I když váš e-shop na PrestaShopu podporuje možnost platby ve více různých měnách, statistiky o objednávkách v Google Analytics se vám zobrazují pouze na jednu měnu, a proto jsou zkreslené. Jak tedy zařídit, aby poskytovaly co nejsprávnější informace? Používejte currencyCode. Ukážeme vám, jak na to.
Provozování e-shopu na PrestaShopu je bezplatné
PrestaShop je open source řešení pro e-shopy prověřené tisícovkami uživatelů ze 160 zemí světa. E-shopaři nemusí zasahovat do kódu jádra ani šablon. V jeho administraci si efektivně nastaví vše od URL adres až po jednotlivé štítky a další detaily. Má také mnoho modulů (některé jsou zdarma, jiné placené), které stačí nainstalovat a rovnou využívat, takže ušetříte mnoho času s vývojem a testováním. PrestaShop je rychlý, nevyžaduje proto drahý web hosting.
Jak fungují Google Analytics
Google Analytics jsou nástroj, kterým zanalyzujete návštěvnost webu a vyhodnotíte tak jeho úspěšnost. Abyste zjistili užitečné informace o návštěvnících vašich stránek, musíte do jejich zdrojového kódu vložit tzv. tracker (Mergado Pack tuto funkcí umí automaticky, takže vám ušetří čas). Pomocí tohoto javascriptového kódu, který si uživatel načte společně s obsahem vašeho webu, Google Analytics posbírají informace o zobrazené stránce a uživateli. Ty pak zpracují do ucelených návštěv a zobrazí vám je jako statistiky v přehledech.
Jakou roli má currencyCode
Většina dostupných řešení pro implementaci Google Analytics do e-shopu odesílá data o objednávce včetně currencyCode. Pokud nebudete používat řešení odesílající currencyCode, GA nepoznají, v jaké měně byla objednávka vytvořena. Zobrazí ji proto v základní měně, kterou jste v GA nastavili.
Příklad
V e-shopu podporujete platbu v CZK a EUR. Zákazník vytvoří objednávku za 400 EUR. Pokud GA script nepošle údaj currencyCode, GA zobrazí hodnotu transakce jako 400 CZK, protože má nastavenou měnu pro zobrazení CZK.
U obou objednávek se jednalo o tentýž produkt se stejnou cenou. Tento poměrně značný rozdíl v přepočtené ceně z CZK na EUR je způsobený neaktuálním kurzem v PrestaShopu. Proto je na e-shopu nutné pravidelně aktualizovat směnný kurz. Pro tyto potřeby také můžete nastavit automatickou aktualizaci z PrestaShop serverů. Rozdíly v kurzech mohou i přesto zůstat, protože Google a PrestaShop mohou mít jiný zdroj pro aktualizaci směnných kurzů. Údaje o skutečném prodeji se budou stále lehce lišit oproti informacím v GA. Tento rozdíl však bude výrazně nižší, pokud si aktuálnost jednotlivých kurzů pohlídáte.
V případě stahování statistik o objednávkách se nám nepodařilo zjistit, odkud přesně Google Analytics směnné kurzy bere. Předpokládáme, že využívá stejnou službu jako například pro převod měn ve vyhledávání.
Chcete si starosti s provozováním víceměnného e-shopu ulehčit? Využívejte Mergado Pack pro PrestaShop. Jeho funkce pro měření elektronického obchodu pomocí GA odesílá currencyCode automaticky. Stačí ji jen aktivovat. Na výběr máte z klasického měření, měření elektronického obchodu a rozšířeného elektronického obchodu.
To je vše. Nedávno jsme se podívali na nastavení DPH ve WooCommerce. A v sérii článků, které vám poradí, jak co nejlépe přizpůsobit obchod na e-shopových platformách, budeme zase brzo pokračovat.
Mohlo by vás zajímat:
Přidat komentář