Segmentujte feed účinně a vydělávejte s e-shopem ještě víc

Pokud se feed naučíte správně segmentovat, získáte prostředek pro snazší řízení inzerce na zbožácích. Pomocí rozčlenění feedu jednoduše odhalíte, který typ sortimentu je pro vás ziskový a na jaké části je dobré feed rozdělit. Proto jsme pro vás sepsali návod, jak si účinnou segmentaci v Mergadu nastavíte i s využitím vylepšených maker.

 

Zefektivněte každodenní marketingové úkony

Ať už se segmentací začínáte, anebo ji řešíte na denní bázi, je důležité vědět, že při rozčlenění feedu na části musíte sledovat společné hodnoty či parametry. Nejtypictěji segmentaci využijete při nastavování ceny a proklik.

U nerozčleněného feedu hrozí, že se za proklik všem položkám přiřadí stejné hodnoty (např. HEUREKA_CPC). Některé produkty na dosažení vyšších pozic potřebují více nákladů, jiné naopak méně.

Příklad segmentace podle cenové hladiny.

Tipy úkonů, při kterých segmentaci feedu využijete

1. Cenové hladiny

Nejzákladnější rozčlenění produktových dat podle cenových hladin je v Mergadu jednoduché – na jediný klik si ho vytvoříte pomocí předchystaného makra.

2. Dostupnostní hladiny

Tento druh segmentace sa odvíjí od doby, za jakou je možné dané zboží dodat. V praxi tak nastavíte produktům, které máte skladem, vyšší bidding než sortimentu, na jehož dodání na e-shopu čekáte víc dní. Šikovná makra využijete i v tomto případě. Pohodlně si jimi nastavíte export pro českou či slovenskou Heureku.

3. Konverzní hladiny

Při nastavování konverzních hladin je dobré využívat data z Google Analytics. Konverzní poměr do Mergada dostanete snadno pomocí appky Bidding Fox Elements a elementu BFE_GA_CONVERSION_RATE (za období 1 den, 7 dní nebo 30 dní). A funkci maker využijete i v tomto případě – pomocí námi předchystaného makra si na pár kliknutí vytvoříte např. 10 konverzních hladin.

Pokud máte bidding podle konverzních hladin nastavený, vaše zboží se pod vlivem sezónnosti stane více konverzním. V Mergadu se tak sortiment automaticky dostane do lepší konverzní hladiny, ve které je nastaven vyšší bidding a automaticky se tak pokusí dosáhnout vyšší pozice i na zbožových srovnávačích.

4. Maržové hladiny

Pokud máte přehled o marži jednotlivých produktů na e-shopu, zvolte tento typ segmentace feedu. Hodnoty dostanete do Mergada jednoduše přes import CSV souboru pravidlem pro Import dat.

  • Na stránce Elementy si vytvoříte nový element, skryjete si ho pro výstup, díky tomu ho neexportujete do výstupného feedu.
  • Následne si přes pravidlo Import datového souboru nahrajete CSV soubor s hodnotami marží.
  • Na stránce Produkty si vytvoříte výběr pro jednotlivé maržové skupiny. Využít můžete i některé z předchystaných maker. Nezapomeňte si před jejich spuštěním změnit element, podle jehož hodnot se výběry tvoří.
  • Na závěr pro jednotlivé výběry nastavte konkrétní bidding, např. pomocí pravidla Hromadně přepsat podle výběru.
Předchystaná makra v Mergadu, které využijete pro segmentaci feedu.

Toto jsou nejčastější možnosti segmentování feedu, které e-shopaři a marketéři v Mergadu využívají k dosažení lepších výsledků inzerce. S jeho nastavováním vám pomůže i další nová funkcionalita – plánovač pravidel.

 

Mohlo by vás zajímat:

Winter MergadoFest bude! Pustíte si ho na obrazovkách

Protože jsme si na programu pro Winter MergadoFestu dali opravdu záležet, rozhodli jsme se upořádat Online MergadoFest. Aby byl pro vás jeho obsah co nejužitečnějí, ustoupili jsme od prvotního tématu Zahraniční expanze. Místo toho vám poskytneme inspiraci, kterou využijete okamžitě.

25.03.2020
Dostaňte vaši obrazovou reklamu do kondice s průvodcem Feed Image Editoru

Poučka, že obrázek vydá za tisíc slov, se v e-commerce opakuje snad každý den. U image marketingu platí, že aby obrázky zákazníky zaujaly, musí být v pefektním stavu po obsahové i po technické stránce. Aplikace Feed Image Editor proto připravila průvodce, který vám prakticky ukáže, co všechno si v image feedu potřebujete ohlídat, aby vaše kampaně přinášely požadovaný efekt.

24.03.2020
Usnadněte si práci v Mergadu pomocí tvorby vlastních maker

Ve středu 18. 3. spatřil světlo světa velmi nadupaný release Mergada. Kromě menších novinek a oprav obsahuje dvě pecky, jejichž pomocí ukrojíte další cenný čas z práce marketérů a e-shopařů. První novinka je možnost tvorby vlastních maker. Naučte se, jak váš export nastavit snadno a rychle.

19.03.2020

Komentáře

Hezké. Mám chuť doplnit, že jde o segmentaci produktů. Zatímco běžně kolegové hovoří o segmentaci zákazníků. I zde dává smysl. Různé segmenty pak lze využít. např. pro různé biddingové strategie, skrývání zboží z inzerce, práci s benefity, analytiku a podobně.

Líbí se mi zapojení maker. Je to nová funkce a může práci hodně zrychlit. Např. segmentace podle skladové dostupnosti se používají napříč e-shopy stejně nebo vlemi podobně. Segmentace podle cen mění čísla v jednotlivých, jinak se používá také velmi často.

Michal Janík (admin)/Pátek, 27. Březen 2020 - 7:29

Přidat komentář