Upravte Google a Facebook formáty podle jejich aktuální specifikace

Google a Facebook do svých specifikací v minulých měsících přidaly nové elementy bez jakékoliv notifikace. To v Mergadu vedlo k tomu, že se tyto elementy u projektů, které na vstupu měly Google nebo Facebook formát, automaticky neskrývaly. I když v následujícím release úpravy těchto formátů zahrneme, chceme vás upozornit, na co si aktuálně dát pozor.

Jaké nové elementy přidal Google a Facebook

Jaký vliv to má na vaše projekty v Mergadu

Mnoho výstupních formátů (např. Heureka) si při převodu z Mergada do exportního XML dané elementy skryje automaticky.

NICMÉNĚ:

Další formáty (např. MallMarketplace, Árukereső) si tyto elementy nedokáží automaticky skrýt při tvorbě XML, ale umožňují jejich ruční skrytí na stránce Elementy. Pokud si je uživatel ručně neskryje, dochází k jejich přenosu na výstupní XML. Facebook a Google formát elementy začínají na tzv. namespace "G:" a tato skutečnost musí být definovaná v hlavičce XML. Pokud to tak není, XML začne obsahovat elementy, které daný zbožák nepodporuje a dělají formát nevalidním.

Náhled chybových hlášek.

Naší úpravou v release na 2. 9. 2020 dojde k tomu, že se tyto elementy skryjí, na výstup se nedostanou a XML zůstane validní. Pokud tyto elementy případně používáte, připravte se na to, že budou na začátku září 2020 skryty.

 

Co z rozšířených elementů umí Mergado převádět

Facebook převádí nové elementy:

  • G:INVENTORY -> storageqty (MergadoXml)
  • G:GENDER -> gender
  • G:SIZE -> size
  • G:MATERIAL -> material
  • G:MOBILE LINK -> url_mobile
  • G:COLOR -> color

V Mergadu přes něj dokážeme nahrávat a převádět parametry. A to tak, že:

převedeme na: G:ADDITIONAL_VARIANT_ATTRIBUTE|Style, Cool.

DŮLEŽITÉ

Parametry převádíme pouze z Facebooku do jiných formát. Opačně do G:ADDITIONAL_VARIANT_ATTRIBUTE převádět nemůžeme – Facebook totiž nechce, aby v tento element obsahoval hlavní atributy (barva, materiál apod.), ale pouze ty doplňkové.

 

Google převádí nový element G:TAX|G:RATE do -> vat. Nově podporuje také parametry, kde z:

vytvoří: G:ATTRIBUTE_VALUE|Product Type, Digital player.

Pokud tyto parametry daný formát podporuje, dokáže je snadno převést. U Googlu toto funguje i naopak.

 

Máte nějaké otázky nebo potřebujete pomoct s nastavením? Neváhejte se obrátit na naši technickou podporu.

 

Mohlo by vás zajímat:

Srovnávače zboží: Jak předejdete nejčastějším chybám při nastavování kampaní

Inzerce na srovnávačích se e-shopům vyplatí a je jedno, jestli s podnikáním teprve začínáte, nebo se snažíte získat nové zákazníky. Pokud chcete předejít často opakovaným chybám při nastavování kampaní, máme pro vás rychlé tipy šité na míru pro Heureku, Google Nákupy nebo GLAMI.

12.10.2021
Biano představuje novou funkci Biano Star. Zvýší vaše prodeje pomocí recenzí

Recenze jsou podstatnou částí rozhodovacího procesu. Kromě toho, že e-shopům poskytují zpětnou vazbu, pomáhají také budovat jejich důvěryhodnost. Z tohoto důvodu přišlo Biano s dodatečnou funkcí Biano Star.

16.09.2021
Novinky ze srovnávačů aneb jak se nejlépe připravit na letní e-shopařskou sezónu

Co by vás v nadcházejícím období nemělo minout v případě srovnávačů zboží? Shrnuli jsme pro vás užitečné novinky z Heureky a Favi, které využijete s nadcházejícími sezónními akcemi. Ať už zvažujete expanzi nebo vyladění inzerce pro domácí trh, jste na správném místě.

09.06.2021

Přidat komentář