Začínáme s MERGADO Editorem

Připravili jsme pro vás průvodce prvními kroky v MERGADO Editoru. Pomocí těchto praktických ukázek si po vašem prvním přihlášení budete moct MERGADO Editor nastavit tak, aby vašemu e‑shopu přineslo více tržeb na zbožových srovnávačích.

  • Registrace probíhá na hlavní stránce Mergada kliknutím na odkaz Vytvořit účet (obr.1), který vás přepne do registračního formuláře (obr.2), v němž je třeba vyplnit základní údaje.

    obr.1

    Jedná se o množství pro MERGADO potřebných informací, je proto důležité vyplnit je přesně a pravdivě, abychom zajistili např. to, že vám všechny naše aktuality, upozornění či faktury budou zasílány na e‑mail (krok 1), který skutečně používáte, či aby fakturační údaje obsahovaly reálné údaje o vaší firmě. Před odesláním formuláře je ještě potřeba potvrdit, že souhlasíte s obchodními podmínkami (krok 2) vymezujícími práva a povinnosti obou stran.

    Dalším krokem je vyplnit již zmíněné osobní a fakturační údaje a vybrat si fakturační období za poplatky za MERGADO. Nelekejte se, tento výběr si můžete v budoucnosti přizpůsobit podle toho, jak to bude vyhovovat vám a nebo vašim klientům.  
     

    obr.2

    Na uvedený e‑mail vám potom bude odeslán odkaz, jehož pomocí dokončíte registraci.

    Po prvním přihlášení už pak do MERGADA budete moct nahrát svůj první e‑shop a dát se do správy inzerce pro zbožové vyhledávače.

    Chtěli bychom dodat, že se platí za e‑shopy, zřízení účtu samotného je tedy vždy zdarma. Jednomu uživateli stačí jeden účet. Pokud budete mít pod svým účtem několik e‑shopů, v administraci se vám zobrazí přehledně oddělené.

    Kroky popsané v postupu výše vám souhrnně předvede následující video.

  • Založení exportu je důležité pro to, abyste mohli využívat MERGADO pro optimalizaci vaší inzerce ve zbožových vyhledávačích.
    Pro založení nového exportu se přihlaste do administrace MERGADA. Zde klikněte na odkaz Nový export (obr.3). V následujícím okně (obr.4) zadejte datový XML feed vašeho e‑shopu. Díky tomu MERGADU umožníte, aby z něj pravidelně stahovalo data a upravovalo je dle vašich požadavků. XML feed najdete v administraci vašeho e‑shopu. Během krátké chvíle si MERGADO váš XML soubor stáhne, zkontroluje ho a vy můžete vybrat další nastavení.
     

    obr.3

    obr.4

    Po tomto nastavení MERGADO soubor zpracuje a uloží, a vy se tak dostanete do přehledu exportů. V nižší části obrazovky uvidíte novou adresu XML souboru (obr.5). V naší ukázce pracujeme s XML feedem pro Heureku, zkopírujeme tedy novou adresu XML souboru v administraci MERGADA a nahradíme jí tu původní na Heurece.
     

    obr.5

    Pokud inzerujete na více zbožových srovnávačích (např. Heureka i Zboží.cz) a na všech chcete používat MERGADO pro správu inzerce, další exporty si za použití patřičného XML feedu nastavíte stejným způsobem.

  • Audit je nástroj, který jednorázově načte datový XML soubor z e‑shopu a nad ním udělá řadu testů. Odkaz na výsledky testů pošle na váš e‑mail a vy tak získáte přehled o chybách a možných vylepšeních, které můžete využít k optimalizaci výsledků inzerce na zbožových srovnávačích.

    Navíc – audit je zdarma, tak proč jej nevyužít?

    Toto video s vámi projde vytvoření auditu krok za krokem:

    Požadavek na vytvoření auditu provedete tak, že na úvodní stránce MERGADA kliknete na odkaz Audit XML (obr.6).

    Tím se dostanete na stránku nového auditu (obr.7), kde do formuláře zadáte adresu XML souboru (krok 1), e‑mailovou adresu (krok 2), kam má MERGADO odeslat výsledky, a schválíte podmínky užívání (krok 3).

    obr.6

    obr.7

    Na uvedený e‑mail vám přijde zpráva s odkazem k prohlédnutí auditu. Tam najdete popsány jednotlivé problémy, včetně charakteristiky, oč se jedná, i příkladů, jak by data měla správně vypadat.

  • Stránka Produkty

    Stránka Produkty v MERGADU zobrazuje dva sloupce (obr.9). V levém sloupci data proudící do MERGADA (bod 1.), v pravém sloupci data proudící z MERGADA ven (bod 2.).

    obr.9

    Kliknutím na název produktu zobrazíte rozhraní, v kterém můžete produkt manuálně upravovat – editace názvu, popisku, atp. (obr.10). Manuální úpravy se provádí tak, že v prostředním sloupci odkliknete tlačítko neměnit, do patřičné kolonky vepíšete novou hodnotu a dole uložíte (obr.11).

    obr.10

    obr.11

    Jestli máte radši videa, práci s produkty popisuje i videonápověda.

    Tvorba výběrů

    Stránka Produkty nabízí také možnost vyhledávání produktů a vytváření výběrů. Pokud budete chtít provést úpravy více produktů naráz, utvořte si výběr a použijte na něj pravidla.

    Jak na to

    Vyberte (obr.12) element, v rámci kterého chcete vyhledávat (krok 1.). Taky si vyberte, jestli chcete vyhledávat ve vstupních nebo výstupních hodnotách (krok 2.). Pak vyberte podmínku, podle níž se bude vyhledávat (krok 3.).

    obr.12

    Toto je základní způsob, jak vytvářet výběry produktů podle konkrétních elementů (např. ceny, názvu či tipu produktu), s kterými pak budete v MERGADU hromadně pracovat.

    K obecnějšímu vyhledávání používejte podmínku “obsahuje reg.výraz” (obr.13). Díky ní naleznete zboží, které obsahuje hledaný výraz a zároveň může obsahovat i něco jiného.

    obr.13

    Pokročilé vyhledávání

    Vyhledávání je také možné přepnout na Rozšířené rozhraní (obr.14). To vypisuje produkty pomocí regulárních výrazů. Rozšířené rozhraní se vám bude hodit hlavně ve chvíli, kdy vytváříte výběr zboží s několika různými atributy.

    PŘÍKLAD: chcete najít všechno zboží, které je dražší než 300 Kč, je v kategorii, která obsahuje slovo sandály a má značku Nike. Pak bude zadání znít:

    PRICE_VAT > “300” AND CATEGORYTEXT ~ “sandály” AND MANUFACTURER = “Nike”

    obr.14

    Výběry si vždy ukládejte. S uloženými výběry pak můžete pracovat pomocí pravidel.

    Vyhledáváním se zabývá i jeden z dílů videonápovědy.

  • Pravidla v MERGADU jsou způsob, jak na produkty aplikovat hromadné úpravy. Dají se aplikovat na všechny produkty ve vašem feedu. Mnohem častěji jsou pravidla využívána v kombinaci s výběry. Jejich pomocí můžete specifikovat, na jaké produkty se má aplikovat které pravidlo.

    Jak na to

    Pravidla se vytváří na stránce Pravidla stisknutím tlačítka VYTVOŘIT PRAVIDLO (obr.15).

    Jak vytvořit nové pravidlo

    obr.15

    Na stránce Nové pravidlo (obr.16) pak vaše pravidlo postupně pojmenujete (krok 1.), specifikujete podmínku pro výběr produktů (krok 2.), vyberete typ pravidla, které chcete aplikovat (krok 3.), zvolíte element, jehož obsah bude pravidlem upraven (krok 4.), popř. uvedete nový obsah elementu (krok 5.).

    Nové pravidlo v Mergadu

    obr.16

    Pro potvrzení provedených úprav klikněte na tlačítko Aplikovat pravidla (obr.17). Takto se v MERGADU zpracují provedené úpravy a vy si je můžete zkontrolovat na stránce Produkty.

    Aplikovat pravidla

    obr.17

    Po aplikování pravidel je třeba počkat na automatickou synchronizaci. Ta vaše nová data pošle do vyhledávačů zboží. Aby se vám změněná data propsala co nejdříve, můžete synchronizaci spustit ručně na stránce Nastavení exportu kliknutím na Přegenerování exportu (obr.18). Stejný postup použijte v případě, že na vstupu feedu proběhly rozsáhlé změny například v cenách a je žádoucí, aby se aktuální data okamžitě propsala.

    Přegenerování

    obr.18

    O typech pravidel a jejich funkcích se můžete dočíst v naší nápovědě či si je názorně prohlédnout na videu. V tomto tématu pak najdete všechny články našeho blogu, které se používání pravidel věnují.

  • MERGADO Store obsahuje celou řadu aplikací, které pomáhají navyšovat tržby e‑shopů z vyhledávačů zboží i jiných kanálů. Jak se do něj dostanete? V administraci MERGADA postačí kliknout na odkaz MERGADO Store (obr.19).
     

    Přejdeme do Mergado Store

    obr.19

    Tento odkaz vás přesměruje na úvodní stránku MERGADO Store s nabídkou aplikací (obr.20), které rozšiřují funkce MERGADA o nové nástroje a pomáhají tak navyšovat jeho užitek pro váš e‑shop.
     

    obr.20

    Poté, co si zde vyberete požadovanou aplikaci, otevře se vám v detailu (obr.21), v němž se dozvíte k čemu slouží, pro jaké typy datových exportů ji lze použít, zda je aplikace placená či zdarma — a jak dlouho, a další potřebné informace.

    obr.21

    Vybranou aplikaci aktivujete kliknutím na odkaz Spravovat aplikaci, který vám v sekci Aktivace & správa (obr.22) rozbalí nabídku vašich e‑shopů. Pokud v MERGADU spravujete více e‑shopů a jejich exportů, vyberte ten, pro nějž zvolenou aplikaci chcete zapnout a klikněte na tlačítko Zapnout.

    Aplikaci zapneme pro daný export

    obr.22

     Na stránce přehledu e‑shopu pak nově zapnutou aplikaci uvidíte na dvou místech (obr.23).

    2 způsoby vstupu do aplikace

    obr.23

    Po rozkliknutí aplikace se dostanete na stránku její editace (obr.24), kde vám už nic nebrání nastavit v ní potřebná data a propojit ji s dalšími nástroji na správu vaší inzerce.
     

    obr.24

    Množství šikovných pomocníků pohromadě. To je náš MERGADO Store, z něhož odteď můžete vybírat služby od drobných správců až po královské rádce. Pakliže budete mít dotazy či připomínky, pište, volejte či sledujte naše fórum.

Pojďme se podívat, jak to vlastně funguje

Využijte agenturu

Pokud nemáte čas nebo chuť studovat, jak inzerci optimalizovat svépomocí, pak jsou vám k dispozici naše certifikované agentury. Odborníci z těchto agentur pracují s MERGADEM každý den a díky svým bohatým zkušenostem klientům zpravidla ušetří spoustu času i peněz.

Najít agenturu

 

Přečtěte si nápovědu a FAQ

Pokud dlouhé odstavce nejsou nic pro vás, zkuste naši videonápovědu. Základní práci s MERGADO Editorem i jednotlivými aplikacemi vám ukážeme v seriálu instruktážních videí.

Přečíst nápovědu

 

Někteří klienti o svých problémech raději diskutují. Těm je pak k dispozici MERGADO Forum. Na fóru často potkáte některého z certifikovaných specialistů, který vám rád poradí s vaším problémem.