Přemýšlíte, jak s e‑shopem překonat konkurenci a snáze přesvědčit uživatele internetu, aby nakoupili právě u vás? Doporučujeme vám se zaměřit na tvorbu personalizovaného a poutavého obsahu v produktových obrázcích. Pro jejich vytvoření je v současnosti nejlepší použít umělou inteligenci. Jejím využitím snáze zapojíte zákazníky a vytvoříte nákupní zážitky, které jsou nejen interaktivní a rozmanité, ale také přizpůsobené preferencím každého jednotlivce.
Přemýšlíte, jak s e‑shopem překonat konkurenci a snáze přesvědčit uživatele internetu, aby nakoupili právě u vás? Doporučujeme vám se zaměřit na tvorbu personalizovaného a poutavého obsahu v produktových obrázcích.
Kde umělá inteligence e‑shopům usnadňuje úpravu produktových obrázků
1. Zvětšení rozlišení malých obrázků
- Na pár kliknutí vám pomůže upravit rozlišení malých, rozpixelovaných produktových obrázků.
- Tím, že je dostanete do formy, kterou reklamní platformy vyžadují, je dokážete dobře inzerovat.
- Tato funkce funguje automaticky a hromadně na všech obrázcích ve vytvořené šabloně.
2. Odstranění pozadí
- Vyřešíte jeden ze standardních požadavků reklamních kanálů na produktové obrázky – bílé pozadí bez rušivých elementů.
- Pomocí této funkce snadno nahradíte nepřijatelné barvy pozadí za bílou. Upravíte fotografie produktů vsazených do prostředí nebo odstraníte grafické či textové prvky.
3. Odstranění vodoznaků
- Už žádné ruční odstraňování vodoznaků obrázek po obrázku. Tato funkce hromadně a automaticky vyřeší jejich odstraňování pro všechny vaše produktové fotky.
- Reklamní platformy už z tohoto důvodu nezamítnou vaše obrázky v inzerátech.
- Stačí označit identický vodoznak a o zbytek se postará umělá inteligence, která ho vyhledá na zbytku obrázcích a odstraní jej.
4. Outpainting
- Umělá inteligence je skvělým pomocníkem i v případě obrázků, které jsou vyfoceny v kontextu prostředí (produkt je například gauč a fotka je zasazena do celého obývacího pokoje) buď na výšku, nebo na šířku a chcete je překlopit na čtvercový formát.
- Aby nebyly v upraveném obrazku bílé pruhy, outpainting “dokreslí” chybějící scénu. AI tímto úkonem ani nenaruší hlavní produkt, pouze domyslí zbytek scény. Takový obrázek je proto v pořádku použít do inzerce.
5. Generování pozadí do kreativ
- Jedná se o nejjednodušší využití generativních obrázkových AI.
- Pomocí jednoduchých promptů dokážete vygenerovat pestré množství pozadí, které ihned použijete do svých grafických kreativ.
- Před vygenerováním nového pozadí nejdříve doporučujeme odstranit to původní.
- Také si ověřte jeho výstupní kvalitu. Midjourney ho aktuálně dokáže vygenerujete až do rozměru 4096 x 4096 px.
6. Generování štítků a nálepek
- Velmi podobný úkon jako v předešlém případě. Generovat zvládnete všemožné verze štítků či nálepek.
- Pozor na to, že dostupné generativní AI zatím do obrázku úplně neumí generovat konkrétní text. V současnosti zvládá 4 — 5 konkrétních písmen. Pokud je textu více, existuje vysoká šance, že bude nesrozumitelný.
- AI nástroje zatím neumí generovat objekty na průhledném pozadí. Proto u vygenerovaných štítků či nálepek ještě musíte odstranit pozadí, aby byly co nejlépe použitelné.
- Myslete také na to, že výstupem je formát .jpeg a ne vektorová grafika. Při různých velikostech kreativ a nálepek proto mohou být tyto objekty rozmazané.
7. Tvorba celé kreativy se vstupním obrázkem
- Dva předchozí případy ukazují, jak s použitím textového vstupu (promptu) vygenerovat obrazkový výstup. Mnoho nástrojů umožňuje jako vstup použít kombinaci promptu a vstupního obrazu.
- Takový postup ideálně využijete, pokud máte produktový obrázek, ke kterému chcete na míru vygenerovat nějakou grafickou šablonu.
- Určitým problémem může být, že AI pozměňuje vstupní obrázek a ve výsledné kreativě není tentýž produkt (ale pouze velmi podobný). To je v e‑commerce nepřijatelné, protože inzertní platformy požadují, aby na obrázku byl konkrétní produkt. Proto si dávejte pozor na to, co vám některé AI nástroje slibují.
8. Obléct produkt na modela či modelku
- V případě, že máme vstupní obrazek z fashion segmentu, můžeme ho “obléct” na virtuální modelku nebo modela. Datové analýzy ukazují, že obrázky, které zobrazují modely jsou konverznější.
- Vygenerování modelu s AI je v současnosti poměrně jednoduché. Jednoduše jim dokonce dokážete vybrat věk, vzhled a mnoho dalších atributů.
- Musíte ovšem počítat s tím, že vstupní obrázek s produktem bude ve výsledku pozměněný. Typově bude vypadat velmi podobně, ale nebude to konkrétní produkt. Proto takové obrázky zatím nejsou použitelné do inzerce, což se ovšem může změnit.
9. Generování obrázku z popisu
- Tuto možnost využijete v situaci, když nemáte produktový obrázek ale máte produktový popisek (description).
- I zde ovšem narazíte na to, že generativní AI zatím neumí generovat konkrétní produktový obrázek.
10. Generování popisu podle obrázku
- AI využijete i opačným způsobem, než je předešlý případ, tedy pokud máte obrázek a chcete vygenerovat jeho popis.
- Takto získáte textový popis produktu, který jako meziprodukt následně můžete šikovně zpracovat v chatGPT.
- Dejte si pozor na to, že vygenerovaný text nemusí být fakticky zcela přesný. Proto ho před použitím zkontrolujte.
- Hotový text využijete například jako product description, k tvorbě inzerátů či klíčových slov a podobně.
Neomezujte se při online obchodování na pouhé transakce. Nabízejte svým zákazníkům personalizované, poutavé a interaktivní zážitky. Pomohou vám k tomu inovativní řešení za využití AI.
Lukáš Horák
Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.