ePrivacy Cookies 2022 a Mergado Pack pro WooCommerce 

Lukáš Horák
21. 12. 2021
4 minuty čtení
ePrivacy Cookies 2022 a Mergado Pack pro WooCommerce

Připravte svůj web pro novelu zákona o elektronických komunikacích pro rok 2022. Upravuje podmínky pro používání cookies a dalších technologií, které ukládají údaje do zařízení uživatele. Pro uživatele Mergado Packu pro WooCommerce jsme sepsali návod, jak vše pohodlně vyřešit.

Připravte svůj web pro novelu zákona o elektronických komunikacích pro rok 2022. Upravuje podmínky pro používání cookies a dalších technologií, které ukládají údaje do zařízení uživatele. Pro uživatele Mergado Packu pro WooCommerce jsme sepsali návod, jak vše pohodlně vyřešit.

Co přesně novela znamená

  1. Souhlas s používáním cookies musí být proveden aktivní formou opt-in, tedy na základě aktivního úkonu (souhlasu) uživatele.
  2. Bez souhlasu nebude možné používat ani analytické nástroje.
  3. Souhlas nesmí být vynucený zablokováním přístupu ke stránce nebo jinými komplikacemi při jejím používání s cílem přinutit uživatele k udělení souhlasu.
  4. Udělení souhlasu by mělo být stejně jednoduché jako jeho odvolání.

Jak vše vyřešit, pokud používáte Mergado Pack pro WooCommerce

Použití pluginu CookieYes

Pro co nejjednodušší nasazení cookie lišty jsme do Mergado Packu přidali podporu pluginu CookieYes | GDPR Cookie Consent & Compliance Notice (CCPA Ready). Je to pravděpodobně nejpoužívanější plugin pro nasazení tzv. “cookie” lišt a vytvoření vašeho WordPressu v souladu vyhláškami pro zpracování osobních údajů.  I ve free verzi nabízí hodně funkcí, které bohatě stačí menším webům a e‑shopům. Plugin je vcelku intuitivní a má dobře zpracovanou dokumentaci

Po úvodním nastavení pluginu CookieYes už není pro integraci s MP potřeba nic dělat. Mergado Pack rozpozná, pokud je aktivní plugin CookieYes. A funkce využívající ukládání cookies se budou chovat podle toho, zda návštěvník udělil či neudělil souhlas s jejich používáním. 

Rozdělení funkcí pluginu do kategorií sledování 

Aby bylo možné využívat cookies jednotlivých funkcí pluginu Mergado Pack podle typu uděleného souhlasu, rozdělili jsme funkce do kategorií následovně:

  • Reklamní — Google Ads, Facebook Pixel, Heureka conversion tracking, Glami piXel, Sklik retargeting, Sklik conversion tracking, Zboží conversion tracking, Etarget, Najnakup.sk, Pricemania, Kelkoo conversion tracking, Biano Pixel
  • Analytické — Google Analytics
  • Technické — Google Customer Reviews, Heureka Verified by Customer

Spuštění značky Google Tag Manageru a dalších zde nevyjmenovaných není podmíněno udělením žádného souhlasu. 

Jakmile uživatel udělí nebo neudělí souhlas pomocí Cookie Yes lišty, uloží se informace o stavu souhlasu k jednotlivým kategoriím. Při stisknutí jakéhokoliv tlačítka, při kterém dojde k aktualizaci návštěvníkova souhlasu, se automaticky spustí nebo aktualizují stavy reklamních scriptů. Není tedy nutné znovu načtení stránky pro spuštění služeb. 

Využití pluginu 3. strany 

Pokud pro implementaci “cookie” lišty využíváte jiný plugin, stále ho můžete integrovat s funkcemi Mergado Packu. Plugin musí ukládat cookies s hodnotami udělených souhlasů pro jednotlivé kategorie. V administraci MP v záložce Cookies poté nastavíte každé kategorii odpovídající název cookie, podle které se bude řídit udělení souhlasu.

Například: 

Plugin do uživatelova prohlížeče ukládá cookies

  • s názvem “cookielawinfo-checkbox-advertisement” 

Tato informace říká, zda uživatel udělil nebo neudělil souhlas s využíváním reklamních cookies.

V případě ostatních kategorií postupujte stejně. 

Řešení přes GTM 

Poslední možností je úplně obejít vestavěné funkce MP a využít Google Tag Manager k implementaci všech scriptů včetně cookie lišty. Výhodou je, že máte plnou kontrolu nad značkami, které se spouští na vašem webu a faktem, že GTM umožňuje aktivovat funkci Consent mode, která značně zjednodušuje práci s přidělením souhlasu s využíváním cookies. Nevýhodou je vyšší technická a časová náročnost.

Google Tag Manager dokážete na svůj web implementovat pomocí pluginu Mergado Pack. Včetně datové vrstvy ve specifikaci pro rozšířený elektronický obchod.

Pokud již využíváte GTM k nasazení reklamních scriptů (jako Google Analytics, Facebook Pixel, atd.) máte práci značně zjednodušenou. Můžete si vybrat nějakou externí službu zajišťují správu souhlasů (“cookie” lištu) a implementovat ji do stránek pomocí GTM.

Na výběr máte například službu CookieHub, která má velice pěkně zpracovanou nápovědu. Buď můžete využít metodu nasazení přes spouštěče (Pravidla), nebo právě pomocí zmiňovaného Consent mode — zde je návod.

Pokud využijete možnost Consent mode, doporučujeme v nastavení GTM kontejneru aktivovat možnost “Povolit přehled nastavení souhlasu”, který vám zpřístupní přehled značek a jim přidělené kategorie souhlasu. V přehledu uvidíte, i které značky ještě nemají nastavenou kategorii souhlasu a můžete je rovnou upravit.

Nasazování cookie lišt bude s příchodem roku 2022 bude důležitá událost. Pravděpodobně se bude mnoho jejích aspektů ještě měnit a upřesňovat. Proto vám doporučujeme prostudovat další materiály k nastavení konkrétních reklamních služeb, které používáte na webu, i právní náležitosti spojené s ochranou osobních údajů.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.