Mohou se data v Mergadu lišit od Google Analytics?

V Mergadu můžete vidět přehledné grafy na dvou místech. První je na hlavní straně přehledu e-shopu a druhé pod záložkou Analytika. Odkud se tyto data berou? Na začátek je dobré si říct, že aby vůbec nějaké grafy mohly vzniknout, je potřeba skrz aplikaci Keychain propojit Mergado s cenovými porovnávači. Po tomto propojení má Mergado přístup k datům, ze kterých vznikají ony zmíněné grafy. 

Rozdíly v Google Analytics oproti Mergadu

V menu Google Analytics (GA) se dají vypsat zdroje návštěvnosti. U Heureky se může stát, že využíváte i její satelity, které jsou na jiných webech - jako srovnanicen.cz a jiné. V Google Analytics tedy vidíte data a grafy nejen z Heureky, ale i z ostatních podpůrných webů. Všechny tyto zdroje návštěvnosti mají svoje jméno. V GA můžete mít Heureku od satelitů oddělenou nebo je mít sjednocené pod jedním názvem. Proč je to důležité?

Mergado pracuje s těmito zdroji návštěvnosti. A tady právě může vzniknout rozdíl mezi grafy a daty v Mergadu oproti datům v Google Analytics. Pokud nemáte v Mergadu a Google Analytis stejně pojmenované zdroje návštěvnosti, Mergado nedokáže data použít. Pokud budete mít v Mergadu zdroj návštěvnosti Heureka.cz, ale v GA budete mít i její satelity, data se oproti Mergadu budou lišit právě o tyto satelity. Název zdroje návštěvnosti upravíte jednoduše v Mergadu pod záložkou Nastavení - Analytika. 

Pokud se chcete vyhnout rozdílným datům v Mergadu a Google Analytics, zkontrolujte si, jak máte pojmenované zdroje návštěvnosti. Taková úprava vám nezabere víc než pár minut. 

Na hlavní stránce přehledu exportu se zobrazuje graf z Google Analytics. Pokud v Keychainu propojení nemáte, nebude se tu zobrazovat nic. Na záložce Analytika uvidíte tím víc dat, čím víc propojení v Keychain máte. Graf si můžete zobrazovat podle různých kritérií, např. den v týdnu či cena s DPH. V dolní části Analytiky vidíte zdroje, odkud tento graf data bere. 

Komentáře

Chápu-li to dobře, tak postačí stejně tak i na úrovni GA nasadit filtr, který mi satelity přepíše na zdroj "heureka.cz" a mergado si to pak už zvládne všechno nasosat pod sebe, aniž by tam byly rozdílnosti? Je to pro mě lepší verze než odesílání UTM parametrů, protože ty se mi propisují do všech výběrů dat a defacto mi skrývají návštěvnost z satelitů. Pomocí filtru si mohu ovlivnit jen 1 výběr dat v GA, který spojím na Mergado, a ostatní si zachovat s názvem satelitu.

Petra Mikulášková/Pátek, 15. Září 2017 - 10:25

Přidat komentář