Všechno, co potřebujete vědět o spuštění e-shopu na WooCommerce: Technické nastavení stránky

Vybudujte si funkční e-shop na WooCommerce i po technické stránce. Na první pohled nenápadné nastavení cache nebo optimalizace obrázků přinese nakupujícím lepší uživatelskou zkušenost s webem. Přečtěte si čtvrtý díl našich tipů a připravte váš obchod na bezchybné spuštění.

Při budování e-shopu myslete o krok napřed

Pronikněte do technického zákoutí webu krok za krokem. Ušetříte si tím mnoho práce v budoucnosti. Přinášíme vám rady pro tři důležité oblasti, které byste neměli vynechat.

Pomalé načítání stránky, obrázků nebo produktů dokáže zákazníka odradit. Používaním cache snížíte náročnost vyvolání nové stránky a urychlíte její otvírání. Jeho hlavní výhodou je, že vygeneruje jednu verzi webu do dočasné paměti serveru, kterou následně posílá jeho návštěvníkům.

Cesta k pohodlné návštěvě e-shopu vede ve WooCommerce přes přidané pluginy. Jakmile si je nainstalujte, prohlížení na e-shopu bude dynamičtější. Mezi často využívané pluginy patří bezplatný WP Super Cache nebo WP Rocket. Jejich pomocí urychlíte načítání webu pro opakované i nové návštěvy.

Dalším přínosným pluginem je Autoptimize. Existuje ve free i v placené verzi a kromě cachování také umí minifikovat HTML a CSS. V jeho nabídce navíc najdete speciální funkci Lazy Load, která spustí načítání obrázků při jejich rolování.

Novinkou mezi technologiemi je pokročilá cache AMP, která běží na Google serverech. Uživatel ji dovede snadno zprovoznit pomocí pluginů a vytvořit tak AMP verze svých stránek.

Proces přechodu a optimalizace AMP stránky k uživateli. Zdroj: https://www.vzhurudolu.cz/prirucka/amp-cache

Při nahrávání obrázků na e-shop si v první řadě dejte pozor na jejich velikost. Všeobecně platí, že čím jsou obrázky menší, tím lépe bude vaše stránka fungovat. I v tomto případě pro optimalizaci a zrychlení webu využijte nabídku nástrojů.

Uživatelé často používají plugin OptiMole, který přímo ve WordPressu zmenší velikost nebo upraví rozměry obrázků podle zvolených kritérií. Další možností je nastavení ztrátovosti kvality či zapnutí dříve zmíněného Lazy Load.

Funkce navíc funguje v režimu CDN (síť pro doručování obsahu). Tato služba distribuuje data požadovaná návštěvníky po celém světě. Tím, že je nebudete posílat pouze na jeden server, zachováte rychlost webu, protože CDN zátěž rozloží na více stran.

Úprava fotky pomocí pluginu OptiMole. Zdroj: https://optimole.com/

 

Optimalizaci obrázků pro obsah e-shopu také zabezpečují pluginy Tinyjpg a Tinypng.

Pojistěte si to nejhlavnější už při vytváření e-shopu a využijte možnost automatické zálohy. Variantou je přímé zálohování na webhostingu, nebo instalace dalšího pluginu. Updraft nabízí časově nastavené zálohování propojené na Google platformy, klonování nebo rozdílové zálohování. Možnosti pluginů jsou široké a poskytují zálohování na servery, subdomény či přímo do počítače uživatele.

Možnosti zálohování pluginu Updraft. Zdroj: https://cs.wordpress.org/plugins/updraftplus/

Důležitou součástí rychlého načítání webu je i pravidelná kontrola pluginů. Projděte si vaši stránku a zkontrolujte, jestli všechny fungují a jsou aktualizované. Užitečné informace o testování pluginů najdete i na fóru WooCommerce.

 

E-shop, který je z technického hlediska perfektně nachystaný, je jedním z pilířů úspěchu. Spravujte inzerci na Woocommerce pomocí Mergado Packu. Nastavení e-shopařských úkonů s ním dokážete provádět hromadně a automatizovaně.

 

Mohlo by vás zajímat:

Mergado Pack: Jak přidat kódy produktů do vašeho WooCommerce e-shopu?

Plugin Mergado Pack se opět hlásí o pozornost s novinkami, které uživatelům přinesl poslední release. Kromě zajímavých vylepšení se v tomto článku zaměříme na novou možnost přidávat EAN kódy v produktovém feedu.

27.05.2021
Implementujte Biano služby Pixel a Button pomocí Mergado Packu a Google Tag Manageru

Chcete na srovnávači Biano přizpůsobit zobrazování produktů na základě preferencí zákazníka? Zvládnete to pomocí remarketingové služby Biano Pixel a similarity funkce Biano Button. Na požadované výsledky dosáhnete pouze správnou implementací.

13.04.2021
Sbírejte zákaznické recenze Google na vašem PrestaShop nebo WooCommerce e-shopu

Zákaznické recenze Google jsou cenným zdrojem informací a další možností, jak zviditelnit e-shop a produkty. Implementujte je pro váš obchod na platformách PrestaShop nebo WooCommerce. Zvýšíte tím jeho důvěryhodnost.

30.03.2021

Přidat komentář