Fotoreport: Jak jsme se měli na Ecommerce Expo Prague

První ročník pražského Ecommerce Expa je za námi. Opět sedíme v naší brněnské kanceláři a stále na nás doléhá únava. Den uprostřed veletrhu se vším, co k němu patří, byl náročný. Setkání se starými přáteli z branže, nové kontakty. Atmosféra, z níž sálá chuť něco se přiučit a posunout tak své podnikání v ecommerce opět o něco dál. To všechno jsou důvody, které nám naši únavu vynahradily.

První ročník pražského Ecommerce Expa je za námi. Opět sedíme v naší brněnské kanceláři a stále na nás doléhá únava. Den uprostřed veletrhu se vším, co k němu patří, byl náročný. Množství návštěvníků se zájmem o práci Mergada. Setkání se starými přáteli z branže, nové kontakty. Atmosféra, z níž sálá chuť něco se přiučit a posunout tak své podnikání v ecommerce opět o něco dál. To všechno jsou důvody, které nám naši únavu vynahradily.

Do Prahy jsme vyrazili už v pondělí. Vlak. Potom metrem do Letňan. Postavit stánek. A pak do centra – zkontrolovat, jestli je to u orloje a na Karlově mostě pořád stejně hezké, nafotit selfíčka pro mámu a prověřit kvality pražských gastronomických zařízení. Večer zakončit herní bitvou v příjemném ubytování v historickém centru.

Budíček. Cesta do PVA Expo Praha. V hale č. 4 obléknout firemní trička a dochystat vše na návštěvu více než tří tisíc registrovaných účastníků, díky jejichž počtu je Ecommerce Expo největší akcí svého druhu u nás. Stánky Mergada a aplikace Bidding Fox se nachází na strategickém místě. Kolem nás chodí víc a víc lidí, až jich proudí davy. Spousta z nich se u nás zastavuje. Kolegové-konzultanti se dostávají do jednoho kola plného konzultací. Náčelník se vydává na celodenní šňůru schůzek a networkingu.

Copyteam kontroluje rozvrh smluvených časů pro rozhovory. První hosté usedají do křesel. Zpovídáme množství odborníků, kteří si k nám odskakují v pauzách mezi svými konzultacemi či přednáškami v kongresovém sále. Paměťové karty se plní audio a video záznamy. Halou se line směs hudby a stovek rozhovorů. Kolem našich stánků voní kafe. Vzduchem létají tweety.

Když se naskytne příležitost, obcházíme stánky. Spektrum vystavujících pokrývají všichni od velkých hráčů (např. Google, Zboží.cz či Zásilkovna) po menší společnosti s nabídkou množství aktuálních a zajímavých produktů. Když to vyjde, zajít na oběd do místního bistra. Když je fronta, networkovat s ostatními.

A pak zase zpátky do práce. Mluvit. Točit. Pít kafe. Vysvětlovat. Seznamovat se. Pít další kafe. Protože byznys nepočká. A zvídaví zájemci o naše služby taky ne. A že jich není málo. Zkrátka a dobře plodný den. Na tom se při balení shodujeme všichni. Metrem na nádraží. Večeře ve vlaku.

Díky organizátorům, kolegům i návštěvníkům. Bylo hezké s vámi být. Pokud se pořadatelé rozhodnou připravit další ročník, bude nám ctí se zúčastnit znovu.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.