Ozvěny MergadoFestu — Když obrázky umí mluvit
„Chtěli jsme zákazníkům něco sdělit bez toho, aby to museli číst. A tak jsme na to šli skrz obrázky,“ začíná Jirka na MergardoFestu svou přednášku o image marketingu. “A proč k tomu nevyužít informace, které už ve feedu jsou?”
Jste zvědaví, jak přednáška pokračovala? Přinášíme vám z ní pár triků a v závěru taky celou prezentaci a podcast.
Jednoduché triky nad zlato
Začneme zlehka – častým trablem e‑shopů jsou různé velikosti produktových obrázků. Ty obvykle vyhovují vašemu e‑shopu a možná ještě jednomu srovnávači, ale pro inzerci na těch specializovaných jsou nedostatečné. Podobně je to s vodoznakem, který přímo na e‑shopu není problém, ale Heureka inzerci s takovými obrázky nespustí. Co tedy s tím?
Úprava velikostí
Různé reklamní systémy požadují různé velikosti obrázků:
- Facebook — různé velikosti pro různé tipy reklamy (1200x628, 1080x1080, 600 x 600)
- Glami — minimální (delší) rozměr musí být 1000px
- Shopalike — minimální velikost 250x250 px, chcete-li nabídnout funkci zoom, jsou potřeba obrázky s rozlišením nejméně 1024x1024 px
Oříznutí vodoznaku
Ve chvíli, kdy potřebujete ze svého produktového obrázku dostat vodoznak nebo text umístěný u kraje, stačí v aplikaci nastavit míru přesahu a nežádoucí části se tak z inzerce odříznou.
Co všechno se dá komunikovat?
Schválně, podívejte se teď do svého e‑shopu a vypište si 10 věcí, které byste chtěli, aby vaši zákazníci o vašem zboží věděli.
Máte?
Co takhle limitovaná edice? Autorizovaný prodejce konkrétního zboží? Nejlepší cena? Dárek zdarma?
Tohle všechno jsou informace, které mohou u zákazníků rozhodnout, a vy je už ve svém feedu máte. Stačí je v aplikaci Feed Image Editor využít – vytvořit výběr produktů, které toto splňují a pro ně poté připravit speciální grafickou šablonu, která informaci vloží přímo do obrázku a zákazník tak nemusí číst popisky.
Třetí level — obrázky na míru publiku
Remarketing – mocná zbraň. A co teprve obrázkový remarketing? Jak by mohl zákazník odolat, když mu po prvním či druhém nákupu nabídnete slevový kupón nebo dárek zdarma a navíc ho zobrazíte právě u toho svetru/kola/pneumatiky, kterou si před nedávnem ve vašem e‑shopu prohlížel?
Obrazovou inzerci nemusíte stavět jen na informacích z XML feedu, ale i na reálných datech o vašich zákaznících. Facebook umožňuje cílit na konkrétní publika a tak jednoduše vytvoříte obrazový remarketing pro opuštěný košík nebo právě stálé zákazníky.
Pokud si nevíte rady a chcete aplikaci začít využívat, zkuste se mrknout na video, napsat na naši podporu, oslovit některou z našich certifikovaných marketingových agentur nebo se stavit na konzultaci.
Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.
Komentáře
Není toho textu v příkladových obrázcích nějak hodně? Nebo již facebook povoluje více jak 20% textu v obrázku?
Přidat nový komentář