10 tipů, jak vám AI pomůže při úpravě produktových obrázků

Lukáš Horák
22. 11. 2023
4 minuty čtení
AI tipy úprava obrázků

Přemýšlíte, jak s e‑shopem překonat konkurenci a snáze přesvědčit uživatele internetu, aby nakoupili právě u vás? Doporučujeme vám se zaměřit na tvorbu personalizovaného a poutavého obsahu v produktových obrázcích.

Přemýšlíte, jak s e‑shopem překonat konkurenci a snáze přesvědčit uživatele internetu, aby nakoupili právě u vás? Doporučujeme vám se zaměřit na tvorbu personalizovaného a poutavého obsahu v produktových obrázcích. Pro jejich vytvoření je v současnosti nejlepší použít umělou inteligenci. Jejím využitím snáze zapojíte zákazníky a vytvoříte nákupní zážitky, které jsou nejen interaktivnírozmanité, ale také přizpůsobené preferencím každého jednotlivce.

Feed Image Editor na 30 dní zdarma
  • zvyšte prodejní potenciál produktů atraktivním image marketingem
  • hromadná a automatizovaná správa obrazové inzerce na srovnávačích

Kde umělá inteligence e‑shopům usnadňuje úpravu produktových obrázků

1. Zvětšení rozlišení malých obrázků

  • Na pár kliknutí vám pomůže upravit rozlišení malých, rozpixelovaných produktových obrázků.
  • Tím, že je dostanete do formy, kterou reklamní platformy vyžadují, je dokážete dobře inzerovat.
  • Tato funkce funguje automaticky a hromadně na všech obrázcích ve vytvořené šabloně.
Zdroj: Feed Image Editor

2. Odstranění pozadí

  • Vyřešíte jeden ze standardních požadavků reklamních kanálů na produktové obrázky – bílé pozadí bez rušivých elementů.
  • Pomocí této funkce snadno nahradíte nepřijatelné barvy pozadí za bílou. Upravíte fotografie produktů vsazených do prostředí nebo odstraníte grafické či textové prvky.
Zdroj: Feed Image Editor

3. Odstranění vodoznaků

  • Už žádné ruční odstraňování vodoznaků obrázek po obrázku. Tato funkce hromadně a automaticky vyřeší jejich odstraňování pro všechny vaše produktové fotky.
  • Reklamní platformy už z tohoto důvodu nezamítnou vaše obrázky v inzerátech.
  • Stačí označit identický vodoznak a o zbytek se postará umělá inteligence, která ho vyhledá na zbytku obrázcích a odstraní jej.
Zdroj: Feed Image Editor

4. Outpainting

  • Umělá inteligence je skvělým pomocníkem i v případě obrázků, které jsou vyfoceny v kontextu prostředí (produkt je například gauč a fotka je zasazena do celého obývacího pokoje) buď na výšku, nebo na šířku a chcete je překlopit na čtvercový formát.
  • Aby nebyly v upraveném obrazku bílé pruhy, outpainting “dokreslí” chybějící scénu. AI tímto úkonem ani nenaruší hlavní produkt, pouze domyslí zbytek scény. Takový obrázek je proto v pořádku použít do inzerce.
Zdroj: Interní zdroje MERGADA

5. Generování pozadí do kreativ

  • Jedná se o nejjednodušší využití generativních obrázkových AI.
  • Pomocí jednoduchých promptů dokážete vygenerovat pestré množství pozadí, které ihned použijete do svých grafických kreativ.
  • Před vygenerováním nového pozadí nejdříve doporučujeme odstranit to původní.
  • Také si ověřte jeho výstupní kvalitu. Midjourney ho aktuálně dokáže vygenerujete až do rozměru 4096 x 4096 px.
Zdroj: Midjourney

6. Generování štítků a nálepek

  • Velmi podobný úkon jako v předešlém případě. Generovat zvládnete všemožné verze štítků či nálepek.
  • Pozor na to, že dostupné generativní AI zatím do obrázku úplně neumí generovat konkrétní text. V současnosti zvládá 4 — 5 konkrétních písmen. Pokud je textu více, existuje vysoká šance, že bude nesrozumitelný.
  • AI nástroje zatím neumí generovat objekty na průhledném pozadí. Proto u vygenerovaných štítků či nálepek ještě musíte odstranit pozadí, aby byly co nejlépe použitelné.
  • Myslete také na to, že výstupem je formát .jpeg a ne vektorová grafika. Při různých velikostech kreativ a nálepek proto mohou být tyto objekty rozmazané.
Zdroj: Midjourney

7. Tvorba celé kreativy se vstupním obrázkem

  • Dva předchozí případy ukazují, jak s použitím textového vstupu (promptu) vygenerovat obrazkový výstup. Mnoho nástrojů umožňuje jako vstup použít kombinaci promptu a vstupního obrazu.
  • Takový postup ideálně využijete, pokud máte produktový obrázek, ke kterému chcete na míru vygenerovat nějakou grafickou šablonu.
  • Určitým problémem může být, že AI pozměňuje vstupní obrázek a ve výsledné kreativě není tentýž produkt (ale pouze velmi podobný). To je v e‑commerce nepřijatelné, protože inzertní platformy požadují, aby na obrázku byl konkrétní produkt. Proto si dávejte pozor na to, co vám některé AI nástroje slibují.
Zdroj: Midjourney

8. Obléct produkt na modela či modelku

  • V případě, že máme vstupní obrazek z fashion segmentu, můžeme ho “obléct” na virtuální modelku nebo modela. Datové analýzy ukazují, že obrázky, které zobrazují modely jsou konverznější.
  • Vygenerování modelu s AI je v současnosti poměrně jednoduché. Jednoduše jim dokonce dokážete vybrat věk, vzhled a mnoho dalších atributů.
  • Musíte ovšem počítat s tím, že vstupní obrázek s produktem bude ve výsledku pozměněný. Typově bude vypadat velmi podobně, ale nebude to konkrétní produkt. Proto takové obrázky zatím nejsou použitelné do inzerce, což se ovšem může změnit.
Zdroj: Interní zdroje MERGADA a Midjourney

9. Generování obrázku z popisu

  • Tuto možnost využijete v situaci, když nemáte produktový obrázek ale máte produktový popisek (description).
  • I zde ovšem narazíte na to, že generativní AI zatím neumí generovat konkrétní produktový obrázek.
Zdroj: Midjourney

10. Generování popisu podle obrázku

  • AI využijete i opačným způsobem, než je předešlý případ, tedy pokud máte obrázek a chcete vygenerovat jeho popis.
  • Takto získáte textový popis produktu, který jako meziprodukt následně můžete šikovně zpracovat v chatGPT.
  • Dejte si pozor na to, že vygenerovaný text nemusí být fakticky zcela přesný. Proto ho před použitím zkontrolujte.
  • Hotový text využijete například jako product description, k tvorbě inzerátů či klíčových slov a podobně.
Zdroj: Midjourney

Neomezujte se při online obchodování na pouhé transakce. Nabízejte svým zákazníkům personalizované, poutavé a interaktivní zážitky. Pomohou vám k tomu inovativní řešení za využití AI.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.