Novinky a tipy pro Data Owl – 3. díl

Kateřina Šmajzrová
9. 1. 2017
2 minuty čtení
Novinky a tipy pro Data Owl – 3. díl

Už jste využili chytrou sovu a vylepšili svou inzerci na základě reálných dat? Že ne? Pak vás možná přesvědčíme následujícím příkladem, který odhalí zboží s vysokými náklady a malým počtem transakcí. Využijeme k tomu nové elementy, které Data Owl umí!

Denní statistiky, které Data Owl doposud nabízel, jsou mocným nástrojem pro zhodnocení inzerce. Nově se ale můžete podívat i hlouběji do minulosti – v aplikaci totiž přibyla možnost využít sedmi a třicetidenních statistik o vaší inzerci. A s tím už se dají dělat věci! Třeba ty z následujícího příkladu. Začneme otázkou na úvod: Máte tušení o tom, kolik produktů z vašeho sortimentu je skutečně ziskových? A které to jsou? Možná byste byli překvapeni, jak nízký může být podíl „hvězd“, které tvoří váš zisk.  Pokud použijeme Parettovo pravidlo (kdy 20% produktů dělá 80% zisku) pro zbožáky, vyjde nám graf podobný tomuto: zdroj: prezentace Michala Janíka Naopak produktů, na které se často kliká, ale ve výsledku nepřinesou žádnou transakci, a tím vytváří ztrátu, může být až znepokojivě velké množství.  A teď, co s tím? S pomocí Data Owlu můžete odhalit obě skupiny produktů a následně rozhodnout, co s nimi uděláte. Snížíte bidding? Nebo je úplně skryjete? Pro zjištění nákladů využijeme element H_TOTAL_COST_30 s měsíční periodicitou (jde o avizovanou novinku v aplikaci, pro další info se podívejte na video a element H_TOTAL_ORDERS_30, který nám poskytne informaci o počtu objednávek.   Kombinací těchto dvou elementů vytvoříme v Mergadu výběr s cílem vyfiltrovat takové položky, které mají měsíční náklady vyšší než 100, ale přitom nemají žádné objednávky.   H_TOTAL_COST_30 > 100 AND H_TOTAL_ORDERS_30=0   V případě Heureky ale mohou být výsledná data trochu zkreslená —  Heureka totiž připisuje konverze ke dni prokliku a tedy když někdo nakoupí ve středu a klikl v pondělí, transakce se zpětně  nezapočte. Podobně můžeme využít i informace z Google Analytics, které „mluví“ za celý e‑shop, nejen zbožáky. Kombinací nákladů a celkového počtu objednávek nebo návštěvnosti a počtu objednávek můžeme odhalit chyby u jednotlivých položek. Pokud má váš produkt vysokou návštěvnost, ale malé nebo žádné objednávky, jistě stojí za to pátrat po příčinách – není špatně spárován? Nechybí u něj obrázek? Nejsou v jeho popisu nesmysly? GA_ORDERS_SUM_30 = 0 AND H_TOTAL_COST_30 > 100GA_ORDERS_SUM_30 = 0 AND GA_CLICKS_SUM_30 > 100   Využijte získaná data jako odrazový můstek pro uvažování o vaší inzerci a pochlubte se nám s dalšími kombinacemi v Data Owl! 

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.