Ozvěny MergadoFestu - Když obrázky umí mluvit

„Chtěli jsme zákazníkům něco sdělit bez toho, aby to museli číst. A tak jsme na to šli skrz obrázky,“  začíná Jirka na MergardoFestu svou přednášku o image marketingu. "A proč k tomu nevyužít informace, které už ve feedu jsou?" 

Jste zvědaví, jak přednáška pokračovala? Přinášíme vám z ní pár triků a v závěru taky celou prezentaci a podcast. 

Jednoduché triky nad zlato

Začneme zlehka – častým trablem e-shopů jsou různé velikosti produktových obrázků. Ty obvykle vyhovují vašemu e-shopu a možná ještě jednomu srovnávači, ale pro inzerci na těch specializovaných jsou nedostatečné. Podobně je to s vodoznakem, který přímo na e-shopu není problém, ale Heureka inzerci s takovými obrázky nespustí. Co tedy s tím?

Úprava velikostí

Různé reklamní systémy požadují různé velikosti obrázků:

  • Facebook - různé velikosti pro různé tipy reklamy (1200x628, 1080x1080, 600 x 600)
  • Glami - minimální (delší) rozměr musí být 1000px
  • Shopalike - minimální velikost 250x250 px, chcete-li nabídnout funkci zoom, jsou potřeba obrázky s rozlišením nejméně 1024x1024 px

Oříznutí vodoznaku

Ve chvíli, kdy potřebujete ze svého produktového obrázku dostat vodoznak nebo text umístěný u kraje, stačí v aplikaci nastavit míru přesahu a nežádoucí části se tak z inzerce odříznou.

Feed Image Editor

Feed Image Editor je aplikace pro práci s obrázky zboží e-shopu. Umožní vám do obrázků doplňovat předchystané nálepky, barevné rámečky, pruhy, puntíky či texty. Využít přitom můžete předchystané grafiky nebo si do aplikace nahrát vlastní. Jen si to představte – vlastní logo, detail produktu nebo oblíbená reklamní postavička teď mohou být snadno součástí vaší inzerce na Facebooku a Instagramu!

Co všechno se dá komunikovat?

Schválně, podívejte se teď do svého e-shopu a vypište si 10 věcí, které byste chtěli, aby vaši zákazníci o vašem zboží věděli. 

Máte?

Co takhle limitovaná edice? Autorizovaný prodejce konkrétního zboží? Nejlepší cena? Dárek zdarma

Tohle všechno jsou informace, které mohou u zákazníků rozhodnout, a vy je už ve svém feedu máte. Stačí je v aplikaci Feed Image Editor využít – vytvořit výběr produktů, které toto splňují a pro ně poté připravit speciální grafickou šablonu, která informaci vloží přímo do obrázku a zákazník tak nemusí číst popisky. 

Třetí level - obrázky na míru publiku 

Remarketing – mocná zbraň. A co teprve obrázkový remarketing? Jak by mohl zákazník odolat, když mu po prvním či druhém nákupu nabídnete slevový kupón nebo dárek zdarma a navíc ho zobrazíte právě u toho svetru/kola/pneumatiky, kterou si před nedávnem ve vašem e-shopu prohlížel?

Obrazovou inzerci nemusíte stavět jen na informacích z XML feedu, ale i na reálných datech o vašich zákaznících. Facebook umožňuje cílit na konkrétní publika a tak jednoduše vytvoříte obrazový remarketing pro opuštěný košík nebo právě stálé zákazníky. 

 Pokud si nevíte rady a chcete aplikaci začít využívat, zkuste se mrknout na video, napsat na naši podporu, oslovit některou z našich certifikovaných marketingových agentur nebo se stavit na konzultaci.  

 

Komentáře

Není toho textu v příkladových obrázcích nějak hodně? Nebo již facebook povoluje více jak 20% textu v obrázku?

Vít Richter/Pátek, 3. Listopad 2017 - 15:37

Přidat komentář