Propagujte svoje zboží online pomocí Google Shopping #2

V prvním článku o inzerci na Google Shopping jsme si prošli základy. V dnešním pokračování se podíváme na to, jak vytvořit Google účty Merchants, Ads a Analytics a navzájem je propojit. Vše zvládneme v pár krocích.

Jak vytvořit a propojit Google Merchants, Ads a Analytics

Přihlaste se do Google Merchant Centra

V předešlém článku jsme si řekli, že základem inzerce na Googlu je vytvořit si vlastní Google účet. Po jeho vytvoření se potřebujete přihlásit do Google Merchant Centra.

Zde:

  1. vyberte stát, ze kterého pochází váš e-shop
  2. vyplňte jméno e-shopu
  3. zadejte URL vašeho webu
  4. odsouhlaste obchodní podmínky
  5. a pomocí emailu ověřte váš web

Takto vytvoříte účet v Google Merchant Centru, který se propojí s vaším Google účtem. Účet v Google Merchant Centru nemůžete smazat, ale můžete ho nasdílet dalšímu emailu (a svůj email z účtu odpojit), nebo můžete smazat celý Google účet.

Jak se přihlásit do Google Merchant Centra. Zdroj: merchants.google.com/Signup

Vytvořte účet v Google Ads

Až si vytvoříte účet v Google Merchant Centru, pokračujte přihlášením do Google Ads.

Tady:

  1. stačí vložit URL vašeho webu a můžete začít tvorbu první kampaně
  2. abyste Google Ads propojili s Merchant Centrem, musíte v administraci použít vaše uživatelské číslo – to najdete v pravém horním rohu obrazovky rozhraní Google Ads
  3. potom se vraťte do Merchant Centra a přihlaste se
  4. v pravém horním rohu v Merchant Centru klikněte na ikonku Nastavení (tři svislé tečky)
  5. v části Propojit účet najděte uživatelské číslo vašeho účtu v Ads
  6. klikněte na Propojit
Uživatelské číslo v Google Ads. Zdroje: accounts.google.com

Nezapomeňte na Google Analytics

Abyste mohli analyzovat výsledky vašich kampaní v Google Shopping, je dalším důležitým krokem vytvoření účtu v Google Analytics a jeho propojení s vaším Ads účtem.

Nejdříve:

  1. běžte do Google Analytics a vytvořte si zde účet
  2. vyplňte požadované informace a registraci potvrďte
  3. přejděte do administrace a klikněte na Propojení s Ads
  4. vyberte správné uživatelské číslo a dejte Pokračovat
  5. následně vyplňte požadované informace a klikněte na Propojit účty
Jak propojit Google Ads a Google Analytics. Zdroj: analytics.google.com

Takto propojíte všechny vaše účty a můžete nahrát váš produktový feed do Google Merchant Centra. Chcete z vašeho stávajícího produktového feedu vytvořit feed pro Google Shopping? Vytvořte si účet v Mergadu a zvládnete to za pár kliknutí.

Přidat komentář