Zacilte na správné zákazníky z Google pomocí Mergada

DSA, tedy Dynamické reklamy ve vyhledávání, jsou automatické kampaně v Google Ads. Pomocí DSA dokážete oslovit zákazníky, kteří mají zájem přesně o ten typ zboží, které váš klient nabízí. Dnes si představíme výhody dynamických reklam ve vyhledávání a výhody jejich optimalizace za pomoci Mergada.

DSA, tedy Dynamické reklamy ve vyhledávání, jsou automatické kampaně v Google Ads (10. července Google přešel z názvu Google AdWords na Google Ads). Pomocí DSA dokážete oslovit zákazníky, kteří mají zájem přesně o ten typ zboží, které váš klient nabízí. Dnes si představíme výhody dynamických reklam ve vyhledávání a výhody jejich optimalizace za pomoci Mergada.

Umějte vybrat správná klíčová slova

Dynamické reklamy k cílení reklam na vyhledávání využívají obsah webu. Zadáte do nich cílovou URL vybraného webu, Google ho zkontroluje a zaindexuje text na jednotlivých stránkách. Podle toho Google rozhodne, pro která klíčová slova zobrazí inzerát. Je tedy skvělým pomocníkem např. tehdy, když má klient rozsáhlý web a nemůže se mu tak podařit spojit všechna klíčová slova s vyhledáváním. Když DSA vytvoříte, pomohou vám najít všechna správná klíčová slova, na která jste při nastavování ručně dělaných kampaní nemysleli. A tím zacílíte na opravdu celý sortiment. Titulek dynamických reklam ve vyhledávání zároveň nemusí být dlouhý pouze 25 znaků – mezi ostatními tak bude více vidět.

Cilte pomocí:

  • URL – URL musí obsahovat určitý text
  • kategorie – cílení podle kategorií, které Google přiděluje stránkám podle obsahu (např. „kosmetika“)
  • titulku stránky – nadpis stránky musí obsahovat určitý text
  • obsahu webu – stránky, které ve svém obsahu mají určitý text

A jaké že má používání DSA výhody? Mezi ty základní patří:

  • S DSA k produktům nemusíte přiřazovat klíčová slova, cenové nabídky a texty reklam ručně.
  • Reklamy vždy zůstanou aktuální. Pokud na webu proběhnou změny, Google robot je projde znovu.
  • Zadá-li zákazník do vyhledávání relevantní výraz pro produkt klienta, Google vygeneruje DSA s nadpisem hodícím se k nejrelevantnější stránce klientova webu.
  • Oslovíte více zákazníků než kampaně, které cílí na klíčová slova.

Upravte feed pro DSA pomocí Mergada

Mergado vám za použití pravidel pomůže zrychlit celý proces tvorby reklam ve vyhledávání.

Jaká pravidla a k čemu konkrétně je lze v Mergadu použít:

Pravidlo Skrýt

  • skrytí produktů pro inzerci, které nejsou skladem
  • skrytí všech produktů kromě určité kategorie (např. kromě kategorie „hodinky“)
  • skrytí všeho, co má ochrannou známku a nemůže do inzerce (pomocí výběru výčtem na ITEM_ID)
  • skrytí všech produktů od konkrétního výrobce
  • skrytí produktů levnější než určitá částka (např. [G:PRICE] <= “250”)
  • či různé kombinace: skrýt produkty, které nejsou skladem, chybí jim obrázek a jsou levnější než 250 Kč (pokud by vstupní formát feedu byl Heureka, výběr by mohl vypadat takto: DELIVERY_DATE != “0” OR IMGURL = “” OR PRICE_VAT < “250”)

Pravidlo Najít a nahradit

  • odstranění UTM parametrů z PAGE_URL (Google ve své Nápovědě doporučuje “Nepoužívat URL s přidanými měřicími parametry.”)
  • nastavení zabezpečených adres v PAGE_URL (http:// -> https://)

Pravidlo Hromadně přepsat dle výběru

  • naplnění Custom label (dle jednotlivých výběrů uložit různé značky elementu BRAND)

Pravidlo Hromadně přepsat hodnoty

  • naplnění Custom label podle slov v elementu PRODUCT

Pravidlo Přepsat

  • naplnění Custom label “Ostatní” pro všechno ostatní zboží, které dosud Custom label nemá
  • naplnění PAGE_URL (%LINK% u převodu Facebook formátu na GA DSA)
  • naplnění Custom label (%G_PRODUCT_TYPE% | %G_BRAND%, tento krok je ke zvážení, protože se to nedoporučuje, viz výše: naplnění PAGE_URL vč. UTM parametru: %LINK%&utm_campaign=dsa)
  • naplnění Custom label %MANUFACTURER%
  • nastavení výrobce a kategorie do Custom label (%PRODUCER%;%CATEGORY%)

Mergado tip

Mergado umí převádět data mezi jednotlivými formáty. Na vstupu tedy může být XML feed dle určité specifikace (Google Nákupy/​Facebook/​Heureka apod.) a Mergado vše dokáže převést na CSV feed dle specifikace Google Ads DSA.

Před časem jsme na blogu publikovali článek, který uživatele provádí napojením feedu pro DSA kampaně do nových Google Ads. Pokud s napojením potřebujete pomoct, všechny informace najdete v tomto článku.

Využijte výhod DSA a Mergada naráz – oslovíte tak mnohem víc zákazníků a díky Mergadu vše uděláte ještě přehlednější a systematičtější. O práci s DSA jsme hodně diskutovali na Mergado fóru. Pokud zde nenajdete všechny potřebné odpovědi, neváhejte se obrátit na náš support.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.