E-shopy na Bianu osloví nové zákazníky pomocí funkce Visual Search

Specializovaný zbožák Biano oficiálně představil nový design webu. V jeho rámci poskytl e‑shopům a uživatelům možnosti využívání funkce Visual Search. Tato novinka pomocí umělé intelegence zanalyzuje obrázky vybraného zboží a nabídne podobné nebo stejné produkty.

Specializovaný zbožák Biano oficiálně představil nový design webu. V jeho rámci poskytl e‑shopům a uživatelům možnosti využívání funkce Visual Search. Tato novinka pomocí umělé intelegence zanalyzuje obrázky vybraného zboží a nabídne podobné nebo stejné produkty.

Pro objevení vytouženého zboží stačí nahrát fotku či obrázek

Často se stane, že člověk zahlédne produkt, který se mu zalíbí, ale protože nezná jeho název či výrobce, už se mu nepodaří ho zpětně objevit. Právě z toho důvodu Biano spustilo obrazové vyhledávání pro nábytek a dekorace.

Funguje tak, že pokud se zákazníkovi něco zalíbí na internetu, při zahraniční návštěvě, či při obědě, a neví, kde toto zboží pořídit, stačí, aby ho vyfotil a nahrál na web zbožáku. Jeho systém zanalyzuje obrázek a přiřadí k němu reálné produkty z katalogu Biana, odkud je zákazník jednoduše nakoupí v konkrétním obchodě.

Kde na webu Biana nakupující vizuální vyhledávání najdou

  • její panel najdou na homepage
  • a po celém webu ve formě růžové ikonky s foťákem v hlavičce webu

Co musí váš e‑shop pro využívání Visual Search splňovat

Pokud na Bianu aktivně inzerujete, vaše nabídka se automaticky stává součástí této funkce. Abyste Visual Search mohli využít naplno, srovnávač doporučuje ve feedu posílat co nejvíce produktových obrázků v maximálním rozlišení. Funkce se naplno spouští 7. července.

V jakých státech je funkce dostupná

Využijí ji e‑shopaři se všech státům, na jejichž online trzích Biano funguje:

  • Česká republika
  • Slovensko
  • Rumunsko
  • Brazílie
  • Holandsko

První z řady AI produktových novinek

Tato novinka, kterou pro přehlednost a vyšší atraktivitu už nyní kladně hodnotí nakupující i e‑shopy, je první ze série dalších produktových vylepšení prostřednictvím umělé inteligence. Systém vyvinul interní tým Biana, který má v letošním roce představit další novinky na bázi AI.

Přibližte zboží nakupujícím jednoduše pomocí obrazového vyhledávání. Je to další způsob, jak se vaše nabídka dostane do jejich povědomí. Vaše obrázky dokážete komplexně vylepšit pomocí aplikace Feed Image Editor. Vyzkoušejte ho na prvních deset dní zdarma a uvidíte, s čím vším vám pomůže.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.