Kde se zobrazují elementy na Zboží.cz?

Elementy považujeme za základní stavební kameny XML feedů, jsou v nich ukryté informace o našem zboží. Kam přesně se ale na zbožových vyhledávačích propisují? 

Postupně se v tomto seriálu podíváme na jednotlivé z nich. Začneme jedním z nejznámějších zbožových srovnávačů — Zboží.cz. Níže na porovnání vidíte, které elementy se v detailu produktu vůbec zobrazují. Při naplňování těchto elementů tak můžete přemýšlet o tom, jak se kde budou vyjímat — náplň by samozřejmě měla být v souladu se specifikací XML feedu. 

Zároveň se vyplatí nezapomínat ani na elementy v pozadí - některé slouží k vyhledávání a pokud budou obsahovat klíčová slova, přivedou vám návštěvníky. Podobně element MANUFACTURER není na Zboží.cz přímo vidět, ale je přítomen v elementu PRODUCT a zobrazí se v nadpisu, kde může hrát důležitou roli.

Náš tip: Používáte elementy EXTRA_MESSAGE nebo IMG_URL.

Pomocí táhla můžete pozorovat, na kterém místě na stránce se zobrazují jednotlivé elementy. 

 

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.