Gemius zveřejnil výroční zprávu o polském elektronickém obchodu, která je hlavním zdrojem údajů o fungování e-commerce v Polsku. Zjistěte, kudy se ubírá tamní online trh a přizpůsobte e-shop aktuálním trendům. Máme pro vás stručný přehled.
Aktuální informace jsou základ úspěchu
Co ze správy vyplývá:
- 84 % Poláků používá internet, z toho 73 % nakupuje online (11% nárůst od roku 2019).
- Mezi nejčastěji nakupované výrobky patří oblečení a doplňky, obuv, kosmetika, CD, knihy, filmy či vstupenky do kin. Rostou i nákupy elektroniky, aut a nábytku.
- 3 z 10 Poláků nakupují v e-shopech s mezinárodním zastoupením.
- Nejčastěji využívanou možností dopravy je doručení do schránky (61 %). Nejoblíbenější kurýrní společnosti jsou DPD, DHL a Inpost.
- Nejpoužívanějším způsobem vrácení zboží je bezplatná kurýrní služba přímo do domu (52 %). Nicméně 30 % Poláků nikdy nevrátilo objednávku.
- Poláci používají všechny možné způsoby platby od dobírky a bankovního převodu po platby přes Bik a QR. Nejčastěji používanou službou je PayU.
- Nejdůležitějšími faktory při rozhodování o nákupu jsou na prvním místě náklady na doručení a na druhém místě cena položky.
- V první čtvrtině roku 2020 byl zaznamenán největší nárůst v těchto sekcích: 26 % potraviny, 20 % gadgets, 20 % knih a 20 % zdraví a krása.
Známé polské zbožáky si upevnily pozici
- Poměr sil mezi polskými zbožáky se nezměnil. Allegro upevnilo svoji pozici na trhu, v současnosti ho využívá 86 % respondentů. Druhé místo zaujímá secondhandový OLX (40 %).
- Allegro je hlavním místem, kde Poláci nakupují elektroniku, oblečení, multimédia a nábytek.
- Na mezinárodních trzích jsou nejvíce uznávanými srovnávači Zalando (oblíbená u uživatelů mezi 15 a 25 lety) a AliExpress (zejména u žen).
Prodávat online je v Polsku nutnost
Celkový dopad pandemie na polskou e-commerce byl značný, ale stávající trendy nezměnil. Změnilo se však smýšlení mnoha provozovatelů kamenných obchodů, kteří si uvědomili, že přítomnost obchodu na online trhu je v současnosti nutnost. Kromě velkých obchodů se proto letos na online trh vydaly malé podniky.
Předešlé měsíce potvrdily, že v online obchodování spočívá velká síla, kterou je potřeba využít na maximum. Nemáte na domácí e-commerce kam růst? Vydejte se polský trh. Mergado vás povede pomocí rad a tipů v rubrice Expanze e-shopu do Polska a pomůže vám s inzercí na většině tamních zbožáků, mezi které patří Ceneo, eMAG či Skapiec.
Přidat komentář