Provoz e‑shopu v karanténě: Na co dát pozor, aby inzerce fungovala

Lukáš Horák
16. 3. 2020
3 minuty čtení
Provoz e-shopu v karanténě: Na co dát pozor, aby inzerce fungovala

Situace kolem viru SARS-CoV‑2 je všeobecně náročná. To však neznamená, že by váš e‑shop neměl efektivně fungovat. Je ale potřeba podniknout několik kroků, které vám pomohou získat jistotu, že následující týdny vydrží. Popišme si, jaké kroky to jsou.

Situace kolem viru SARS-CoV‑2 je všeobecně náročná. To však neznamená, že by váš e‑shop neměl efektivně fungovat. Je ale potřeba podniknout několik kroků, které vám pomohou získat jistotu, že následující týdny vydrží. Popišme si, jaké kroky to jsou.

Veškerý obchod teď bude probíhat online

Opatření, které vláda v reakci na aktuální události zavedla, ovlivní trh. Jednou ze základních změn je přesun zájmu od nákupů v kamenných prodejnách do online obchodů. To vašemu e‑shopu dává příležitost získat velkou návštěvnost.

Co udělat, abyste udrželi e‑shop v dobrém chodu:

Dbát na skladovou dostupnost a dobu doručení

  • sledujte interní statistiky, zda jsou produkty skutečně naskladněny na vašem obchodě i u dodavatelů
  • jakmile budete vědět, že se dostupnost vašeho zboží změní, aktualizujte váš feed
  • nákupy zboží na e‑shop provádějte od toho nejdůležitějšího
  • všechny informace jasně komunikujte – v podobné situaci, jako je tato, zákazníka nic víc neodradí, než když se objednaného zboží dočká později, než uvádíte, nebo vůbec

Být v kontaktu s dopravci

  • na dopravce je teď kladený tlak podobný tomu před Vánoci, s tím rozdílem, že se momentálně mnohem více dbá na bezpečnost – uvědomte si to prosím při společné komunikaci a snažte se vycházet si navzájem vstříc
  • sledujte jejich komunikační kanály a berte v potaz změny, které by mohli dopravci oznámit – zde uvádíme odkazy na často využívané služby: Zásilkovna, DPD, PPL
  • zkuste hledat příležitosti i u jiných dodavatelů

Vyžadujte pouze platbu on-line

  • myslete na bezpečnost zaměstnanců, partnerů a zákazníků a zamezte možnému přenosu nemoci platbou v hotovosti – pokud jste tak ještě neudělali, nastavte do platebních metod možnost platit pouze kartou
  • do platby on-line spadají platby: kartou, převodem, SMS, PayPal, apod.

Sledujte informační kanály partnerů, Ministerstva zdravotnictví i konkurence

  • proto, abyste mohli na případné změny dobře reagovat, sledujte pravidelně informace od svých partnerů
  • mějte přehled o změnách v opatřeních Ministerstva zdravotnictvívlády ČR
  • pokud se u vás na základě těchto informací cokoliv změní, informujte své klienty (pro zákazníka je rozdíl, zda e‑shop funguje standardně nebo s omezením) prostřednictvím mailingu, sociálních sítí či blogu vašeho eshopu
  • inspirujte se tím, jaké kroky podniká konkurence, či jak vypadá skladová dostupnost jejího zboží

Pečujte o hygienu na pracovišti

  • pokud vaši zaměstnanci nepracují z domu, udělejte vše pro to, aby jejich pohyb na pracovišti splňoval všechna hygienická nařízení

Náš checklist obsahuje pouze rozšířené základy fungování elektronických obchodů v této neobvyklé situaci. Máte další nápady, jak chod e‑shopů zlepšit? Podělte se o ně níže do diskuze. Vězte, že na nic nejste sami. Mergado stojí při vás stejně jako spousta dalších partnerů, kteří vám s inzercí pomohou. A pokud pro nastavení vaší inzerce pomocí Mergada můžeme něco udělat, napište nám – rádi vám pomůžeme.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.