třeba z Google Analytics. Co myslíte?

A pamatujte, že tomuto riziku čelí mnoho různých zdrojů návštěvnosti. Nikoliv pouze Zboží.cz.

Přidat komentář