Jak jsme s MERGADEM napojili nového dodavatele na e‑shop a automatizovaně rozšířili sortiment o 25 %
Napojení dodavatelských dat umí být poměrně jednoduchý proces. Zvlášť když k němu využijete vhodné automatizované nástroje. V naší firmě Rigoro jsme za pomoci MERGADO Editoru efektivně rozšířili nabídku českého e‑shopu s pneumatikami o zboží německého dodavatele.
Na čem jsme pracovali:
Zákaznický e‑shop z České republiky, který se zaměřuje na prodej traktorových, zemědělských a nákladních pneumatik, se rozhodl rozšířit své portfolio o speciální typy pneumatik od nového dodavatele z Německa. Požadavky obchodu byly:
- Automaticky napojit dodavatele do systému Pohoda a odtud na e‑shop.
- Omezit některé nevhodné položky ze sortimentu.
Jak jsme při napojení dat postupovali
1. Provedli jsme analýzu dodavatelských dat
- Ještě předtím, než jsme napojili dodavatele, jsme potřebovali prověřit, s jakými daty v Německu pracují.
- V první fázi jsme se spojili s dodavatelem a domluvili společný postup.
- Následně jsme museli vyplnit formulář, který nám pomohl zjistit, v jakém provedení a jak budeme stahovat data.
- Nejrozumnější a nejrychlejší volbou bylo posílání CSV souboru na lokální FTP našeho klienta. Takto jsme mohli začít pracovat se všemi daty a provést detailní analýzu.
- Po prozkoumání CSV jsme pochopili, že před napojením musíme upravit samotný soubor i data, která obsahoval.
- Hlavní odlišnosti:
- CSV soubor neobsahoval první řádek s názvy sloupců.
- Názvy produktů byly německy.
- Názvy pneumatik, rozměry a průměry byly rozděleny do několika sloupců. Výrobci pneumatik byly označeny jako zkratka, nikoliv jako plnohodnotný název.
- Náklady na sortiment byly v eurech.
- CSV dokument obsahoval spoustu dalších nepotřebných sloupců s interními údaji dodavatele.
2. Pro napojení jsme vybrali MERGADO
- Naším cílem bylo před napojením upravit data tak, aby si klient nemusel každou položku zvlášť editovat v systému Pohoda.
- Zároveň jsme celý proces pravidelného stahování dat včetně jejich úpravy chtěli jednoduše zautomatizovat.
- Na základě toho jsme se rozhodli pro MERGADO Editor, který umí stahovat XML i CSV feedy.
Připravili jsme formát pro MERGADO
- Aby MERGADO od dodavatele dokázalo stáhnout CSV feed, musel být na stálé URL adrese a mít jasně pojmenovanou strukturu (1. řádek s názvy sloupců). Klientovo FTP úložiště nebyl webový server, proto ho takto MERGADO stáhnout nemohlo.
- Naši vývojáři připravili script, který se připojil k původnímu FTP, soubor stáhl a uložil na nový webový server, který byl připravený od pronajímatele brněnského e‑shopového řešení. To vše v rámci tarifu klienta zcela zdarma. Tento script vytvořil kopii stahovaného CSV feedu, otevřel ho, přidal 1. řádek a označil strukturu. Takto upravený soubor vystavil na stálé URL adrese.
Nastavili jsme MERGADO a automatická pravidla
Když jsme měli CSV feed připravený k expedici do MERGADA, na vstupu i výstupu jsme nastavili formát Plain CSV. Využijete ho, když potřebujete pracovat s vlastní strukturou bez mapování nebo formátového převodníku.
Připravili jsme automatická univerzální pravidla
- V dalším kroku jsme nastavili pravidla pro skrytí nevhodných sloupců.
- Následovala identifikace nevhodných produktů a jejich skrytí na výstupu ve feedu.
- Konečně jsme se mohli pustit do samotné obsahové úpravy.
a. Pro použití výrobce do názvu jsme napřed museli připravit převodník jeho zkratek na celý název — pro tento účel nám v MERGADU nejlépe posloužilo pravidlo Hromadné přepisování dle hodnot.
b. Následovala série pravidel Najít a nahradit, kde jsme překládali německá slovíčka, upravovali interpunkci, mazali nadbytečné čárky, tečky v číslech, které jsme nahradili za čárky, přidali sety a komplety, rychlostní indexy a značení ventilů.
c. Pro složitější úpravu interpunkce a práci s jednotlivými částmi rozměrů a názvů nám posloužily regulární výrazy v pravidle Najít a nahradit.
Potřebujete vysvětlit práci s některými funkcemi MERGADO Editoru? Přihlaste se na bezplatné webináře, které vám je snadno pomohou ovládnout:
3. Napojení dat na ekonomický a účetní program Pohoda
Upravený a napojený feed jsme nahráli do prvního skladu v Pohodě. Tento sklad sloužil pro individuální automatické úpravy, jako je například přepočet měny, složení názvu výrobce a rozměrů, naskladnění skladových položek a vyloučení nedostupných položek. Následovalo přeskladnění, zveřejnění na e‑shopu a v marketingových XML feedech.
Výsledek
- Klient díky tomuto nastavení nemusí trávit čas ručním přepisováním položek v Pohodě.
- Klient rozšířil sortiment o 25 %.
- Díky správné skladbě názvů ve feedech jsme mu ušetřili čas párováním na Heureka.cz a Zboží.cz.
Detailní průvodce, jak nastavit MERGADO pro vaše potřeby či jak používat jeho rozšiřující aplikace, najdete na našem blogu a fóru.
Mohlo by vás zajímat:
Lukáš se v MERGADU stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z MERGADA. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.
Přidat nový komentář