Eva Knirschová: Chceme, aby bylo Ecommerce Expo pro e-shopy přínosné

Na Shopcampu se nám podařilo popovídat si s Evou Knirschovou, která je spoluorganizátorkou připravované akce Ecommerce Expo, která se bude konat 30. ledna 2018 v Praze a pan Mergado bude u toho. O tom, jak se tuhle konferenci spojenou s veletrhem snaží udělat jinak než je obvykle, si přečtěte v tomto rozhovoru. 

Proč jste se rozhodli organizovat tak velkou akci, jako je Ecommerce Expo?
Jsem kamarádkou Jindy Fáborského a na jaře jsme si spolu povídali o tom, co dál kromě Digisemestru udělat. Jindra je inspirativní člověk a má hodně nápadů. Řekli jsme si, že nám na českém trhu chybí velká e-commerce akce, která by všechno sjednotila, a k ní dobrá konference, na které by se lidé potkali a zároveň by to bylo přínosné i pro e-shopy. Máme celkem unikátní e-shopový trh, na kterém je asi 36 tisíc e-shopů, některé jsou sice malé, ale oproti zahraničí je to velké číslo. Tak jsme si řekli, že bychom to chtěli někam posunout. 

Co pro e-shopy chystáte, v čem bude akce pro ně? Přeci jen, konference jsou často spíš pro agentury a markeťáky?
Akci jsme rozdělili na dvě části. Bude to veletrh a konference. Veletrh je postavený na vystavovatelích, kteří mohou představit svoje služby. S každým pracujeme individuálně, aby dali zákazníkovi co nejvíc. Nejen vouchery na slevu, ale i poradenství. Budeme tam mít také svůj stánek, na kterém budou odborníci, kteří návštěvníkům poradí. Takže když přijde někdo s tím, že má e-shop, tak na akci získá kontakty i přehled o tom, co všechno může se svou inzercí dělat, a navíc i radu od marketingového specialisty. 

Takže je to i pro lidi, kteří se svým e-shopem teprve začínají nebo o tom dokonce jen přemýšlí?

Ano, přesně tak, právě skrze naše partnery bychom chtěli pozvat i ty, kteří by to teprve chtěli zkusit. 

Druhá část akce bude konference. Program se snažíme přizpůsobit publiku. Počítáme s tím, že to tam budou spíš střední a menší e-shopy. Chceme, aby pro ně byla konference přínosná, aby se naučili něco konkrétního. Aby to, co se tu dozvědí, mohli reálně uplatnit v praxi. 

Mluvila jsi o tom, že náš trh je specifický. Jak se hledala inspirace v zahraničí, když je to první akce u nás?
Je to různé. V každé zemi mají veletrhy úplně diametrálně odlišné parametry. I když to naoko vypadá velmi podobně, liší se kvalita. Snažili jsme se inspirovat tím, co jsme viděli. Co se nám s Jindrou na těchto konferencích nelíbilo je to, že nejsou moc profesionální. Vystavovatelé zároveň přednáší a to je potom spíš self promo. A přednášky jsou ve špatných prostorech, kde je špatný zvuk. Takže bychom to chtěli udělat úplně jinak a doufáme, že se nám to podaří. Jindra má vysoké nároky na speakery :) 

Konference se tedy bude konat také přímo v Letňanech? Bude možné přecházet mezi konferencí a veletrhem? 
Přesně tak, veletrh se bude konat v hale 4 a konference v kongresovém sálu v patře, nad vstupní halou.

Jak si můžeme představit podobu veletrhu? Klasické stánky?
Bude tam několik sektorů, protože to chceme udělat inovativně. To se zároveň dělá těžko, když má člověk zkušenosti jen z klasických stánků. Plánujeme mít kreativní zónu, kde si velké firmy vymýšlí svoje představení a zároveň budou menší firmy, které budou v klasických kójích. S každým se snažíme dohodnout tak, aby to vypadalo dobře. 

Můžeš už teď prozradit některé vystavovatele?
Určitě můžu. Máme dohodnuté partnerství s Heurekou, Seznam.cz, Zboží.cz. Měli by tam být také Shopsys a Shoptet, Zásilkovna, Mergado, Bidding Fox a další. Jejich kompletní seznam je u nás na webu

Do kdy bude probíhat registrace, až do naplnění míst?
Ano, registrace začala 5. září pro návštěvníky, což je krok, který se liší od zahraničních konferencí. Totiž - jedna půlka akce je dostat tam vystavovatele a udržet kvalitu, a druhá polovina je dostat tam ty správné lidi. Dostat jich tam dost, ale právě tolik, aby jich tam zároveň nebylo moc :) Aby člověk nestál půl hodiny v řadě na stánku, kde si chce popovídat a nemusel se prodírat davem, to je dost nepříjemné. A naopak jsou veletrhy, kde je zase prázdno. Takže jsme to omezili na 3 000 lidí, což se nám zdá optimální. Aby se každý mohl podívat na co potřebuje, pobavit se s kým potřebuje. Řešíme různé relaxační zóny, aby si návštěvníci mohli sednout s vystavovatelem na kávu. Registrace je zadarmo, ale je nutné projít krátkým registračním formulářem. 

Registrace na konferenci bude zvlášť?
Program na konferenci zveřejníme 17.10. s tím, že registrace bude spuštěná o dva týdny později. Bude placená, ale chceme, aby i konference byla finančně dostupná. Její kapacita bude 650 míst. Konferenční místnost není zas tak velká, bude to komornější akce. Doufáme, že se lidi navzájem poznají a najdou nové kontakty. 

Vzkázala bys ještě něco účastníkům?
Těšíme se na vás a doufáme, že to bude perfektní!

Děkujeme Evě za rozhovor!

Přidat komentář