Prodávejte na Allegru. Je to nejpoužívanější polská e-commerce platforma

Pokud chcete držet krok na polské e-commerce, obchodujte na Allegro.pl. Jeho pozice na místním trhu je velmi silná, což dokazuje i fakt, že jeho služby využívají velké řetězce jako je například Carrefour. Pojďme se s Allegrem seznámit blíže.

V současné době je v Polsku 28,2 milionu uživatelů internetu a 73 % z nich nakupuje online. Pro 86 % z nich je Allegro nejpoužívanějším tržištěm. Vysvětleme si, jak se Allegro stalo vedoucí prodejní platformou v Polsku.

Co je Allegro?

Historie Allegra je podobná historii společností ze Silicon Valley. Všechno začalo v suterénu IT skladu v roce 1999. V té době se polský online svět začal rozvíjet a Allegro mělo obrovský dopad na to, jak dnes vypadá. Web, který byl původně aukční platformou pro nadšence z různých oblastí, se rychle proměnil v nejoblíbenější platformu elektronického obchodování.
V současné době se pobočky Allegra nacházejí v Poznani, Wrocławi, Krakově a Varšavě a zaměstnávají okolo dvou tisíc špičkových odborníků z oblasti IT a e-commerce.

Jako tržiště Allegro v Polsku nemá konkurenci

Více než 125 000 e-shopů denně využívá jeho služby a každý den prodává přibližně 1,2 milionu produktů. 95 % těchto výrobků je nové, nepoužité zboží. Prodávají se se zárukou i pojištěním a platba za ně je možná s 0% navýšením.

Náhled nabídky na Allegru. Zdroj: allegro.pl

Je Allegro podobné Amazonu?

Jak bylo uvedeno výše, původním cílem Allegra byly služby aukčního webu. To se dodnes nezměnilo, ale platforma se přizpůsobila současným potřebám trhu tím, že nabízí produkty s pevnou cenou a různé služby pro zákazníky i e-shopy.
Hlavním rozdílem mezi platformami je způsob manipulace s produkty. Na Allegru jsou prodejci pro každý ze svých produktů povinni vytvořit samostatnou produktovou kartu, zatímco Amazon používá jednu produktovou stránku pro více prodejců.
Pokud chcete inzerovat na Allegru, musíte poskytnout všechny informace o každém produktu bez ohledu na to, jestli je produkt na platformě reálně prodáván.

Jak používat Allegro?

Prodávat na Allegru je jednoduché. Musíte si nastavit svůj Allegro účet, PayU účet (umožňující převod plateb z Allegro na váš bankovní účet) a to je vše. Níže najdete krátké návody a několik tipů, které vám zde pomohou prodávat zboží úspěšněji.

Jak nastavit účet Allegro?

Účet na Allegru si může vytvořit každý.
Registrační stránka obsahuje dvě podstránky a najdete ji ZDE. První z nich umožňuje registraci soukromého účtu (Konto Zwykłe), druhá registraci obchodního účtu (Konto firma).

Pokud chcete zaregistrovat obchodní účet, musíte zahrnout následující:

  • e-mailovou adresu
  • login
  • heslo
  • telefonní číslo
  • NIP (daňové registrační číslo)
Náhled registrační stránky. Zdroj: Allegro.pl

Jak nastavit účet PayU?

Vytvoření účtu PayU je velmi jednoduché. Kliknutím na tento odkaz přejdete na registrační stránku.

Pokud se chcete zaregistrovat, musíte zahrnout následující:

  • jméno a příjmení
  • e-mailovou adresa
  • telefonní číslo
  • daňové registrační číslo a sídlo vaší společnosti
Náhled registrace PayU. Zdroj: Payu.com

Důležité

Jedinou měnou platnou na webu Allegro je polský zlotý. PayU ukládá a odesílá prostředky v PLN. Pro propojení s účtem PayU budete pravděpodobně muset nastavit účet v polské bance.

 

Allegro umožňuje prodej všech produktů, které jsou legální a nejsou na polském území zakázány. Existuje však několik postupů, které zefektivní vaše prodeje.

Následující postupy nejsou povinné, Allegro ovšem doporučuje jejich dodržování.

  • Doručení zboží zdarma.
  • Povolení reklamací.
  • Používání polských skladových prostor, aby se zkrátila doba dodání zásilky a náklady za ni.
  • Používání polštiny při zalistování produktů do nabídky.

Využijete služby Allegra?

Přestože Allegro není typickým srovnávačem zboží, je to nejoblíbenější tržiště uživatelů internetu v Polsku. Být na polské e-commerce vidět, znamená inzerovat na Allegru. Hodláte také využít jeho služby? Napište nám do komentářů níže, co na to říkáte.

 

Mohlo by vás zajímat:

Instagram v Polsku začíná lépe fungovat jako tržiště. Jeho pozici vylepšil koronavirus

Východní Evropa byla onemocněním COVID-19 zasažena méně než její západní část. Z toho důvodu se zde mnoho velkých i malých prodejců více zaměřilo na prodej online. Podle agentury Arvato mnoho z polských prodejců dává větší důraz na omnichannel prodej, jehož velkou součástí se stala inzerce na sociálních sítítch.

29.09.2020
Máme nejdůležitější informace o polské e-commerce v roce 2020

Gemius zveřejnil výroční zprávu o polském elektronickém obchodu, která je hlavním zdrojem údajů o fungování e-commerce v Polsku. Zjistěte, kudy se ubírá tamní online trh a přizpůsobte e-shop aktuálním trendům. Máme pro vás stručný přehled.

29.07.2020
S novými službami DHL budete doručovat bezpečněji: Polská e-commerce během pandemie #3

Velcí e-commerce hráči musí pružně reagovat na situaci způsobenou šířením COVID-19. Díky tomu vznikají užitečné služby, jejichž využíváním e-shopaři lépe přilákají nové zákazníky. Polská divize DHL začala nedávno podporovat bezpečnější způsoby doručování objednávek.

20.05.2020

Přidat komentář