Zpřehledněte GA statistiky multi-měnového e‑shopu na PrestaShopu s currencyCode

Článek zveřejněn 11. 08. 2020
| 3 minuty čtení

I když váš e‑shop na PrestaShopu podporuje možnost platby ve více různých měnách, statistiky o objednávkách v Google Analytics se vám zobrazují pouze na jednu měnu, a proto jsou zkreslené. Jak tedy zařídit, aby poskytovaly co nejsprávnější informace? Používejte currencyCode. Ukážeme vám, jak na to.

Provozování e‑shopu na PrestaShopu je bezplatné

PrestaShop je open source řešení pro e‑shopy prověřené tisícovkami uživatelů ze 160 zemí světa. E‑shopaři nemusí zasahovat do kódu jádra ani šablon. V jeho administraci si efektivně nastaví vše od URL adres až po jednotlivé štítky a další detaily. Má také mnoho modulů (některé jsou zdarma, jiné placené), které stačí nainstalovat a rovnou využívat, takže ušetříte mnoho času s vývojem a testováním. PrestaShop je rychlý, nevyžaduje proto drahý web hosting.

Jak fungují Google Analytics

Google Analytics jsou nástroj, kterým zanalyzujete návštěvnost webu a vyhodnotíte tak jeho úspěšnost. Abyste zjistili užitečné informace o návštěvnících vašich stránek, musíte do jejich zdrojového kódu vložit tzv. tracker (Mergado Pack tuto funkcí umí automaticky, takže vám ušetří čas). Pomocí tohoto javascriptového kódu, který si uživatel načte společně s obsahem vašeho webu, Google Analytics posbírají informace o zobrazené stránce a uživateli. Ty pak zpracují do ucelených návštěv a zobrazí vám je jako statistiky v přehledech.

Jakou roli má currencyCode

Většina dostupných řešení pro implementaci Google Analytics do e‑shopu odesílá data o objednávce včetně currencyCode. Pokud nebudete používat řešení odesílající currencyCode, GA nepoznají, v jaké měně byla objednávka vytvořena. Zobrazí ji proto v základní měně, kterou jste v GA nastavili.

Příklad

V e‑shopu podporujete platbu v CZK a EUR. Zákazník vytvoří objednávku za 400 EUR. Pokud GA script nepošle údaj currencyCode, GA zobrazí hodnotu transakce jako 400 CZK, protože má nastavenou měnu pro zobrazení CZK.

U obou objednávek se jednalo o tentýž produkt se stejnou cenou. Tento poměrně značný rozdíl v přepočtené ceně z CZK na EUR je způsobený neaktuálním kurzem v PrestaShopu. Proto je na e‑shopu nutné pravidelně aktualizovat směnný kurz. Pro tyto potřeby také můžete nastavit automatickou aktualizaci z PrestaShop serverů. Rozdíly v kurzech mohou i přesto zůstat, protože Google a PrestaShop mohou mít jiný zdroj pro aktualizaci směnných kurzů. Údaje o skutečném prodeji se budou stále lehce lišit oproti informacím v GA. Tento rozdíl však bude výrazně nižší, pokud si aktuálnost jednotlivých kurzů pohlídáte.

V případě stahování statistik o objednávkách se nám nepodařilo zjistit, odkud přesně Google Analytics směnné kurzy bere. Předpokládáme, že využívá stejnou službu jako například pro převod měn ve vyhledávání.

Chcete si starosti s provozováním víceměnného e‑shopu ulehčit? Využívejte Mergado Pack pro PrestaShop. Jeho funkce pro měření elektronického obchodu pomocí GA odesílá currencyCode automaticky. Stačí ji jen aktivovat. Na výběr máte z klasického měření, měření elektronického obchodu a rozšířeného elektronického obchodu.

To je vše. Nedávno jsme se podívali na nastavení DPH ve WooCommerce. A v sérii článků, které vám poradí, jak co nejlépe přizpůsobit obchod na e‑shopových platformách, budeme zase brzo pokračovat.

Mohlo by vás zajímat:

Napsal / Lukáš Horák / 11. 08. 2020

Lukáš se v MERGADU stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z MERGADA. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.

Témata: Mergado Pack

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.