Zboží.cz spustilo sekci Slevy - jak funguje a co by měli vědět marketingoví pracovníci e-shopů

Jak fungují Slevy na Zboží.cz

Zboží.cz automaticky sleduje ceny u nabídek e-shopů. Pokud e-shop zboží zlevní a splní nabídka další podmínky, může se zobrazit v sekci Slevy. Zde se zobrazují konkrétní nabídky e-shopů, které vedou proklikem přímo do e-shopu. Nikoliv do produktové karty. Za proklik zaplatí e-shopu 1 Kč - zatím nefunguje bidding ani podle elementu MAX_CPC ani podle MAX_CPC_SEARCH. Je to proto, že řazeny jsou nabídky e-shopů od nejvyšší procentuální slevy níže. Aukce by tedy nedávala smysl.

Kde se Slevy Zboží.cz zobrazují

Tři náhodně vybrané slevy se zobrazují na hlavní stránce Zboží.cz. Vše ostatní se zobrazuje v nové sekci Slevy. Ta je rozdělena dále do kategorií a podkategorií.

Co musí splnit nabídka e-shopu aby se zobrazila v sekci Slevy

  • Musí být zlevněná, toto Zboží.cz počítá automaticky z historických dat e-shopu
  • Musí být skladem, DELIVERY_DATE = 0
  • Musí být napárována do karty, nebo mít uvedený CATEGORYTEXT
  • Musí mít vyplněný obrázek IMGURL

Důležité informace o Slevách na Zboží.cz v kostce

  • Zobrazuje nabídky konkrétních e-shopů a proklikává rovnou do e-shopu
  • Zlevněná nabídka se zobrazí automaticky po zlevnění a splnění dalších podmínek
  • Cena za proklik 1 Kč
  • Řazení od největší slevy

Drobnosti k povšimnutí

  • Na hlavní stránce sekce Slevy se aktuálně zobrazuje 15 nabídek e-shopů. Zatím to vypadá, že se nabídky rychle mění.
  • Nově Zboží.cz doplnilo také příznaky Tip, Novinka a Teď frčí. V době psaní tohoto článku jsem je nemohl najít, abych Vám udělal screenshot, byť včera tu byly. Je tedy možné, že se jejich zobrazování ještě bude měnit.
  • Příliš dlouhý název nabídky e-shopu je zkrácen. V maticovém zobrazení je limit 50 znaků, v řádkovém zobrazení 80 znaků.
  • Do Slev se nedostane úplně nejlevnější zboží za pár korun.
  • Jako zlevněnou chápe Zboží.cz nabídku po dobu maximálně 10 dnů.

Co od Slev na Zboží.cz očekávat

Jaký bude potenciál ukáže teprve zájem uživatelů a to, jak novou sekci Seznam.cz, provozovatel Zboží.cz, zpropaguje. Já osobně obecně strategii nízkých cen nedoporučuji, protože snižuje marži e-shopu a tím neumožňuje dlouhodobý rozvoj firmy. Na druhou stranu aktivní cenová politika je účinná a pokud by tato sekce ze Zboží.cz přiváděla mnoho kvalitních uživatelů a přinášela e-shopům tržby, posílí ty prodejce, kteří s cenami pracují aktivně a šikovně. Což by mohlo být fajn.

Náhledy Slev na Zboží.cz

Hlavní stránka sekce Slevy na Zboží.cz

Náhled hlavní stránky sekce Slevy na Zboží.cz

Hlavní stránka sekce Slevy na Zboží.cz

Slevy na hlavní stránce Zboží.cz

Umístění Slev na hlavní stránce Zboží.cz

Umístění Slev na hlavní stránce Zboží.cz

Přidat komentář