Sklik vylepšuje kampaně

První červnový týden vstupují v platnost změny v reklamním systému Sklik. Tyto změny vylepšují tvorbu reklamních kampaní. Kromě zavedení nových typů kampaní a vylepšení jejich zadávání i editace se Sklik zaměřil i na transparentnější regionální cílení.

První červnový týden vstupují v platnost změny v reklamním systému Sklik. Tyto změny vylepšují tvorbu reklamních kampaní. Kromě zavedení nových typů kampaní a vylepšení jejich zadávání i editace se Sklik zaměřil i na transparentnější regionální cílení.

Nové typy kampaní

6.6. kampaně v účtech Skliku přechází na nové typy. Ty budou využívat nové nastavení jejich sítí. Kampaně budou fungovat stále stejným způsobem. O ztrátu dat se tedy nemusíte bát.

Každá kampaň obdrží vlastní ikonu podle svého typu:

  • Vyhledávací – kampaň pouze s aktivní vyhledávací sítí
  • Obsahová – kampaň pouze s aktivní obsahovou sítí
  • Produktová – kampaň s produktovými skupinami (určená pro produktové inzeráty nebo dynamický retargeting)
  • Videokampaň – kampaň pro inzerci videí (prozatím není k dispozici)
  • Kombinovaná – kampaň, která v čase konverze (6. 6. 2018) obsahovala cílení do obou sítí, a zároveň neobsahovala produktovou skupinu

Nově importované kampaně Sklik automaticky označí konkrétním typem. Pokud typ kampaně nebude možné jednoznačně identifikovat, kampaň se automaticky označí jako Kombinovaná.

Žádné nerelevantní záložky

Změny v kampaních obsahují i snadnější orientaci v záložkách. Nerelevantní záložky vás při práci přestanou rozptylovat, v nových typech kampaní se totiž přestanou zobrazovat.

Ve filtrech si nově můžete nastavit zobrazování kampaní pouze určitého typu.

Snazší zadávání kampaní

Zadávání nových kampaní se v Skliku zjednodušilo. Pouze zvolíte typ kampaně a potom postačí zadat informace potřebné ke spuštění konkrétního typu kampaně.

Přehlednější editace kampaní

Předchozí zvolení typu kampaně usnadňuje i její následnou editaci. Nově tu uvidíte pouze to, co je pro konkrétní kampaň možné nastavit. Zároveň své inzeráty budete umět propojit s firemním zápisem na Firmy.cz. Tím je rozšíříte např. o adresu firmy či prodejny klienta, a obchod tak snáz dokáže oslovit zákazníky hledající místní nabídku.

Vylepšené časové plánování

Sklik vylepšil i časové plánování. Nově vám při práci budou k dispozici klávesy CTRL a SHIFT, s nimiž pomocí myši vyberete jednotlivé sloupce, řádky, celé bloky nebo jen buňky. Plánování bude zjednodušeno možnostmi výběru časového rozmezí.

Transparentnější regionální cílení

Regionální cílení přestane 6.6. umožňovat volbu radiusu a vlastního polygonu. Cílit začne na pevné regiony, což má přinést přesnější výdej reklamy a zlepšit práci s frekvencí zobrazení. Pomocí místních bodů, které při cílení vyberete na mapě, bude kampaň nově spadat do konkrétního kraje či okresu.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.