Vyzkoušejte inzerci na Favi

Na trhu se nachází několik různých vyhledávačů zboží. Zajímavou platformou, která se zaměřuje zejména na nábytek, bydlení a vše s tím spojené, ale zároveň nabízí i designové řady je Favi. Dnes se na ni trochu blíže podíváme.

Na trhu se nachází několik různých vyhledávačů zboží. Zajímavou platformou, která se zaměřuje zejména na nábytek, bydlení a vše s tím spojené, ale zároveň nabízí i designové řady je Favi. Dnes se na ni trochu blíže podíváme.

Udělejte si bezplatný Audit feedu
  • zlepšíte kondici vašeho feedu a získáte doporučení na jeho opravu
  • rychlá a bezplatná technická analýza

Co je Favi?

Favi není vyhledávačem zboží, na kterémbyste našli cokoli. Je zaměřen zejména na bydlení. Sami o sobě říkají, že jsou ideální pro segment nábytku, dekorací, koupelen, kuchyní, sanity, hobby marketů a dalších. Výhoda Favi spočívá i v tom, že na této stránce mohou kromě e‑shopů inzerovat i kamenné obchody a řetězce. Momentálně mají v České republice asi 350 a na Slovensku okolo 200 ověřených e‑shopů, i kamenných obchodů nábytku a dekorací.

  • Na stránce tedy nenajdete jen nábytek. V sekci Zahrada například objevíte i trampolíny, bazény, či potřeby na grilování. V sekci Koupelna nebo Kuchyň kromě nábytku najdete i vodovodní baterie, dřezy, vany či umyvadla. Tato platforma tedy zastřešuje mnohem větší sortiment, jak by se zdálo.
  • Zajímavostí také je, že kromě svého vysněného kousku nábytku na stránce najdete pod záložkou Inspirace množství designových návrhů od architektů, kteří s Favi spolupracují.
  • Favi má také svůj magazín, ve kterém představuje různé tipy, triky, rady a články k tématu bydlení. Vybraný kousek si tedy můžete prohlédnout na fotce i s jinými prvky a udělat si tak lepší představu. To je také výhoda hlavně pro e‑shopy, protože zákazníci rovnou vidí, jaký kus nábytku by se jim do jejich interiéru mohl hodit a nemusí kvůli tomu navštívit kamennou prodejnu.

Jak inzerovat na Favi?

Pokud provozujete e‑shop a chtěli byste na Favi inzerovat, je nutné (podobně jako u jiných srovnávačů) nahrát váš XML feed na stránku. Na jeho základě se pak vaše produkty roztřídí do jednotlivých kategorií. Nahrát můžete feed ve formátu, který máte pro Heureku. Inzerce na Favi funguje na základě PPC, cena za proklik začíná na 1,50 Kč. Po kliknutí na produkt je zákazník automaticky přesměrován na stránku produktu daného prodejce.

“Důležité je, aby feed obsahoval odkazy na obrázky s co nejvyšším rozlišením bez vodoznaků (alespoň 400 px a více na šířku nebo výšku obrázku). Ideální jsou produkty na bílém pozadí, ale nevadí ani produkty na fotkách přímo v interiéru,” vysvětluje Michaela Palkovičová z Favi. Účet pro váš e‑shop založíte zde.

Administrace ve Favi se dělí na tři hlavní záložky: na statistiky kliknutí, ceny prokliků a optimalizace konverzí. Ve statistikách lze filtrovat přehled prokliků za různé období a zároveň vidíte, kolik vás prokliky stály.

Cenu za proklik si můžete nastavit buď pro celý e‑shop, na danou kategorii, nebo na vybraný produkt. Pokud máte více nastavení najednou, přednost má to, které je konkrétnější. Pokud tedy máte nastavenou cenu za proklik, ale zároveň máte odlišnou cenu nastavenou pro kategorii nebo produkt, systém bude preferovat tuto cenu.

Produkty a jejich zobrazování na Favi

“Třídění produktů probíhá částečně automaticky a částečně ručním způsobem. Ideální je mít co nejpodrobnější XML feed. Základní specifikace vycházejí z Heureka feedu. XML feed ale může mít specifikace i pro Google Nákupy nebo Zboží.cz,” vysvětluje Michaela. Feed je dobré rozšířit o doplňující informace nebo alespoň udržovat co nejvíce informačně bohatý. Pár informací k tomu, jak by feed měl vypadat naleznete zde.

Favi počítá pozici konkrétního produktu na základě několika faktorů. K vyšší pozici produktu přispěje i CTR produktu (míra prokliku), vyšší oblíbenost produktu mezi uživateli, kvalita fotografie, interní hodnocení administrátory Favi, dobrá dostupnost produktu (ať je skladem nebo jaká je doba dodání), zajímavá cena a prodejnost produktu. Významným faktorem je také cena za proklik stanovena klientem. Čím vyšší cena, tím vyšší pozice produktu. “Cílem Favi je zobrazovat uživatelům takovou paletu produktů, aby zaujala co nejvíce uživatelů se zájmem o nákup,” dodává Michaela.

Pokud jste se rozhodli inzerovat na Favi, Mergado vám s tím pomůže. Do Favi stačí nahrát feed, který máte upravený pro Heureku a tyto úpravy si můžete nachystat v Mergadu. Velmi jednoduše při vytvoření nového exportu zvolíte výstupní formát pro Heureka.cz. Dáte Pokračovat a Mergado Vám feed vytvoří. Pokud nevíte jak vytvořit nový export, užitečné pro Vás bude toto video.

V Mergadu můžete nastavovat různé výběry a pro ně aplikovat pravidla. V administraci uvidíte přehledně infografiku o Vašem vybraném feedu pro daný e‑shop. Pokud byste si nevěděli rady, neváhejte se na nás obrátit, zda se podívat do našeho fóra. Pokud upřednostňujete videa, může Vám pomoci i na náš Youtube kanál s nápovědou.

Mohlo by vás zajímat:

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.