S Mergadem do zahraničí: Maďarsko (část 2.)

V první části průvodce pro úspěšný vstup do maďarské e-commerce jsme zmapovali prostředí. Druhá část vám odpoví na otázky, jaké maďarské formáty můžete v Mergadu využít a jací jsou nejpoužívanější dopravci, druhy plateb či nejprodávanější zboží. A připojíme taky několik tipů, bez nichž se při expanzi do Maďarska neobejdete.

Specializované zbožové srovnávače

I v Maďarsku může váš e-shop využít služeb specializovaných zbožových srovnávačů. Jaké že jsou ty velké?

Formáty podporované Mergadem

  • Árukereső.hu
  • Facebook
  • GLAMI.hu
  • Mailkit.hu
  • Olcsóbbat.hu
  • ShopAlike.hu
  • Spartoo.hu

Dopravci a druhy plateb

Podle průzkumu marketingové agentury Unikum maďarští zákazníci nejvíce upřednostňují platbu na dobírku (86 %) anebo bankovním převodem (75 %). Podle aktuálních statistik agentury Expandeco roste i obliba platby kartou online (přes platební bránu), hlavně z toho důvodu, že Maďaři stále více uskutečňují objednávky z jiných států, hlavne skrz eBay a Aliexpress. Nejpreferovanější způsob doručení objednávky je domů prostřednicvím kurýrní služby. Dokončení nákupu online nejvíce ovlivňuje cena dopravy, doba dodání a snadná dostupnost výdejny.

Hlavní doručovatelské společnosti:

  • GLS (parcel)
  • DPD (parcel + pick up points)
  • DHL (parcel)
  • Pick Pack Pont (pick up point)
  • Hungarian Post Office (letter + parcel +pick up points)

Nejprodávanější zboží

Přes internet se v Maďarsku stále nejvíc nakupuje elektronika a knihy. Vloni zažil nákup oblečení a doplňků nárůst o 40%. Průzkum Expandeco říká, že se toto číslo bude letos zvyšovat. Nejúspěšnější oblasti byly vloni erotické pomůcky, léky a vitamíny, mobily a příslušenství k nim.

Přehled nejprodávanějšího zboží v Maďarsku za rok 2017. Zdroj: expandeco.com

Mergado tipy

Je třeba si uvědomit, že každý trh má svá specifika. Ten maďarský na tom není jinak.

  1. Je zde dobré počítat se silným patriotismem. Proto je pro váš e-shop nutná nejen doména .hu, ale i správné překlady textů (nejlépe od rodilých mluvčích), kamenná prodejna (která může zároveň sloužit jako výdejní místo) a splňování podmínek maďarského právního subjektu.
  2. Na to se váže zdejší daňové zatížení, které je v současnosti se svými 27 % jedno z nejvyšších na světě.
  3. Další důležitou informací je atraktivita Black Friday. Loni při této nákupní akci udělalo objednávku 2,1 milionů Maďarů. Jedná se zde tedy o důležitou událost, na kterou je vhodné se patřičně připravit.
  4. V minulých článcích o dobývání zahraničních trhů s Mergadem jsme zmínili výhody responzivního webu. Právě na optimalizaci stránek e-shopů pro mobilní zařízení klade aktuálně důraz velké množství obchodů. Obrat skrze mobilní platformy v Maďarsku každoročně vzrůstá, proto doporučujeme nezanedbat ani tuto funkci.

 

Ačkoliv je v Maďarsku přisnější podnikatelské prostředí než je např. na Slovensku či v ČR, je tento stát pro expanzi stále velmi atraktivní. Doporučujeme ovšem neváhat příliš dlouho. Množství zahraničních e-shopů, které se zde snaží využít svoji šanci, přibývá. Loňský průzkum Expandeca také ukazuje, že čím déle je e-shop na trhu, tím vyšší je i jeho konverzní kurz.

 

Za poskytnutí aktuálních dat děkujeme agenturám Expandeco a Unikum.

Přidat komentář