Google Nákupy

Co je Google Shopping?

Google Shopping nebo také Google Nákupy jsou jedním z největších srovnávačů zboží na světě. Google Shopping kampaně představují jeden z typů Google Ads reklam. Typické jsou především tím, že odkazují na konkrétní produkt, obsahují obrázek daného produktu, jeho cenu a krátký popis. Často bývají významným zdrojem konverzí.

Kde můžete přes Google Shopping inzerovat?

Přes Google Nákupy můžete své zboží nabízet v několika desítkách zemí. Aktuálně lze vytvořit Google Shopping kampaně např. v Austrálii, Belgii, Brazílii, České republice, Dánsku, Francii, Indii, Irsku, Itálii, Japonsku, Jihoafrické republice, Kanadě, Maďarsku, Mexiku, Německu, Nizozemsku, Norsku, Novém Zélandu, Polsku, Rakousku, Rusku, Singapuru, Spojeném království, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku, Turecku nebo USA. V mnoha dalších zemích probíhá beta testování.

Jak vám s inzercí na Google Shopping pomůže Mergado?

Mergado je feed marketingový nástroj, jehož pomocí dokážete hromadně a automatizovaně nastavovat inzerci pro řadu velkých zbožových srovnávačů, včetně Google Shopping.

  • Mergado už několik let nabízí kompletní podporu Google Shopping formátu. 
  • Pro všechny domény nabízíme Audit feedu a našeptáváme automaticky strom kategorií. 
  • Běží váš e-shop na některé open-source e-shopové platformě? Propojte si ho pohodlně s Mergadem pomocí Mergado Packu.
  • Obrázky, které jsou pro inzerci na Google Shopping velmi důležité, hromadně upravíte v appce Feed Image Editor.
  • Lákají vás zahraniční trhy? S překladem feedu si poradí aplikace Translating Parrot. Vaší inzerci na nových trzích už tak nic nebrání.

 

Jak inzerovat na Google Shopping?

Jakýkoliv obchodník, jehož e-shop nabízí vhodné zboží. Stěžejní přitom je mít dokonale vyladěný feed. I drobné nedostatky můžou vést k nezalistování produktů a snižují tak výkon kampaně.

Všechny informace ohledně specifikace feedu pro Google Nákupy najdete ve Specifikaci produktových dat.

Zdrojem dat jsou tradiční importy XML.

Soubory musí být uloženy na URL adrese.

Odborné články o Google Shopping

7 obvyklých nedokonalostí Google Shopping feedu a jak je odstranit v Mergadu

Google Shopping je v Mergadu hned po Heurece nejpoužívanější formát produktových feedů. Ve spolupráci s agenturou Proficio, která je certifikovaným partnerem Google, jsme dali dohromady 7 nejčastějších nešvarů, se kterými se v diagnostickém centru Google Merchant můžete setkat.

30.06.2021
Sbírejte zákaznické recenze Google na vašem PrestaShop nebo WooCommerce e-shopu

Zákaznické recenze Google jsou cenným zdrojem informací a další možností, jak zviditelnit e-shop a produkty. Implementujte je pro váš obchod na platformách PrestaShop nebo WooCommerce. Zvýšíte tím jeho důvěryhodnost.

30.03.2021
Zviditelněte produkty v akci na Google Nákupech a v dynamickém remarketingu

Přemýšlíte nad tím, jak zlevněné zboží efektivně dostat před oči nakupujících? Na Nákupech Google a v dynamickém remarketingu ceny v akci zobrazují slevové štítky. V tomto článku vám přinášíme návod, jak v popisku produktu zobrazit aktuální cenu společně s přeškrtnutou původní cenou.

10.12.2020
Jak na kód EAN a kde se vám hodí?

V obchodech se denně setkáváme s čárovými kódy, kterými je každé zboží označené, ať už jde o čokoládu nebo knihu. Čárový kód je nejčastější forma kódu EAN-13 (European Articel Number), který označuje zboží. Jak takový kód získat, kde ho potřebujete a jak ho nastavíte v Mergadu, si povíme v tomto článku.

28.09.2020
Upravte Google a Facebook formáty podle jejich aktuální specifikace

Google a Facebook do svých specifikací v minulých měsících přidaly nové elementy bez jakékoliv notifikace. To v Mergadu vedlo k tomu, že se tyto elementy u projektů, které na vstupu měly Google nebo Facebook formát, automaticky neskrývaly.

26.08.2020
Dostaňte se na globální trh s vyhledávačem Kelkoo Group

Zvažujete inzerci na Kelkoo Group? Evropský průkopník mezi srovnávači zboží přiblíží sortiment e-shopu nakupujícím v 26 zemích světa. Exportujte na něj obchod - zjednodušíte proces nákupu pro koncového zákazníka v Česku, nebo proniknete rovnou na několik trhů zároveň. Zjistěte, co všechno potřebujete ke startu na Kelkoo Group.

21.07.2020
Nastavte si dopravu pro známé srovnávače a reklamní systémy

Kvalitně nastavená nabídka dopravců a cena dopravy jsou klíčové konkurenční zbraně e-shopů inzerujících na vyhledávačích zboží. Máme pro vás přehledného průvodce, který vám ukáže, jak v Mergadu nastavíte pravidla pro cenu dopravy na nejznámějších zbožácích.

03.06.2020
Zviditelněte se pomocí dalších Google platforem

Google Nákupy přichází s novým způsobem, jak online obchody ještě více propojit s jejich cílovými zákazníky. Nové možnosti nabízí program služby Merchant Center, který je dostupný už i pro české e-shopaře. S jeho pomocí dokážete sortiment automaticky zobrazit v neplacených výsledcích na Googlu.

14.05.2020
Pomocí Gmailu nově dostanete vaše zboží z Google Nákupů blíž zákazníkům

V polovině loňského roku svým uživatelům Google nabídl možnost zobrazovat produktové a výlohové reklamy na Youtube a v kanálu Objevit od Googlu. V březnu mezi kanály, které komplexněji zobrazují inzerci z Google Nákupů, přidá také Gmail.

26.02.2020
Jak pracovat na předvánočních a povánočních kampaních – Libor Toporcer, Invelity

Do studia MergadoTV jsme nedávno pozvali Libora Toporcera. Pracuje ve zvolenské agentuře Invelity jako kampaňový stratég. Několik let se věnuje nastavování středně velkých a velkých e-shopů nejen na Slovensku.

05.12.2019