Na čem jsme pracovali:
Zákaznický e‑shop z České republiky, který se zaměřuje na prodej traktorových, zemědělských a nákladních pneumatik, se rozhodl rozšířit své portfolio o speciální typy pneumatik od nového dodavatele z Německa. Požadavky obchodu byly:
- Automaticky napojit dodavatele do systému Pohoda a odtud na e‑shop.
- Omezit některé nevhodné položky ze sortimentu.
Jak jsme při napojení dat postupovali
1. Provedli jsme analýzu dodavatelských dat
- Ještě předtím, než jsme napojili dodavatele, jsme potřebovali prověřit, s jakými daty v Německu pracují.
- V první fázi jsme se spojili s dodavatelem a domluvili společný postup.
- Následně jsme museli vyplnit formulář, který nám pomohl zjistit, v jakém provedení a jak budeme stahovat data.
- Nejrozumnější a nejrychlejší volbou bylo posílání CSV souboru na lokální FTP našeho klienta. Takto jsme mohli začít pracovat se všemi daty a provést detailní analýzu.
- Po prozkoumání CSV jsme pochopili, že před napojením musíme upravit samotný soubor i data, která obsahoval.
- Hlavní odlišnosti:
- CSV soubor neobsahoval první řádek s názvy sloupců.
- Názvy produktů byly německy.
- Názvy pneumatik, rozměry a průměry byly rozděleny do několika sloupců. Výrobci pneumatik byly označeny jako zkratka, nikoliv jako plnohodnotný název.
- Náklady na sortiment byly v eurech.
- CSV dokument obsahoval spoustu dalších nepotřebných sloupců s interními údaji dodavatele.