Tajný seznam vyhledávačů zboží, kde váš e-shop nesmí chybět!

Opravdu inzerujete všude?

Ptám se správců e-shopu, zda inzerují ve všech podstatných vyhledávačích zboží v ČR. Odpovídají shodně „Ano“. Tedy pokud vědí, že nějaké vyhledávače zboží jsou. Když jim pak ukážu svůj tajný seznam vyhledávačů, názor změní. V dnešní lekci optimalizace pro vyhledávače zboží ukážu svůj tajný seznam i vám.

Vyhledávač Význam Krátce o vyhledávači
Zboží.cz 1 Dříve jasná jednička na trhu. Dnes dominuje spolu s Heurekou. Je tu mnoho uživatelů a velký potenciál. Neměli byste zde chybět. Optimalizace inzerce je složitá. Jak na to si povíme někdy příště.
Heureka.cz 1 Důležitý vyhledávač. Inzerce se zobrazuje i na několika dalších vyhledávačích, které uvedeme dále. Pozor proto na vyhodnocování výsledků např. v Google Analytics. Placená inzerce se vyplatí.
Hledejceny.cz 2 Pouze placená inzerce i tu však stojí zato vyzkoušet. Často se vyplatí.
Google Nákupy 2 Černý kůň mezi vyhledávači zboží. Nyní je přínos pro inzerenty poměrně malý, to se však může rychle změnit. Inzerce je nyní zdarma. XML má svůj speciální formát. Pokud takové XML váš e-shop nemá, pomohu vám nasadit speciální převodník, který umožní inzerovat na základě XML pro Heureka.cz či Zboží.cz.
Cenovýrádce.cz 3 Menší vyhledávač zboží. Bezplatná inzerce: Ano, ale zboží se nevypisuje ve srovnání cen.
Ceníček.cz 3 Menší vyhledávač zboží. Bezplatná inzerce: Ano.
Dobrá koupě 3 Menší vyhledávač zboží. Bezplatná inzerce: Ano.
Hyperzboží.cz 3 Lze inzerovat i bezplatně. Tato inzerce přináší méně návštěvníků. Cena prokliku u placené inzerce je stanovena fixně dle výše nabité částky. Nejprve si účinnost inzerce vyzkoušejte. Ne vždy je rentabilní.
Shop-mania.cz 3 Má vlastní formát XML, který jiný vyhledávač v ČR nepoužívá.
Srovnáme.cz 3 Pouze placená inzerce.
Zboží.Vybereme.cz 3 Navazuje na historii Jyxo zboží. Vyhledávač nyní nefunguje dobře.
Zboží.Začátek.cz 3 Menší vyhledávač zboží. Bezplatná inzerce: Ano.
Zboží.oko.cz 3 Menší vyhledávač zboží. Bezplatná inzerce: Ano.
Koupíš.eu Čerpá data ze Zboží.Začátek.cz. Nemá vlastní registraci.
Naakup.cz Čerpá data ze Srovnáme.cz. Nemá vlastní registraci.
Nejlepší Ceny Čerpá data ze Heureka.cz. Nemá vlastní registraci.
Seznamzboží.cz Čerpá data ze Heureka.cz. Nemá vlastní registraci.
SrovnaniCen.cz Čerpá data ze Heureka.cz. Nemá vlastní registraci.

Vysvětlivky:

  • Význam je známka 1 velmi důležité, 2 důležité, 3 doplňkové. Jde o subjektivní doporučení mne, pana Mergada.
  • Poznámky vycházejí z mých dlouhodobých zkušeností.

Využijte jedničky a dvojky!

Chybí váš e-shop v některém z vyhledávačů, označených známkami 1 a 2? Pak jej ihned doregistrujte. Vyplatí se to! Nemáte XML pro Nákupy Google? Založte si účet a vytvořte si zdarma převodník!

Komentáře

Další vyhledávač zboží, který vyhledává ve více než 3 mil. položkách je: www.najduzbozi.cz .

Karlíto/Čtvrtek, 16. Srpen 2012 - 22:53

Nový vyhledávač zboží http://hledejlevne.cz/ který hledá ve více než 1 200 e-shopech a více než 4 000 000 zboží.

Anonym/Středa, 20. Únor 2013 - 11:40

Budu rád, když mi, pane kolego, napíšete. Mohli bychom si o vašem novém projektu popovídat a představit jej čtenářům podrobněji.

Buďte zdráv.

Michal Janík (admin)/Středa, 20. Únor 2013 - 11:48

PS.: Mohu-li vám poradit, pokud myslíte provozování vyhledávače zboží vážně, doporučuji:

  • viditelně umístit kontaktní údaje provozovatele, např. v podobě zřetelného odkazu na stránku Kontakt s kontaktními i fakturačními údaji provozujícího subjektu,
  • nepřehánět to s PPC reklamou, např. Google AdSense.

S případnými dotazy mi prosím neváhejte napsat.

Michal Janík (admin)/Středa, 20. Únor 2013 - 11:55

Dobrý den,
budujeme nový internetový vyhledávač LJ Zboží http://katalog.ljlysek.cz. Pomalu, ale neustále přibývá eshopů, kteří u nás inzerují.
Budeme rádi pokud budete inzerovat a propagovat svoje obchody s námi.
Hezký den.

cirda/Středa, 11. Září 2013 - 10:14

Hezký den Cirdo. Rád bych požádal o doplnění:

  • můžete být prosím konkrétnější o návštěvnosti webu?
  • proč odkazy na e-shopy skrýváte do karty Porovnat ceny,
  • dáváte přednost příjmů z Skliku před prokliky do e-shopů? Podle umístění reklamních ploch by se to mohlo zdát.

Za upřesnění děkuji.

 

Aktuální náhled karty zboží.

Michal Janík (admin)/Středa, 11. Září 2013 - 10:27

Co se týče návštěvnosti je zatím nízká.
Co se týče hodnocení ceny. tam asi opravdu máme nedodělek bude to třeba upravit a dát na první místo porovnávat ceny a až pak specifikaci.
co se týče prokliků z skliku... reklama tam byla vždycky ještě před spuštěním tak jsme ji tam pouze nechali.

cirda/Středa, 11. Září 2013 - 10:50

OK, děkuji za doplnění.

Michal Janík (admin)/Středa, 11. Září 2013 - 11:51

Díky moc za užitečnej seznam vyhledávačů zboží!

Banánek/Středa, 27. Listopad 2013 - 18:30
Artikul/Úterý, 8. Duben 2014 - 14:32

Na http://srovnaniceny.cz obnovuji rozvoj projektu. Tedy to tímto dávám na vědomí. :)
Zatím se blížím k pokoření tisícovky sledovaných eshopů. Dumám stále co mi schází na heuréce a spol. možná jsem na něco přišel, takže to na http://srovnaniceny.cz hodlám realizovat. :p

BohemianRunner/Čtvrtek, 27. Listopad 2014 - 11:19

Budu rád, když mi dáte vědět, jak se daří postup. Budu rád, když po nasazení vylepšené verze napíšete na můj kontakt. Děkuji.

pan Mergado (admin)/Čtvrtek, 27. Listopad 2014 - 11:25

Jasně, rád vám pak dám další info. Zatím aktuálně řeším rozložení zátěže na 3+ servery tak abych mohl snadno přidávat další mašiny a všechny feedy zpracovávat aspoň 2x denně. Také testuji automatické ověřování a přidávání obchodu do datábáze, tak abych zmenšil nároky na potřebné brigádníky :).

BohemianRunner/Čtvrtek, 27. Listopad 2014 - 11:32

Přidat komentář