MERGADO Fest nasadil vysokou laťku nejen brněnským e‑commerce akcím 

Veronika Kusalíková
8. 6. 2023
4 minuty čtení

Za kvalitními e‑commerce akcemi člověk nemusí jen do Prahy. To potvrdil i letošní ročník MERGADO Festu. Festival, který vzdělává i spojuje, přinesl trendy ze světa e‑commerce, propojil lidi napříč obory a nasadil vysokou laťku budoucím ročníkům.

Za kvalitními e‑commerce akcemi člověk nemusí jen do Prahy. To potvrdil i letošní ročník MERGADO Festu. Festival, který vzdělává i spojuje, přinesl trendy ze světa e‑commerce, propojil lidi napříč obory a nasadil vysokou laťku budoucím ročníkům. Ponořte se do naší reportáže a přesvědčte se sami.

Je čtvrtek 8:00 ráno a do brněnského Impact Hubu začínají vítat první tváře. Letos hlavně e‑shopaři, ale i spousta markeťáků a dalších e‑commerce nadšenců. Největší ročník MERGADO Festu pomalu ale jistě začíná. Po obdržení akreditace, dárečků a úsměvu od našich kolegů, je mise jasná. Rozkoukat se v moderních prostorech, dát si výbornou kávu a usadit se k první přednášce. 

Pátý ročník festivalu otevírá na hlavní stagei David Janek s představením nové verze naší vlajkové aplikace MERGADO Editor. Po jeho praktické exkurzi začíná poctivý maraton přednášek rozdělených do čtyř stageí. Kam zajít první? Letos opravdu těžká otázka. S pětadvaceti přednáškovými bloky to účastníkům moc neulehčujeme. My máme ale radost, protože co do počtu přednášek se nám podařilo z letošního MERGADO Festu udělat doposud nejsilnější ročník.  

Nejnovější trendy v e‑commerce i nové marketplaces 

Ať už se nakonec člověk usadí kdekoli, neodejde bez pořádné dávky informací a praktických tipů, s kterými spíkři nešetří. Zástupci Kauflandu, AllegraSeznamu radí, jak z jednotlivých marketplaces vytěžit maximum, Jiří Drážný si bere na paškál MERGADO Editor a neváhá se podělit o tajné tipy, jak náš nástroj co nejvíc využít i zneužít. Jirkovy znalosti MERGADA nás ohromily tak, že už teď přemýšlíme, jak ho zlanařit na školitele. 
Jinde naši kolegové zase prozrazují, jak MERGADO pomůže s expanzí do zahraničí či zpracováním téměř každého formátu

Vzdělávat se bez dobrého občerstvení jde obvykle těžko. Mezipauzy tvoří odpočinkový prostor pro rychlý networking, ale i koláč, wrap či druhý šálek kávy. A po obědové pauze zpátky do víru zajímavých přednášek a nekončících tipů. 

PPCčkaře hned po přestávce zaujme Libor Toporcer z Invelity s ukázkami, jak naboostovat reklamy na Googlu pomocí Performance Max. Úspěch jeho přednášky je viditelný na první pohled — místnost je plná tak, že nejdou ani zavřít dveře. Téma placené reklamy později rozvádí náš kapitán Michal Janík. Ukazuje 12 tipů, jak si ušetřit práci s PPC pomocí našich appek PPC Wolf, Clicking Goat či Scraping Camel. Na své si přichází i SEO specialisti, kterým Michal prozrazuje, jak na data-driven SEO report

Nedílnou součástí úspěšného online byznysu je i téma dynamického retargetingu. Jak díky němu zvýšit své konverze kluci z Managina pro jistotu ukazují během dne hned dvakrát. O eshopaře se také stará Daniel Duriš z Basta Digital, když je v rámci své přednášky provádí základy Google Analytics 4. A jaké trendy hýbou světem e‑commerce v roce 2023? Podle Milana Fialy z going.international to dobírka ani drahé poštovné rozhodně nejsou. “Inspiraci je třeba hledat na západě, kde průměrná hodnota objednávky dosahuje až trojnásobných čísel než u nás,” tvrdí Milan. 

Ani letos nechybí zástupce Bidding Foxu, Jirka Guňka, který ve svých panelech předvádí kouzla biddingu a monitoringu inzerce. Že se produkty prodávají špatně, pokud nedisponují kvalitními produktovými obrázky? Své o tom ví Marek Daňko z Feed Image Editoru, a proto ukazuje, jak co nejvíc využít jejich potenciál a jak si ke kvalitním obrázkům pomoct umělou inteligencí. Jak na automatizaci cenotvorby a propojení Pricing Foxu s e‑shopem nebo skladovým hospodářstvím pak poradil Vláďa Trevisan. 
 

Jak (ne)vyhořet a znovu vzplanout 

Začínající e‑shopaři mají jasno, kterou přednášku si nenechat ujít. Panel Ladislava Chyby totiž představuje témata, s kterými se potká každý e‑commerce nováček. Ukázky aplikace funkcí pro Shoptet, eBRÁNA eshop a jiné poskytovatele tvoří marketingové minimum pro práci s feedy pro začátečníky v e‑commerce. 

Kromě počtu objednávek a míry obratu či konverzí je dobré myslet i na své duševní zdraví. Jsme proto rádi, že Adam Funiok přinesl téma work-life balance na letošní MERGADO Fest, a vzhledem k ohlasům na jeho přednášku na téma jak (ne)vyhořet a znovu vzplanout věříme, že v tom nejsme sami. 

Vzplanout nakonec zvládáme i bez vyhoření díky povedené závěrečné afterparty, která uzavírá další ročník naší komunitní konference a nabízí prostor ke zpracování získaných informací i k dohnání networkingu s lidmi z oboru. 

Musíme konstatovat, že skvělé počasí, množství inspirativních lidí a spousta užitečných informací nasazuje vysokou laťku budoucím ročníkům MERGADO Festu. Pokud jste konferenci navštívili, budeme rádi za vaši zpětnou vazbu. Nedorazili jste? Pak věříme, že jsme vás přesvědčili k účasti v příštím roce. Děkujeme všem spíkrům, partnerům a návštěvníkům a vzdělávání v e‑commerce zdar. 

Jaký byl MERGADO Fest 2023

Mohlo by vás zajímat:

Veronika Kusalíková

Copywriterka a obsahová specialistka Veronika má pod palcem anglicky mluvící trh. Slova o MERGADU a novinky ze světa e‑commerce šíří a překládá na blogu, sociálních sítích a v mailingu. Když zrovna neťuká do klávesnice, poznává různé části Evropy, plete si svetr nebo hledá designové poklady v bazarech a vetešnictvích.