Jak stanovit nabídky za prokliky Heureky či Zboží.cz — přednáška Michala Janíka na Barcampu Zlín 2016

Petr Parimucha
27. 2. 2016
1 minuta čtení
Vsetínský Barcamp ve Zlíně a pan Mergado

„…Jak stanovit nabídky za prokliky Heureky či Zboží.cz — povídání o různých strategiích, o tom, kdy fungují dobře, kdy špatně a jak to nakonec dopadá ve skutečnosti…“,  tak se jmenovala přednáška, kterou měl na Vsetínském Barcampu ve Zlíně v sobotu 27. února 2016 můj kolega Michal Janík. Rád bych k ní napsal pár slov.

O stanovování nabídek za prokliky

Co se slidů týká, patřila Michalova prezentace k těm úsporným. Vše podstatné totiž odvykládal. Představil celkem pět různých strategií stanovení nabídek za prokliky:

  • Žádnou
  • Cholerickou
  • Víc než minimum
  • Selským rozumem
  • Plně automatizovanou

Ke strategiím přidal Michal jejich výhody, nevýhody a pokračoval zážitky z nasazování plně automatizkovaného biddingu v praxi. Přednášku zakončil myšlenkou, že provozovatelé e‑shopů mají někdy od podobných nástrojů mylná očekávání. Čekají totiž, že marketingový automat vyřeší jejich trápení a vydělá jim peníze. Nejlépe s minimem úsilí. Klíčem k úspěchu je ale přitom (podle Michala) správně fungující byznys. A ten za člověka žádný automat neudělá.

O Vsetínském Barcampu ve Zlíně

Mně osobně se Barcamp ve Zlíně líbil moc. Rád bych poděkoval Michalovi, Kláře, Olze, Nikole i všem dalším organizátorům za super akci. Děkuji.