Pan Mergado se ohlíží za rokem 2013

Když potkáte člověka, kterému není cizí pojem „vyhledávače zboží“, je téměř jisté, že zná HeurekuZboží.cz, ale co dál? Jelikož nás zajímalo rozložení sil hráčů na trhu vyhledávačů, udělali jsme si pomocí NetMonitor.cz malou analýzu návštěvnosti za rok 2013.

Návštěvnost vyhledávačů zboží za rok 2013

Vyhledávač Návštěvy Zobrazené stránky
Heureka.cz 106 014 203 730 185 087
Zboží.cz 74 719 567 666 951 981
SrovnaniCen.cz 15 063 039 38 168 829
Hledejceny.cz 4 210 354 12 853 382
HyperZboží.cz 2 716 100 6 165 088

Z analýzy vyplývá dominantní postavení Heureky. Chceme-li prozkoumat podíly na trhu trochu komplexněji, musíme se pustit do spekulací, jelikož oficiální čísla nejsou volně k dispozici.
Pokud uvážíme, že Srovnanicen.cz je satelit Heureky a že součty návštěv dalších Heurekových satelitů v minulosti přinášely zhruba totožnou výši návštěv jako samotné Srovnanicen.cz, dostáváme se k velmi zajímavým číslům.

Význam satelitních vyhledávačů, rok 2013

Vyhledávač Návštěvy
Heureka + satelity, odhad 136 140 281
Zboží.cz 74 719 567
Hledejceny.cz 4 210 354
HyperZboží.cz 2 716 100

Návštěvnost vyhledávačů zboží za rok 2013

Rok 2013 oproti předchozímu roku upevnil pozici Heureky. V roce 2012 potřebovala k prvenství přičíst i svůj satelit Srovnanicen.cz. Teprve pak kralovala tabulce v počtu reálných uživatelů. Rok nato už k prvenství satelit nepotřebovala. Zboží.cz nechala za sebou s náskokem bezmála čtrnácti milionů reálných uživatelů.

Návštěvy v letech 2012 a 2013

Vyhledávač Návštěvy 2012 Návštěvy 2013 Rozdíl
Heureka.cz 69  765 711 106 014 203 +52%
Zboží.cz 73 163 865 74 719 567 +2%
SrovnaniCen.cz 9 561 162 15 063 039 +58%
Hledejceny.cz 3 857 122 4 210 354 +9%
HyperZboží.cz 4 500 504 2 716 100 -40%

Rozdíl v návštěvnostech zbožáků

Propad Hyperzbozi.cz

Nejvýraznější změna se udála na chvostu naší tabulky – na čtvrté a páté pozici si vyměnily místo Hyperzbozi.cz a Hledejceny.cz.
Hledejceny.cz si dle trendu malých vyhledávačů zboží svoje uživatele udržely, dokonce si mírně polepšily, ale Hyperzbozi.cz zaznamenalo velmi zřetelný propad – návštěvnost se snížila o cca polovinu.

Rok 2014

Co se týká výhledu do budoucna, lze očekávat další posilování Heureky. Nově zvýšilo své úsilí Zboží.cz, které může zastavit propad výsledků a začít Heureku mírně dotahovat. Za dobrou zprávu lze považovat také držení výsledků Hledejceny.cz.

Roku 2014 zdar!

Jakub Nožička

Kuba vám odpoví, když napíšete dotaz na Mergadovu českou podporu. Je také autorem řady článků a návodů. To proto, že ví, jaké trable řešíte nejčastěji. Když zrovna nepracuje pro Mergado hraje na basu s kapelou Ponk, se kterou získal hudební cenu Anděl.