Chystáte se inzerovat své produkty na Kaufland marketplace? Máme pro vás návod, jak krok po kroku nahrát produkty na Kaufland a vytvořit první kampaň

Chystáte se inzerovat své produkty na Kaufland marketplace? Máme pro vás návod, jak krok po kroku nahrát produkty na Kaufland a vytvořit první kampaň

Nejprve je nutné založit a správně nastavit svůj účet na Kaufland Global Marketplace (stačí jedna registrace pro Kaufland.cz, Kaufland.deKaufland.sk). Detailní informace o registraci na Kaufland marketplace naleznete zde: Kaufland.cz // Seller University.

V aplikaci MERGADO Marketplaces je nejprve nutné přejít na kartu „Napojení“ a následně kliknout na modrou ikonu pro přidání napojení u Kaufland marketplace. Otevře se karta „Detail napojení“.

Na kartě „Detail napojení“ je nutné vložit API klíče, které naleznete ve své administraci přímo na stránkách Kaufland marketplace. Zde přejdeme do „Nastavení“ → „Nastavení obchodu“ → „API“. Nahoře jsou uvedeny Vaše API klíče („Client Key“ a „Secret Key“). Pokud zde zatím žádné nejsou, jednoduše si vygenerujte nové. Klíče si po vygenerování bezpečně uložte, uvidíte je pouze po jejich vygenerování – poté už nebude možné je znovu zobrazit.

Tyto klíče následně vložte do aplikace MERGADO Marketplaces na kartě „Detail napojení“, viz. výše a pokračujte tlačítkem připojit – napojení by nyní mělo být aktivní.

Pokud v Kaufland administraci dáte znovu generovat klíče, získáte nové a ty původní ztratí svoji platnost. Pokud tedy budete mít v aplikaci Marketplaces uložené staré klíče a vygenerujete v Kaufland administraci nové, napojení přestane být funkční

Vytvoření kampaně v aplikaci

V menu přejděte na záložku „Kampaně“ a poté klikněte na tlačítko „Vytvořit kampaň“.

Přivítá vás wizard pro tvorbu kampaně s pěti kroky. První krok – Obecné – je vyplnění názvu kampaně. Název může být libovolný. Doporučujeme však takový, aby bylo na první pohled jasné, o co se v kampani jedná.

V dalším kroku – Marketplace – je nutné zvolit do kterého marketplace chcete nabídky nahrát. Vybereme tedy „Kaufland“. Následně se otevře pole pro výběr „Storefront“ (země, ve které se budou nabídky prodávat – viz. Kaufland.cz / Kaufland.de / Kaufland.sk). V tuto chvíli je možné vybrat hodnotu CONDITION a HANDLING_TIME pro všechny produkty v kampani najednou (viz. popisek u výběru pole). Poté opět pokračujte tlačítkem „Další krok“.

V následujícím kroku – MERGADO – je nutné vybrat, ze kterého MERGADO projektuvýběru chcete produkty na marketplace nahrát. Následně se otevře část pro namapování elementů z vybraného projektu v MERGADU na elementy v aplikaci Marketplace. Povinně je nutné namapovat vždy elementy EAN, PRODUCT_ID a PRICE.

Namapování bývá předvyplněné, ovšem nemusí být správné. Zkontrolujte si, zda mapujete opravdu správné elementy – tedy ty, které obsahují v MERGADO projektu požadované hodnoty (tyto hodnoty se potom nahrají na marketplace). Element namapovaný na PRODUCT_ID musí být ten, podle kterého se následně párují produkty z dostupnostního feedu.

Pokud jste v předchozím kroku Marketplace vybrali hodnotu pro CONDITION a HANDLING_TIME, tak zde tyto elementy již nemapujte.

V dalším kroku – Dostupnostní feed – vložte URL adresu dostupnostního feedu. Po kliknutí na tlačítko „Další“ se provede kontrola dostupnostního feedu. V případě, že v něm chybí nějaké produkty z vybraného Výběru, vás o tom aplikace informuje. Pokud dostanete informaci, že chybí všechny produkty, pravděpodobně jste vložili jiný dostupnostní feed, nebo jste špatně namapovali element PRODUCT_ID v kroku MERGADO. Produkty, které jsou ve Výběru, ale v dostupnostním feedu chybí, nebudou na marketplace nahrány. Pokud máte dostupnostní feed nějak omezený je potřeba toto omezení odebrat.

Poslední krok - Dokončení - je pouze závěrečné shrnutí. Ujistěte se, že máte vše správně vyplněno a případně opravte. Tvorbu kampaně dokončíte tlačítkem „Uložit“ vpravo dole. Tímto je kampaň vytvořena a nabídky se začnou automaticky nahrávat do Kaufland marketplace. Tento proces může nějakou chvíli trvat.

 

Dále by vás mohlo zajímat:

Veronika Kusalíková

Copywriterka a obsahová specialistka Veronika má pod palcem anglicky mluvící trh. Slova o MERGADU a novinky ze světa e‑commerce šíří a překládá na blogu, sociálních sítích a v mailingu. Když zrovna neťuká do klávesnice, poznává různé části Evropy, plete si svetr nebo hledá designové poklady v bazarech a vetešnictvích.