Lidé z e‑shopů jsou víc zapálení a nebojí se kreativity

Lukáš Horák
5. 12. 2017
3 minuty čtení
Lidé z e-shopů jsou víc zapálení a nebojí se kreativity

Pod taktovkou Reglenda vznikla aplikace Feed Image Editor, díky níž dokážete upravit obrazovou inzerci nejen pro Facebook. Co stálo za vznikem této aplikace a kde všude ji využijete? O tom jsme si povídali s jedním z vývojářů této aplikace, Jirkou Guňkou.

Pod taktovkou Reglenda vznikla aplikace Feed Image Editor, díky níž dokážete upravit obrazovou inzerci nejen pro Facebook. Co stálo za vznikem této aplikace a kde všude ji využijete? O tom jsme si povídali s jedním z vývojářů této aplikace, Jirkou Guňkou.

Jak vznikl nápad vytvořit FIE?

Když jsem dělal konzultanta, začínal dynamický remarketing produktů na Facebooku. Obrázky v reklamách se ale nezobrazovaly správně. Všichni byli naučení na to, že se přes feed posílaly obrázky v libovolném formátu na Heureku či Zboží.cz a tam si s tím nějak poradili. Ale Facebook si s tím poradit nedokázal. Obrázky byly ořezané nebo roztáhnuté. Časem jsem přestal dělat konzultanta a začal jsem pracovat v Reglendu, kde vyvíjíme aplikace. FIE byl jeden z prvních adeptů, čemu se věnovat.

Co aplikace dělá?

Díky ní můžeš hromadně upravovat produktové obrázky pro produktové kampaně. Tím, že se obrázky berou z XML feedu, ušetří to hodně času.

Dá se aplikace použít pouze pro Facebook?

Ne, i když jsem ji primárně dělali pro Facebook. V současnosti, když už má Facebook uvolněnější politiku pro to, co se dá s obrázky dělat, jsem do aplikace přidali různe grafické prvky a šablony. Facebook sám nabádá k tomu, aby inzerenti byli kreativní a snažili se.

Kde všude ji ještě využijeme?

Pro Heureku, Google nákupy či Glami. Ti naopak chtějí strohé obrázky, pouze produkt. Glami má minimální rozměry, přes které tě nepustí. Google nákupy vyžadují striktně obrázky bez vodoznaků. Tady je tedy využití trochu jiné. Můžete například odstranit vodoznak, pokud už v e‑shopu máte naimportované obrázky s vodoznakem a nemůžete je upravit na straně e‑shopu. Některé e‑shopy využívají FIE právě k tomu, napříč různými trhy a státy. Bez toho by je Google nenechal inzerovat.

Aplikaci využijete také při Heureka košíku. Pokud máte obrázek s vodoznakom, tak vám sice ho Heureka košík povolí, ale nenechá vás být na top pozici, která je nejvíc vidět.

Vzpomínal jsi, že ve FIE míváte i různé grafické prvky a šablony.

Přidávame je vždy, když se v průběhu sezóny něco děje, nějaká zajímavá událost. Máme taky šablony, které by e‑shopy mohly využít univerzálně. Jsme i rádi, když od e‑shopů dostaneme tip, co by chtěli.

Dostáváte od uživatelů FIE i zpětnou vazbu?

Jsou nadšení. Je jedno, jestli jsou klienty marketingoví specialisté, freelanceři nebo lidé z e‑shopů. Někdy je právě zajímavé, že lidé z e‑shopů, kteří si dělají inzerci sami, jsou víc zapálení a víc zkouší a nebojí se toho tolik jako někdo z agentury, kdo e‑shop přímo neprovozuje.

Jak postupovat při vytváření kampaní?

Na začátku je fajn si uvědomit, jestli mám s reklamou nějaký problém, jestli se mi obrázky špatně zobrazují. A nebo jestli chci návštěvníkům povedět něco, co nezjistí jen z fotky produktu. Můžu si zkontrolovat, co mám nastavené v PPCčkách, a tak sa inspirovat. Po vytvoření prvních obrázků je třeba otestovat, jak na ně uživatelé na Facebooku reagují. Podle toho je upravit a nebát se kreativity, měnit a střídat je.

Zkombinoval bys FIE s nějakou další aplikací z Mergada?

Například s Data Owl, odkud se dá vytáhnout, jak dlouho je produkt ve feedu. Podle toho nastavit výběr pro všechny produkty, které jsou ve feedu méně než 30 dní, a jsou tedy novinkami, a k takovýmto produktům připsat šablonu pro novinku. Drobná zrada je v tom, že pro každý obor je novinka něco jiného. Někde to může být měsíc a někde rok, takže je třeba se nad tím zamyslet.

Děkujeme za rozhovor!

Novinky z FIE můžete sledovat na našem blogu či na fóru FIE. Pokud potřebujete s aplikací pomoci, nebojte se kontaktovat podporu Mergada, napsat na fórum nebo přímo do Reglenda.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.