Máme nejdůležitější informace o polské e-commerce v roce 2020

Gemius zveřejnil výroční zprávu o polském elektronickém obchodu, která je hlavním zdrojem údajů o fungování e-commerce v Polsku. Zjistěte, kudy se ubírá tamní online trh a přizpůsobte e-shop aktuálním trendům. Máme pro vás stručný přehled.

Aktuální informace jsou základ úspěchu

Co ze správy vyplývá:

  1. 84 % Poláků používá internet, z toho 73 % nakupuje online (11% nárůst od roku 2019).
  2. Mezi nejčastěji nakupované výrobky patří oblečení a doplňky, obuv, kosmetika, CD, knihy, filmy či vstupenky do kin. Rostou i nákupy elektroniky, aut a nábytku.
  3. 3 z 10 Poláků nakupují v e-shopech s mezinárodním zastoupením.
  4. Nejčastěji využívanou možností dopravy je doručení do schránky (61 %). Nejoblíbenější kurýrní společnosti jsou DPD, DHL a Inpost.
  5. Nejpoužívanějším způsobem vrácení zboží je bezplatná kurýrní služba přímo do domu (52 %). Nicméně 30 % Poláků nikdy nevrátilo objednávku.
  6. Poláci používají všechny možné způsoby platby od dobírky a bankovního převodu po platby přes Bik a QR. Nejčastěji používanou službou je PayU.
  7. Nejdůležitějšími faktory při rozhodování o nákupu jsou na prvním místě náklady na doručení a na druhém místě cena položky.
  8. V první čtvrtině roku 2020 byl zaznamenán největší nárůst v těchto sekcích: 26 % potraviny, 20 % gadgets, 20 % knih a 20 % zdraví a krása.
Demografie nakupujících v Polsku v první polovině roku 2020. Zdroj: www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html

Známé polské zbožáky si upevnily pozici

  • Poměr sil mezi polskými zbožáky se nezměnil. Allegro upevnilo svoji pozici na trhu, v současnosti ho využívá 86 % respondentů. Druhé místo zaujímá secondhandový OLX (40 %).
  • Allegro je hlavním místem, kde Poláci nakupují elektroniku, oblečení, multimédia a nábytek.
  • Na mezinárodních trzích jsou nejvíce uznávanými srovnávači Zalando (oblíbená u uživatelů mezi 15 a 25 lety) a AliExpress (zejména u žen).
Přehled nejúspěšnějších zbožáků v Polsku. Zdroj: www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html

Prodávat online je v Polsku nutnost

Celkový dopad pandemie na polskou e-commerce byl značný, ale stávající trendy nezměnil. Změnilo se však smýšlení mnoha provozovatelů kamenných obchodů, kteří si uvědomili, že přítomnost obchodu na online trhu je v současnosti nutnost. Kromě velkých obchodů se proto letos na online trh vydaly malé podniky.

 

Předešlé měsíce potvrdily, že v online obchodování spočívá velká síla, kterou je potřeba využít na maximum. Nemáte na domácí e-commerce kam růst? Vydejte se polský trh. Mergado vás povede pomocí rad a tipů v rubrice Expanze e-shopu do Polska a pomůže vám s inzercí na většině tamních zbožáků, mezi které patří Ceneo, eMAG či Skapiec.

 

Mohlo by vás zajímat:

Instagram v Polsku začíná lépe fungovat jako tržiště. Jeho pozici vylepšil koronavirus

Východní Evropa byla onemocněním COVID-19 zasažena méně než její západní část. Z toho důvodu se zde mnoho velkých i malých prodejců více zaměřilo na prodej online. Podle agentury Arvato mnoho z polských prodejců dává větší důraz na omnichannel prodej, jehož velkou součástí se stala inzerce na sociálních sítítch.

29.09.2020
Prodávejte na Allegru. Je to nejpoužívanější polská e-commerce platforma

Pokud chcete držet krok na polské e-commerce, obchodujte na Allegro.pl. Jeho pozice na místním trhu je velmi silná, což dokazuje i fakt, že jeho služby využívají velké řetězce jako je například Carrefour. Pojďme se s Allegrem seznámit blíže.

06.08.2020
S novými službami DHL budete doručovat bezpečněji: Polská e-commerce během pandemie #3

Velcí e-commerce hráči musí pružně reagovat na situaci způsobenou šířením COVID-19. Díky tomu vznikají užitečné služby, jejichž využíváním e-shopaři lépe přilákají nové zákazníky. Polská divize DHL začala nedávno podporovat bezpečnější způsoby doručování objednávek.

20.05.2020

Přidat komentář